Toon posts:

DVD Brander opeens CD Brander geworden

Pagina: 1
Acties:
  • 172 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Sinds vanavond zit ik met een probleem, ik wou een DVD'tje branden, maar toen kreeg ik de foutmelding van NERO: M'n DVD Brander kan geen DVD's meer branden, alleen maar CD's! Het betreft een BENQ DVD-Rom 16x. Hoe krijg ik dit weer normaal terug naar een DVD brander, zodat ik weer DVD's kan branden?

Alvast bedankt.

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 13-07-2007 23:30 ]

• klen_ghost
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 10-01 20:26
mischien met firm ware ?
op de site van benq kun je die mischien wel vinden, heb dit probleem nog nooit eerder meegemaakt.
succes

Verwijderd

Topicstarter
klen_ghost schreef op vrijdag 13 juli 2007 @ 23:28:
mischien met firm ware ?
op de site van benq kun je die mischien wel vinden, heb dit probleem nog nooit eerder meegemaakt.
succes
Op de site van BENQ staat er niks over dvd writers.. Ik heb ook nog een andere driver, weet niet of dit de brander is: ATAPI DVD DD 2X16X4X16.

• Exorcist
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

Verwijderd schreef op vrijdag 13 juli 2007 @ 23:27:
Hallo,

Sinds vanavond zit ik met een probleem, ik wou een DVD'tje branden, maar toen kreeg ik de foutmelding van NERO: M'n DVD Brander kan geen DVD's meer branden, alleen maar CD's! Het betreft een BENQ DVD-Rom 16x. Hoe krijg ik dit weer normaal terug naar een DVD brander, zodat ik weer DVD's kan branden?

Alvast bedankt.
Probeer je drive te verwijderen uit app. beheer, en reboot. Probeer voor de zekerheid ook een ander brandprogramma. Ik ben echter bang dat je drive simpelweg defect is, heb dit wel vaker gezien.

Maar, probeer eerst mn eerste twee tips even.

Verwijderd

Topicstarter
Exorcist schreef op vrijdag 13 juli 2007 @ 23:50:
[...]

Probeer je drive te verwijderen uit app. beheer, en reboot. Probeer voor de zekerheid ook een ander brandprogramma. Ik ben echter bang dat je drive simpelweg defect is, heb dit wel vaker gezien.

Doe ik morgen, maar één ding, Nero InfoTool geeft aan dat het nog steeds DVD's kan branden. Helaas wilt het brandprogramma echter niet branden..

• Exorcist
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

Verwijderd schreef op vrijdag 13 juli 2007 @ 23:58:
[...]

Doe ik morgen, maar één ding, Nero InfoTool geeft aan dat het nog steeds DVD's kan branden. Helaas wilt het brandprogramma echter niet branden..
Die info zal het gewoon halen uit de firmware van het app., de functionaliteit echter, wordt pas aangesproken bij het willen branden. Denk ik hoor..

• Vorkie
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Verwijderd schreef op vrijdag 13 juli 2007 @ 23:30:
[...]

Op de site van BENQ staat er niks over dvd writers.. Ik heb ook nog een andere driver, weet niet of dit de brander is: ATAPI DVD DD 2X16X4X16.
Beetje zoeken ;)

http://www.benq.com/products/Storage/

Verwijderd

Topicstarter
Exorcist schreef op vrijdag 13 juli 2007 @ 23:50:
[...]

Ok, ik heb vandaag wat experimentjes gedaan: Ik heb ondertussen Cheetah DVD Burner gedownload, en hij werkte! Ik kan nu via Cheetah eindelijk weer DVD's branden. :) Alleen heb ik nog een probleem, Nero wilt nog steeds geen DVD's branden. Dus dat wordt dan maar een Nero probleem ipv een DVD brander probleem.

• zetje01
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 19:01
Je moet in nero natuurlijk wel DVD selecteren voordat je een project aanmaakt.
Hij staat vast (nog) gewoon op CD.

Verwijderd

Topicstarter
zetje01 schreef op zaterdag 14 juli 2007 @ 20:28:
Je moet in nero natuurlijk wel DVD selecteren voordat je een project aanmaakt.
Hij staat vast (nog) gewoon op CD.
Nop, hij staat op DVD. Als ik wil branden, zegt het dat ik een CD-R/RW moet gebruiken ipv een DVD-R/RW.

• Vorkie
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Verwijderd schreef op zaterdag 14 juli 2007 @ 23:48:
[...]

Nop, hij staat op DVD. Als ik wil branden, zegt het dat ik een CD-R/RW moet gebruiken ipv een DVD-R/RW.
Herinstalleer Nero...

• r0b
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 19-02 10:56

r0b

Verwijderd schreef op zaterdag 14 juli 2007 @ 23:48:
[...]

Dat is totaal wat anders dan:
Verwijderd schreef op vrijdag 13 juli 2007 @ 23:27:
Hallo,
ik wou een DVD'tje branden, maar toen kreeg ik de foutmelding van NERO: M'n DVD Brander kan geen DVD's meer branden, alleen maar CD's!
Wélke melding krijg je nu, dus?
Pagina: 1