Intel DG965OT Raid werkt niet goed

Pagina: 1
Acties:

• Stefke
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 19-05 11:18
Sinds vandaag de volgende zaken binnen:

- Intel DG965OT, met Intel 82801HH I/O Controller Hub (ICH8DH) chipset.
- C2Duo 2140
- 1Gb HyperX (Kingston)
- 2x 320 Samsung Spinpoint, deze zitten op SATA-poorten 0 en 1 (van de in totaal 6)

Nu wil ik RAID gaan draaien, en alles gaat goed, behalve het installeren van de RAID-drivers als ik onder XP zit.

Ik volg exact de onderstaande procedure
http://www.intel.com/support/chipsets/imsm/sb/CS-021701.htm
dus:
- bios op RAID zetten
- RAID1 instellen
- F6 procedure

Dat gaat goed, tot en met het formatteren van de partitie die ik aanmaak op de RAID1-configuratie. Als windows XP daarna echter de (XP en RAID-)bestanden gaat kopieren, lukt het windows niet om de bestanden die van de meegeleverde driver diskette komen te kopieren naar de HD. Het enige dat ik dan kan doen is die bestanden overslaan:
IAAHCI.INF, IAAHCI.CAT, IASTOR.INF, IASTOR.CAT, IASTOR.SYS, and TXTSETUP.OEM
Waarna Windows verder gaat met installeren. (Ik neem aan) uiteraard wil windows daarna niet booten.

Hoe kan ik dit fixen? Ik heb het al wel 10x opnieuw geprobeerd, ook met andere XP-CD, maar dat maakt niks uit. Als ik installeer zonder op te geven dat ik extra drivers wil installeren werkt het natuurlijk ook niet.

edit: zojuist vanaf de driver-CD van mijn andere computer (asus P5B-plus) een andere disk gemaakt met dezelfde bestanden (heeft dezelfde RAID-chip) maar ook dáárvan worden de bestanden niet gekopieerd!

Waarom kan hij de files van de schijf niet kopieren, terwijl het kopieren van de windows-XP CD geen probleem is. Zou er iets niet goed zijn met de diskdrive? Zou toch niet moeten gezien deze de bestanden probleemloos kon wegschrijven.

edit: als ik XP probeer te installeren zonder uberhaupt de schijf in de drive te steken dan kan XP-setup geen eens schijven vinden, hij leest de drivers dus wel van de disk om tijdens de installatie te gebruiken,

[ Voor 19% gewijzigd door Stefke op 13-07-2007 23:36 ]

• Mr. Intel
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 05-05 00:28
Hallo Stefijn,

Ik heb deze situatie ook al eens meegemaakt met een Engelse versie van XP Pro op een Intel 865PERL moederbord (dus ICH5). Met de Nederlandse XP Pro werkte het gek genoeg wel.

Welke versie gebruik je voor je ICH8 raid configuratie (probeer eens de oudste raid driver voor ICH8)? Als dat niet helpt kun je wellicht nog eens proberen om een eigen cd-tje te bakken met de raid drivers ingebouwd. Je kunt natuurlijk ook eens op torrent-sites zoeken voor een kant en klare XP image met deze drivers dus al ingebouwd. ;) Je kunt dan natuurlijk je eigen serienummer gebruiken binnen XP. :+

Succes....

• Stefke
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 19-05 11:18
Het was inmiddels al gelukt met een XP MCE, vreemd genoeg. Het rare is dat ie gewoon de bestanden niet kon kopieren van de diskette, bij de MCE ging dat wel.

Heb nu Vista Premium erop staan, dat werkt wel/ook goed :)

• Mr. Intel
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 05-05 00:28
Gelukkig is je probleem opgelost. :) Misschien was er wel een bestandje corrupt op de XP-cd waardoor er een probleempje ontstond bij het kopiëren van de raid drivers (volgens mij was dat toen ook het geval bij mij met die Engelse XP Pro).

Windows MCE zal wel sneller lees soepeler werken dan Vista toch? ;) 1 Gb geheugen is wellicht wat aan de krappe kant voor Vista als je het serieus gaat gebruiken.

:w