[Vista] KB935807 update wil niet installeren

Pagina: 1
Acties:
  • 667 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• RedC
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 03-03-2025
Hoi,

Afgelopen dinsdag was er een nieuwe patchronde bij Microsoft. Er is echter 1 patch die problemen geeft nl: KB935807: MS07-038: Vulnerability in Windows Vista Firewall could allow information disclosure

Hij installeert de patch wel waarna de pc herstart. Dan komt er even op het scherm "een ongeblik geduld" en "Updates configureren" waarna hij nogmaals heropstart. Uiteindelijk blijkt de patch niet geinstalleerd te zijn.

Ik heb al geprobeert van de patch manueel te installeren maar ook met hetzelfde resultaat. Ook het uitschakelen van de update service en het clearen van alle temp folders hielp niet.

Op het internet zijn er heel wat mensen met hezelfde probleem, doch zijn er sommigen die het wel klaar kregen.

Zijn er nog mensen die problemen hebben met deze patch?

Verwijderd

heb exact hetzelfde probleem... ook de "workaround" geprobeerd, maar geen resultaat...

• DeepFreeze.NL
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 25-02 11:56
Waarom maak je je druk om 1 patch? :?

• Mentox
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 11-10-2025
DeepFreeze.NL schreef op zaterdag 14 juli 2007 @ 22:24:
Waarom maak je je druk om 1 patch? :?
Omdat Vista blijft aangeven dat er een update is en omdat er mensen zijn die gewoon alles goed willen hebben. De kans bestaat dat je de dupe wordt.

Hoewel het volgens de kans nihil is dat je de dupe wordt van het lek zit het mij ook niet lekker, alleen het idee al dat er iets niet goed werkt. Mijn oplossing was een nieuwe installatie (deze heb ik niet gedaan vanwege de patch hoor ;) Had drivers geprobeerd te gebruiken die voor Windows 2000 waren gemaakt).

Het leven is als een medaille, het heeft een glimmende en een donkere kant.

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Kan je eens zoeken naar KB*.LOG oid files? Normaal genereert de patch installer bij het mislukken van een update een logfile en misschien dat je daar wat meer informatie uit zou kunnen halen :)

• RedC
Ik heb voor de grap ns geprobeert Windows opnieuw te installeren (het was toch nodig) en die patch als allereerste te installeren en dat lukte wel.

• Vorkie
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Bij mij had hij hem in 1 keer geinstalleerd.

Verwijderd

Ik heb het ook; 5 updates die al 20 keer opnieuw worden geinstalleerd :(
Maar telkens moet het weer :/
Ik heb overigens Vista NL 32 bit home edition.
Ik hoop dat er snel een oplossing voor komt want dit is echt irritant.
Afbeeldingslocatie: http://xs117.xs.to/xs117/07280/grrr.jpg

• RedC
Je kan misschien eens proberen van elke update appart te installeren? Zo is het bij mij ook gelukt behalve dan die KB935807

• RedC
Net een antwoord gehad van Microsoft, dus als er nog mensen zijn die het probleem hebben die kunnen dit mss proberen:
Geachte meneer/mevrouw,
Hartelijk dank voor uw email. Mijn naam is Marion en ik heb uw dossier in behandeling genomen.
Onderstaand vindt u een stappenplan om het probleem mogelijk op te lossen.

Zou u de volgende stappen willen ondernemen voor uw windows vista:
Start de pc op in SAFEMODE (F8) met netwerkmogelijkheden.

1. Klik: Start, Uitvoeren, typ hier in: cmd klik op Enter.
2. Dan schijft u in het zwarte commando scherm: net stop WuAuServ ( verder niks doen)
3. Klik nu op start, Uitvoeren, typ hier in: %windir% klik op Enter.
4. In de geopende Folder gaat u de naam wijzigen van SoftwareDistribution naar: SDold.
dit doet u door met uw rechtermuis 1 maal te klikken op de naam SoftwareDistribution
dan klikt u op wijzigen.
5. Als de folder gewijzigd is naar SDold gaat u naar Start Uitvoeren typ hier in: cmd
Klik op Enter. Dan schijft u in het zwarte commando scherm: net start WuAuServ ( verder niks doen) Klik op start en dan op PC afsluiten.
6. Start de pc weer op in normale modus en haal de update's weer binnen.

Ongeacht de uitkomst hoor ik graag van u hoe het verlopen is.
In afwachting van uw antwoord.
Met vriendelijke groet,
Marion
Microsoft PYPC Support Team

• f4stf0rw4rd
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 17:48
Heb bovenstaande geprobeerd en het werkt. Heb de update niet automatisch laten uitvoeren maar gedownload en handmatig geïnstalleerd.

Overigens begrijp ik niet hoe ze er in de instructies bij komt op de WU service te stoppen en later weer te starten. Deze is helemaal niet actief in de veilige modus :?

hier stond ooit een hoop info over wat eens een vet cool wrede configuratie was....

• Dikkie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 15:45
Het bovenstaande geprobeert, handmatig geinstalleerd, en er staat inderdaad dat het gelukt is.
Helaas blijft Windows Update zeuren dat er een update klaarstaat.

Ik vermoed dat het dus nog steeds niet helemaal lekker gaat.

Heb de patch dan ook op invisible gezet zodat het zeuren iig ophoud.

• f4stf0rw4rd
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 17:48
Yep, zelfde hier. Kwam erachter nadat de patch geinstalleerd was. WU zeurt dat hij alsnog geïnstalleerd moet worden terwijl de update volgens WU wel geslaagd is :?

hier stond ooit een hoop info over wat eens een vet cool wrede configuratie was....

Verwijderd

Ik heb ergens gelezen dat je dit probleem kunt oplossen door eerst een map toe te voegen aan de windows-directory. Dus als je windows-map op schijf C: staat dan moet je eerst de volgende map maken: C:\Windows\system32\logfiles\firewall. Daarna zou je KB935807 kunnen installeren.

• Rauzi
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 28-06-2024
ik ook dit probleem met de 5 updates die niet willen installeren! blijkbaar ben ik dan niet de enige.
Pagina: 1