WOL: na wake-up weer in hibernate binnen een paar minuten

Pagina: 1
Acties:
  • 50 views sinds 30-01-2008

• daPaulus
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 19-02 23:02
Hallo allemaal. Ik hoop dat er iemand is die me kan helpen met het volgende probleempje:

Probleem
Ik gebruik een oude Compaq pc met Win2000 als netwerkserver. Omdat ik er als enige gebruik van maak wil ik het ding op laten starten mbv WOL via internet, spaart stroom en is dus mooi voor het milieu. Daarvoor heb ik een router omgebouwd als server die dmv een cgi-script wake-on-lan kan uitvoeren zodat ik mijn server kan opstarten. Dit werkt allemaal prima.

Maarrr : nadat mijn computer is opgestart mbv WOL gaat het binnen een paar minuten weer in hibernate, ongeacht of er netwerk activiteit is of niet. Na de nodige research kwam ik op de meest voor de hand liggende oorzaak: http://support.microsoft.com/kb/810719 (Your Computer Returns to Standby Two Minutes After It Resumes), een Windows probleem dus. Hoewel, probleem ? Volgens M%#$%soft werkt alles zoals het bedoeld is, na een WOL moet je als de sodemieter naar huis, effe met de muis heen en weer en weer terug naar waar je was, anders stop de computer na een paar minuten weer. Wat daar voor kromme redenering achter zit ... ?

Geprobeerd
Linux: de NIC heeft een TLAN driver en die ondersteunt geen WOL. De Compaq heeft 2.1 PCI en geen WOL connector dus een andere NIC gaat ook niet lukken.
Tools: Er bestaan een aantal tools die voorkomen dat de pc gaat slapen door de wm_powerbroadcast

• daPaulus
messages af te vangen maar dat werkt niet. Ik weet niet wat/wie de request genereert maar het vraagt in ieder geval geen toestemming aan lopende applicaties. Volgens MSoft blijft de computer wakker door ' calls to the OnNow API's' maar daar heb ik nog geen tool voor kunnen vinden. Als er een Java oplossing voor is hou ik me aanbevolen ;) .
Drivers: ik heb de meest recente (uit 2001 geloof ik) driver voor mijn NIC geinstalleerd maar dat haalt ook niets uit.

Vraag
Weet iemand of er een tool bestaat om het ding wakker te houden ? Ik heb inmiddels zo'n beetje alles geprobeerd maar niks werkt. Word er een beetje 8)7 van ...

• daPaulus
Oh ja:
computer: Deskpro 4000 DT, uit de vorige eeuw,
NIC: Compaq Netteligent 10/100 TX embedded, gebasserd op een TNETE100PM (met WOL !).

Alvast bedankt.

• Boel-Shit
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 20:19
En als je hibernate nou eens uitschakeld in windows en handmatig de server uitschakelt na elke keer gebruiken?

• daPaulus
Boel-Shit schreef op zaterdag 14 juli 2007 @ 01:35:
En als je hibernate nou eens uitschakeld in windows en handmatig de server uitschakelt na elke keer gebruiken?
Hee, nu al een antwoord op dit tijdstip ? Respect ! _/-\o_

Hoe bedoel je 'handmatig' ? Ik heb hier een tool 'sleep' waarmee ik de computer met mijn webapp in hibernate breng. Bedoel je dat ? En dan hibernate disabelen (pardon my French) in Windows ?

Klinkt alsof dat zou kunnen werken ... Ik ga het meteen proberen !

• daPaulus
Nope, werkt niet. Als ik hibernate uitschakel in de power options (in Control Panel) dan gaat de 'sleep'-tool niet verder dan suspend (to memory), hoewel ik de -h (hibernate) optie gebruik...

Andere suggesties ?

• Boel-Shit
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 20:19
Wat je misschien nog kan proberen en weet niet of het daadwerkelijk gaat werken.. maar dat is in power settings wijzigen wanneer de pc weer naar sleep/hibernate stand zou moeten gaan en dit verlengen dan wel uitzetten?

• daPaulus
Boel-Shit schreef op zaterdag 14 juli 2007 @ 02:24:
Wat je misschien nog kan proberen en weet niet of het daadwerkelijk gaat werken.. maar dat is in power settings wijzigen wanneer de pc weer naar sleep/hibernate stand zou moeten gaan en dit verlengen dan wel uitzetten?
Nee, ik snap wel wat je bedoelt: ergens zou er toch een instelling moeten zijn die bepaalt na hoeveel tijd het ding weer in hibernate gaat. Zou je zeggen. Maar ik heb me er een breuk naar gezocht (in power settings, in de bios, in registry) maar ik heb helemaal niets kunnen vinden helaas.

Wat ik ook vreemd vind is dat er met google niet zo gek veel over te vinden is (wel dit http://forums.slimdevices...thread.php?t=15523&page=3 bijvoorbeeld) dus je zou zeggen dat er inmiddels al iets voor gevonden is...

Anywho, ik ga er voor vanavond maar eens een punt achter zetten. Morgen meer. Dank voor je antwoorden (wordt gewaardeerd hier :) !) en welterusten.

• DataGhost
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 23:00

DataGhost

iPL dev

Wat je beschrijft is inderdaad normaal gedrag. Normaal gesproken moet je nadat een pc uit hibernate resumet gelijk inloggen, anders gaat ie weer uit. Dat is volgens mij vooral voor laptops (hibernate is ook vooral voor laptops) zodat je niet per ongeluk de batterij leegtrekt terwijl je er niks mee doet en/of per ongeluk hebt aangezet (aan/uit-knop op de zijkant ofzo). In ieder geval, je moet je server gewoon uitschakelen, niet laten hibernaten. Dan gaat het perfect werken namelijk.

• daPaulus
Jammer. Het probleem met mijn compu is dat als je 'm uit zet dat hij dan ook echt uit staat, de NIC staat dan niet meer onder spanning waardoor WOL niet meer werkt. Ik heb nog geen manier gevonden om dat op te lossen.

Heeft iemand hier al eens zelf een WOL connector gemaakt die direct schakelt met de voeding ? Volgens mij moet dat mogelijk zijn, dan kan ik mijn andere kaart gebruiken.

• Koffie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 16-03 08:49

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Uit je eigen link:
After two minutes, if no other activity or ping requests from the network occur
Pas je CGI script aan zodat deze naar een WOL packet ook nog een paar keer een ping request naar je server stuurt.

Volgende keer graag alle informatie in 1 keer in je topicstart plaatsen in plaats van te verdelen over 3 losse replys.

Verder heeft dit weinig met NT te maken, daar het default behavior van je OS is.
Met het KB artikel en de informatie die je hebt moet je er toch wel uitkomen om een oplossing voor te verzinnen ?

Tijd voor een nieuwe sig..

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.