Toon posts:

Problemen met Western Digital SATA schijf

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo mensen,

recentelijk schafte ik een nieuwe harde schijf aan, een Western Digital SATA2 schijf van 500 gig. Sinds de aanschaf heb ik er alleen maar problemen mee gehad. Ik weet zelf niet goed waar deze problemen nu aan liggen. Ik heb zon 10 keer windows geinstalleerd, maar elke keer na het installeren van service pack 2, wordt de systeem partitie beschadigd. Hierna krijg ik soms windows een tijd lang niet meer geinstalleerd omdat de schijf voortdurend blijft haken. De schijf is aangesloten op een Promise SATA controller. Weet iemand misschien waar het probleem aan kan liggen?

Ik heb daarnaast ook de tools van Western Digital zelf gedownload en op cd gezet. Ten eerste doen deze het ook niet goed. En ten tweede mijn vraag is hoe kan je deze hard disk tools draaien als de drivers van mijn schijf nog niet geload zijn. Want voor een SATA schijf worden de drivers tijdens de windows setup geload en pas dan kan windows er wat mee. Dus ik snap niet hoe ik die tools moet draaien om eventuele problemen op mijn schijf weg te krijgen.

Kan iemand mij met mijn problemen helpen. Het is nu al bijna een week gaande en ik word er echt helemaal gek van. Alle hulp wordt zeer gewaardeerd!!

• KILLorBE
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 28-06-2024
Verwijderd schreef op vrijdag 13 juli 2007 @ 23:40:
maar elke keer na het installeren van service pack 2, wordt de systeem partitie beschadigd.
Hoe weet je dat dat zo is? Omdat ie niet meer opstart?
Zou best kunnen dat SP2 de drivers update waardoor het niet meer werkt, dus ff proberen om SP2 te installeren, NIET opnieuw opstarten, de oude drivers voor de Promise controller installeren en dan pas opnieuw opstarten.

De tools van HDD fabrikanten kunnen over het algemeen goed overweg met de meest gangbare controllers (On of Offboard), maar dat is zeker niet altijd het geval.

Soms wil het helpen als je de kaart in een ander PCI slot doet.

Verwijderd

Topicstarter
KILLorBE,

Juist wat je zegt windows start niet meer op, en in de windows setup is de systeempartitie onbekend (dus geen FAT of NTFS meer). Ik zal je tip opvolgen zodra ik windows weer geinstalleeerd krijg. Mijn SATA controller is onboard dus ik kan em niet in een andere uitgang stoppen. Enig idee hoe ik alsnog die hard disk tool aan de praat kan krijgen?

• Guardian Angel
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

Guardian Angel

Bejaard en langharig tuig

Ondersteunt je MB wel SATA II?

ARME AOW’er

• punica
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online

punica

Longtime Member

Het probleem is de promise SATA controller, welke heb je precies??? Al gekeken op de Promise support site?

Verwijderd

Topicstarter
Mijn moederbord kan geen SATA2 aan, maar dat hoort toch geen probleem te zijn. Een SATA2 schijf hoort ook gewoon te werken op een SATA1 moederbord toch? Verder heb ik de Promise 20579 onboard controller. Ik heb op de site van Promise gekeken maar heb niets kunnen vinden, zal nog wel een keer kijken voor de zekerheid.

Maar ja ik moet nu eerst mij setup proberen te af ronden voor mijn schijf. Setup lukt niet meer. Hij laadt zeg maar de bestanden voor de eerste keer vanaf de cd. Als hij dan na een reboot met het kopieren van de bestanden wilt beginnen krijg ik een mededeling dat er iets mis is met mijn schijfconfiguratie,op een zwart scherm met witte lettertjes.

Hierna startt ik setup nogmaals, en alle partities waren nu weg, ze waren er wel maar geen stationsletters meer en ook geen FAT of NTFS meer. Direct erna kreeg ik een blauw scherm met stopmelding.

Dit was de melding:

PAGE_FAULT_IN_NONPAGE_AREA
0X00000050
En de fout zou waarschijnlijk veroorzaakt zijn door setupdd.sys

• Guardian Angel
  • Niet online

Guardian Angel

Achterop de HD zit een jumper om de HD op SATA I te zetten. Eventjes doen en je probleem is (naar ik verwacht) over.

ARME AOW’er

Verwijderd

Topicstarter
Guardian Angel schreef op zaterdag 14 juli 2007 @ 01:33:
Achterop de HD zit een jumper om de HD op SATA I te zetten. Eventjes doen en je probleem is (naar ik verwacht) over.
Dit heeft helaas nog steeds niet geholpen. Ik krijg setup gewoon niet meer afgerond. Elke keer krijg ik diverse blauwe schermen op verschillende momenten van het setup proces. Soms meteen als de eerste keer de bestanden geladen worden, soms als hij na een herstart de windows bestanden gaat kopieren. Dit zijn de meldingen die ik krijg (boven is al eentje vermeld).

OX0000007A
Probleem met ftdisk.sys

OX000000D1
Probleem met viamraid.sys Dit is de driver voor mijn onboard VIA SATA controller, daarnaast heb ik ook nog een onboard Promise controller.
DRIVER_IRQL_NOT_LESS_OR_EQUAL

0X0000007A
Probleem met win32k.sys
Bezig met starten van de fysieke geheugendump. De fysieke geheugendump is voltooid. Neem contact op met de systeembeheerder of de afdeling technische ondersteuning voor hulp.
KERNEL_DATA_INPAGE_ERROR

Verwijderd

MemTest enzo al gedraaid?

• Guardian Angel
  • Niet online

Guardian Angel

Nu nog de specificaties... MB enzo.

ARME AOW’er

Verwijderd

Topicstarter
MemTest kan je toch alleen vanuit windows draaien of is er ook een manier om het programma in dos te laden?

Specificaties moederbord: K8T Neo2 Series VIA K8T800Pro Chipset Based
Western Digital SATA2 16MB 500 gig
Club3d Ati Radeon 9700
Sounblaster Audigy 4
2 maal 512 mb intern geheugen, eentje van Dane Electric, van de andere weet ik het niet meer.
Athlon 64 3000 AMD processor

Verwijderd

Topicstarter
punica schreef op zaterdag 14 juli 2007 @ 00:56:
Het probleem is de promise SATA controller, welke heb je precies??? Al gekeken op de Promise support site?
Na veel pijn en moeite heb ik Windows eindelijk geinstalleerd gekregen. Aangezien mijn Promise controller on-board is verschaft Promise geen support ervoor. Zo staat het op hun site. Ik ben nu toch wel huiverig om Service Pack 2 te installeren, heb geen zin om weer al die problemen te krijgen en dan dagen ermee bezig te zijn het weer te fixen.

Weet iemand of er problemen bekend zijn met Promise controllers of bepaalde SATA schijven in het algemeen met Service Pack 2 en hoe deze eventueel opgelost kunnen worden?
Pagina: 1