Toon posts:

No Signal na wisselen van videokaart

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Zoals de TT al zegt. Ik krijg ineens een 'No Signal' op m'n schermpje te zien, nadat ik er een andere videokaart in heb gestopt. Bij die ik erin deed kreeg ik al een No Signal en nu ik m'n oude er weer in deed ook een No Signal. Probleem kan ik niet uitgebreider/specifieker uitleggen.

Wat ik tot nu toe gedaan heb:
- Bios gereset

Specs:

- Processor: Intel(R) Pentium(R) 4 CPU 2.80GHz
- Moederbord: ASUSTeK Computer Inc. P4P800-E
- Totaal Geheugen: 1GB DDR-SDRAM
- Videokaart: NVIDIA GeForce 7600 GS
- Harde Schijf: Seagate Barracuda 250 GB
- PSU: Procase 500W

• Notna
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 08:19

Notna

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Where are you?®

Kan imo zoveel dingen zijn:

-Beeldscherm kaduuk
-POST je systeem nog wel (aka hoor je piepjes?) Zoniet, dan ligt het probleem ergens anders ;)
-Verkeerde uitgang
-Verkeerd ingesteld in BIOS
-Wanneer is dit probleem ontstaan?
-FAQ gelezen?
-Search ?

Xbox Live ID:Notna8310

Verwijderd

Topicstarter
Is de topic title niet duidelijk genoeg? :?

Zoals gezegd is het ontstaan nadat ik m'n videokaart heb verwisseld.

Beeldscherm is gloednieuw en zou niet kapot moeten gaan van een videokaart wissel lijkt me. Daarnaast mag je aannemen dat ik alles goed heb aangesloten. En volgens mij start de pc niet door, geen piepjes iig.

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 14-07-2007 00:47 ]

• Notna
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 08:19

Notna

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Where are you?®

Verwijderd schreef op zaterdag 14 juli 2007 @ 00:46:
Volgens mij heb je alleen de topic titel gelezen.

Zoals gezegd is het ontstaan nadat ik m'n videokaart heb verwisseld.

Beeldscherm is gloednieuw en zou niet kapot moeten gaan van een videokaart wissel lijkt me. Daarnaast mag je aannemen dat ik alles goed heb aangesloten. En volgens mij start de pc niet door, geen piepjes iig.
Niet bijdehand gaan doen he :/, gezien je TS ook te wensen overlaat was mijn vraag niet gek. (waarom heb je een andere videokaart erin gedaan> omdat deze ook een no signal gaf? )

Als je PC niet gaat piepen, dan POST deze dus niet. Ik mag er dan WEL vanuit gaan dat er iets niet goed aangesloten zit of er (nadat je dus 2 videokaarten gewisseld hebt) iets anders dan je GPU de boosdoener is. Standaard dingen waar ik aan denk:

-Voeding niet goed aangeloten (op de GPU)
-Onderdeel losgelaten (controleren dus of alles goed aangedrukt zit)

PC's gaan niet ineens stoppen met POSTEN door een kaduuke videokaart. Als hij helemaal niet meer POST is er iets anders aan de hand

Lees anders voor het gemak dit door:

Hangen en Opstartproblemen troubleshooter

[ Voor 4% gewijzigd door Notna op 14-07-2007 00:54 ]

Xbox Live ID:Notna8310

Verwijderd

Topicstarter
Hehe, je was me te snel af.. ik had 'm ge-edit, maar bedoelde het niet vervelend.

Ik wisselde de videokaart omdat ik mn huidige terug wil sturen vanwege 'artifacts'. Volgens zeggen een brakke geheugencontroller. Máár hij deed het nog wel gewoon. Daarom dus een oude FX5200 erin gedaan en die kreeg een 'No Signal'. Dus dacht ik: Ik wil m'n pc toch nog even gebruiken, doe die andere er dan maar weer even in. En die krijgt nu dus ook een 'No Signal'.

Maar goed, ik heb een al een aantal keer goed aangeduwd, beeldscherm aansluiting er goed in gedaan enz. enz. Dus ik heb geen idee wat ik dan niet goed aangesloten kan hebben. Ik ga er nog even naar kijken.

• ZalmanLuci
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 17-02-2025
Cpu even er uit halen en er weer in doen wil ook nog wel eens werken.
Kijken of die wel op start als je geheugen verwisselt. (of er helmaal uit doen, en kijken of de mobo wel piepjes geeft, zoniet dat is je mobo naar zijn groot.(hoewel me dat raar lijkt.))
Andere voeding proberen, miss kan de voeding een opstootje hebben gehad.

Succes!

• timbry
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 20-03 16:10
Zou kunnen zijn dat het agp slot van binnen een beetje stoffig is geworden, omdat je die oude kaart erin gestopt hebt. Dus kaart eruit, even het agp slot schoonblazen en de 7600 er weer in. Succes.

Never argue with an idiot, he'll drag you down to his level and beat you with experience

Verwijderd

Topicstarter
Heel vreemd dit. Ik zet vanochtend m'n pc aan en hij start gewoon op, gewoon beeld. Geen probleem.

Vraag me echt af hoe dat nou kan. Ik heb gisteravond niks meer gedaan.

• Dbm12
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 12:27
Verwijderd schreef op zaterdag 14 juli 2007 @ 12:09:
Heel vreemd dit. Ik zet vanochtend m'n pc aan en hij start gewoon op, gewoon beeld. Geen probleem.

Vraag me echt af hoe dat nou kan. Ik heb gisteravond niks meer gedaan.
Zal dan wel een kromme vonk zijn geweest. Of statische elektriciteit. Blijkbaar is het bij het verwisselen stroom overgedragen op je moederbord wat na een nacht stilstand is weggelekt. Dat zou mijn verklaring in ieder geval zijn :)

Verwijderd

Topicstarter
Ik ga nog maar is een wissel proberen. Die videokaart moet nou eenmaal echt terug en ik wil wel m'n pc kunnen blijven gebruiken.

I'll keep you posted.

EDIT: Geen problemen ontdekt. Lijkt me iets van statische elektriciteit inderdaad wel logisch. Bedankt!

[ Voor 25% gewijzigd door Verwijderd op 14-07-2007 13:47 ]

Pagina: 1