Toon posts:

Posttijd en dubbelpost

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik merk vaker en vaker dat veel mods geen aandacht besteden aan het tijdstip dat een post gedaan is. Mensen die vrijwel tegelijk of zelfs eerder een post gedaan hebben worden op -1 (dubbelpost) gezet omdat daarboven iemand gereplied heeft op een eerdere post, maar dus wel op een later tijdstop. Dus:

User 1 / 17:00 / Score: 0
Dit lijkt me een nuttig product want...
>User 3 / 18:30 / Score: 0
>Maar hebben ze wel gedacht aan...

User 2 / 18:00 / Score: -1
Maar hebben ze wel gedacht aan...

Goed voorbeeld hiervan is: http://core.tweakers.net/...ooling-beter-dan-AS5.html

Dit vind ik behoorlijk oneerlijk voor degenen die eerder gereplied hebben, te meer omdat ik het idee heb dat sommige repliers hun reply zelfs uit die eerdere post hebben.

Kan hier niets aan gedaan worden, of misschien dat mensen er nóg maar eens op geattendeerd moeten worden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als je reageert op een specifieke post, kun je ook beter een reply neerzetten dan een nieuwe post.

Het is vervelend ja. Ik zie alleen even niet hoe dit oneerlijk is. Je wilt toch dat de frontpage fijn leesbaar is, en het gaat je toch niet om een hoger getalletje in je profiel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G33rt
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 22-06-2022
Imho vallen threaded replies ook onder 'de frontpage goed leesbaar'; in die context zou ik juist eerder geneigd zijn iemand die threaded reageert het hogere punt te geven (immers, dan is de discussie ook goed leesbaar). Meestal scroll ik wel even terug als ik zoiets tegenkom en zou user 2 van mij nu een 0 hebben gekregen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op vrijdag 13 juli 2007 @ 23:42:
Het is vervelend ja. Ik zie alleen even niet hoe dit oneerlijk is. Je wilt toch dat de frontpage fijn leesbaar is, en het gaat je toch niet om een hoger getalletje in je profiel?
Ja, natuurlijk. Maar de respons `We hebben een systeem en jammer als het niet werkt´ (waar dit verhaal in feite op neer komt) lijkt me toch niet op z´n plaats. Dan kan je het systeem maar beter helemaal afschaffen.
Bovendien gaat het ook om een soort van rechtvaardigheid, niet om alleen maar een getalletje in je profiel. Als ik mij niet vergis is dat toch een kernwaarde van deze site en van z´n community.
G33rt schreef op zaterdag 14 juli 2007 @ 13:56:
Imho vallen threaded replies ook onder 'de frontpage goed leesbaar'; in die context zou ik juist eerder geneigd zijn iemand die threaded reageert het hogere punt te geven (immers, dan is de discussie ook goed leesbaar). Meestal scroll ik wel even terug als ik zoiets tegenkom en zou user 2 van mij nu een 0 hebben gekregen :)
True, maar je hebt vaak mensen die reageren en iets ´nieuws´ aandragen, waarbij dat nieuwe dan hetzelfde is als de post van iemand die eerder alleen dat nieuwe postte. Dan gaat dat argument van correct reageren niet meer op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het is niet het systeem dat niet werkt. Het systeem functioneert prima. Het zijn de gebruikers die het systeem anders gebruiken dan jij, en bv. wij wellicht ook, graag zouden zien. Daar verander je echter niet zo 1 2 3 wat aan. Niet iedereen snapt het concept van geneste replies fatsoenlijk. Of is het gewoon niet gewend omdat het op andere sites niet zo in elkaar steekt.

Ik denk dat je maar moet hopen dat mensen het op een gegeven moment doorkrijgen hoe het werkt.
Ik zou het anders ook niet weten. Ik zie nog geen frontpageartikel verschijnen met de vraag om alsjeblieft maar genest te replieën. Dat leest toch maar een fractie van de gebruikers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op zaterdag 14 juli 2007 @ 22:25:
Het is niet het systeem dat niet werkt. Het systeem functioneert prima.
Misschien is 'een systeem dat niet werkt' een beetje sterk uitgedrukt, maar maar laat ik dan zeggen 'een systeem dat onvoordelige en soms oneerlijke consequenties heeft'. Dat lijken jullie ook met me eens te zijn dus dan is verder discussiëren niet nodig :) Natuurlijk gaat het systeem niet zomaar op de schop maar misschien kunnen jullie er iets mee in een latere revisie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

G33rt schreef op zaterdag 14 juli 2007 @ 13:56:
Als ik echt het gevoel heb dat iemand een reply 'gejat' heeft krijgt diegene van mij gewoon een -1 mee. Dan maar een wat hogere penaltyratio ;) De originele poster kan bij mij sowieso altijd reken op een score die minimaal gelijk is aan de geneste reply die hoger in de thread staat.
Pagina: 1