Toon posts:

Horizontal Type Tool in CS2

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Een heel sullig topic misschien, maar goed wie niet vraagt wie niet..nou ja leert.

Kan iemand heel simpel uitleggen hoe de Horizontal Type Tool in Photoshop nou eigenlijk precies werkt?

Ik kon me er redelijk mee handhaven een tijd geleden, simpel naampje en titeltje onder een foto zetten. Vervolgens heb ik dat een tijd niet nodig gehad en nu ben ik er weer mee bezig.

Maar ik loop maar te eikelen ermee. Ik maak een veldje ergens, tik wat, en niks verschijnt. Vervolgens volgt er wat geklooi met de settings van het tooltje, dan komt het megahuge (:P) in beeld, grootte (%'s) aanpassen..kwaliteit zuigt dan weer. Krijg gewoon niet wat ik wil.
Als ik een 12 pt lettertype gebruik wil ik gewoon dat er een klein tekstje komt. Maar of het is miniscuul, of er komt niks te voorschijn, of het is megagroot voor een 12pt's lettertype.
Zit maar te eikelen met het aantal punten en de grootte in %en, en dat voor ieder tekstvakje. 8)7

Echt te sukkelig, maar ik snap het niet of het programma doet "raar" bij mij, maar goed het zal wel aan mij liggen ;)

Wat geprobeerd te googlen, maar er zijn natuurlijk hele boeken overgeschreven :X en na wat geeikel kom ik meer in de richting...maar het duurt gewoon te lang en dit hoort gewoon niet de manier te zijn waarop het gaat.

Oke...hoe stel je het zo in dat een 12pts lettertype gewoon klein in beeld komt, en 24pts gewoon iets groter dan dat.....

En dump daarna lekker dit topic.
I'm ashamed :o

• jvandergeer
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 01-05-2024
De grootte waarop de tekst wordt afgebeeld is afhankelijk van het zoomniveau waarop je kijkt en de resolutie van de afbeelding zelf. Wanneer je een afbeelding van 2000x3000 pixels op je beeldscherm bekijkt, dan lijkt 12pts inderdaad heel erg klein.

Wanneer je je zoomniveau op 100% instelt, zie je de tekst waarschijnlijk beter. Indien je helemaal geen tekst ziet, probeer dan het kader van de type-tool (stippellijntjes met vierkantjes om te schalen) groter te maken. En zorg voor een leesbare kleur tov je achtergrond.

Ik hoop dat je er iets aan hebt.