asus laptop beeldscherm uit comp dood

Pagina: 1
Acties:
  • 534 views sinds 30-01-2008

• ozziestroker1
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 11:18
hallo,

ik heb een asus laptop van nog geen jaar oud.
type z53jc
t2050 processor
1gb intern
en een geforce go 6300 videokaart.
en os win xp

vanavond zat ik op internet en spontaan sprong mijn scherm op zwart.
het standby lampje dat altijd brand als de computer aanstaat brand gewoon.
ik heb geen hitte probleem aangezien de onderkant nog koel is maar vooral om dat ik nog geen 3min achter de computer zat.
als ik de powerknop lang ingedrukt houd schakeld de comp zich gewoon uit.
opstarten doet hij dan niet meer,dat wil zeggen powerlamp brand, 2 tellen de hd lamp en dan verder niks meer.
ik heb al geprobeerd om te booten met cd van windows maar dat werkt niet.

is mijn hd nu dood?
of moet ik ergens anders aan denken?

• ipazza
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 21-10-2024
Gevalletje garantie?

Bij Asus doen ze daar volgens mij niet zo moeilijk over, zou wel proberen je data te kopieren van je HD.

I don't hate you, I nothing you

• ozziestroker1
ik denk idd ook garantie maar de data kan ik niet meer kopieren van de hd ivm niet meer opstarten.
ik heb hem al via het netwerk aan mijn pc gehangen maar hij reageerd daar ook niet op.
jammer genoeg een backup van 3 weken terug nog op een externe schijf staan alleen 3weken scriptie werk dus nu verloren :( :'(

nog iemand een idee om de hd toch te kopieren????

• Laurens
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
Harde schijf eruit halen en in een andere computer stoppen. Aangezien het om een laptop gaat zul je een verloopstekkertje moeten halen.

• Mojo
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 26-01 23:26

Mojo

The Power Within

Je kan de harde schijf eruit schroeven, een convertertje scoren van 2,5" -> 3,5" aansluiting (PATA of SATA, zou je even moeten kijken) of een externe behuizing voor je 2,5" schijf en deze op je pc aansluiten.

X-Life Lanparty Core i9 9900K @ 5Ghz, RTX3080, 16GB, Gigabyte Z390, Custom EK Waterloop

• Puch-Maxi
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 25-01 23:08
Je zegt dat je beeldscherm op zwart sprong, heb je hem al eens aan een externe monitor gehangen ? als hij dan wel beeld geeft is je display wss stuk.

My favorite programming language is solder.

• Mektheb
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 09:29
Probeer is geheugen eruit te halen :) alleen denk je maar 1 simmetje hebt dan ist lastig

had het zelfde met mijn lappie in ene beeldscherm zwart haalde het geheugen eruit en plaatste een nieuwe en voila houston we have visual :)

• ozziestroker1
ik heb hem al aan een extern beeldscherm gehangen,maar daar doet hij ook niks.
zelf open maken kan ik wel alleen volgens de voorwaarde heb ik dan geen garatie meer.
aangezien hij pas 8maanden oud is en ik 2 jaar heb ga ik het niet zelf doen.
ik ga maandag bellen en dan vragen of het asus center hier bij mij in de buurt hem mag openen en de hd mag verwijderen dan kopieren en daarna in het geheel weer op sturen naar asus voor reparatie.

• DJSmiley
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 13:35
ozziestroker1 schreef op zondag 15 juli 2007 @ 15:22:
zelf open maken kan ik wel alleen volgens de voorwaarde heb ik dan geen garatie meer.
ik ga maandag bellen en dan vragen of het asus center hier bij mij in de buurt hem mag openen en de hd mag verwijderen dan kopieren en daarna in het geheel weer op sturen naar asus voor reparatie.
De schijf is gewoon eruit te halen, is 1 of 2 schroeven. Dat heeft ook geen enkel gevolg voor de garantie.
Garantie kun je gewoon via asus claimen, bellen met hun servicecenter in emmen, TNT komt 'm bij je ophalen, en met 5-10 werkdagen heb je 'm terug.

Ik heb enkele notebooks zelfs zonder HDD rma gestuurd, werd nooit moeilijk over gedaan.

Heb je 'm ook al eens ZONDER accu getest? (Alleen netspanning, accu dus eruit) Ik heb namelijk al enkele notebooks gezien die bij brakke accu in geheel niet meer aan willen.

• DarthPlastic
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 07-01 19:29
ozziestroker1 schreef op zondag 15 juli 2007 @ 15:22:
Z53 = F3, en ik heb mijn F3 al talloze keren opengemaakt, ik zou niet weten waarom ze daar moeilijk over gaan doen :)
HDD is een uitschuif-bakje, je kan hem zó eruit trekken als je het bakje hebt losgeschroefd, en het geheugen zit achter een plaatje wat je ook zo kan losschroeven (pakweg 8 schroeven, niet de gehele onderkant maar alleen het losse klepje wat ongeveer een kwart vd oppervlakte inneemt)

Enigste garantieverwijzing die ik ben tegengekomen is op een security-stickertje bij de CPU, en Asus vertelde mij dat verder alle upgrades goed waren, zolang je maar niets beschadigt (uitschieten met schroevendraaier, kortsluitingen, schroeven doldraaien e.d.).

edit: Maar daar ging het eigenlijk niet om :P, ik raad aan om eerst je data te kopiëren (zelf HDD uitbouwen en op SATA-pc aansluiten dus), en daarna met het algemene nummer van Asus Holland contact op te nemen voor een RMA, heb ik al zo vaak gedaan...
Bellen, klacht beschrijven, documenten per mail invullen, dan je laptop in originele doos (of een goed alternatief) verzenden, zonder accu en oplader, pakweg 3 tot 5 weken later komt 'ie weer terug. :)

[ Voor 15% gewijzigd door DarthPlastic op 15-07-2007 22:36 ]

Owner SuitIT, https://www.suitit.nl

• Thandor
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 12:54

Thandor

SilverStreak

Dit topic is in strijd met de regels in CSL Beleid. Probleemtopics horen namelijk niet in CSL thuis. Gezien je garantie hebt is het aan te raden om daar gebruik van te maken. Om data te behouden zie de reply hierboven :).

Profiel | https://thandor.net - hardware
And the rest of us would be carousing the aisles, stuffing baloney.

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.