Toon posts:

ASRock 939NF6G-VSTA , Goed te Overclocken ?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,
Ik heb een paar vragen gesteld in een ander topic over overclocken van een MSI K8T Neo2 V2.0. Keurig antwoord gehad en tot de conclusie gekomen dat deze NIET goed over te clocken is.
Dus ik ga een ander moederbord kopen. Nou viel deze me wel op ASRock 939NF6G-VSTA , Redelijke prijs + DDR PC3200 Ondersteuning (wat ik nodig heb). Dus ik wil hem gaan kopen. Nou wil ik alleen graag weten of er een PCI-E Lock op zit !? Al op google + GoT gezocht maar niets kunnen vinden. En is er ook een Maximun aantal MHZ vastgesteld in de bios ? Want ik wil met mijn AMD 64 X2 3800+ (manchester, 2GHZ) tot de 2,6 GHZ gaan. Zonder dat mijn S-Ata schijf onvindbaar word (daarom dus de PCI-E Lock)

AVB,

GR Arjen

• TheMe
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 09-11-2025
Ja dat zit er op.
Zoek naar de Handleiding van het mobo, de 7e hit in Google, kom je bij ASrock terecht daar vind je de Engelse Manual.
(http://download.asrock.com/manual/939NF6G-VSTA.pdf)
Pagina 30: PCIE Frequency: Use this option to adjust PCIE frequency

Succes met OC'en

There is no place like 127.0.0.1

• Jazekerrrrr
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 14-01 16:33
er zit een PCI-E lock op hij klokt wel goed over ik heb een opteron 146 op 2,9 lopen standaard voltage.

Maar als je een voltage hongerige processor hebt is het niet zo verstandig dit bord te kopen aangezien je maar tot de 1.450 en dat is weinig.

Je moet wel vanalles disablen in je bios zoals cool en quit enzo, en de flexibilety option van het geheugen op enablen zetten anders start ie niet op.

[ Voor 23% gewijzigd door Jazekerrrrr op 13-07-2007 21:59 ]

Verwijderd

Topicstarter
O ok,
Bedankt allebei.
Ik heb een AMD 64 X2 3800+ (Manchester, 2GHZ)
En Jazekerrrrr ik begrijp hieruit dat jij hem hebt ?
Zal het lukken met mijn processor ?
En weet jij of hij Videokaart GDDR3 512MB 256BIT ondersteund ? (want dit staat niet in de Manual)
En euh, bedankt he allebei.

GR Arjen

• Jazekerrrrr
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 14-01 16:33
Als je gelukt hebt dat je een processor hebt die goed overklokt dan wel. Maar dat is van te voren nooit te zeggen.
Ik heb een opteron 146 met een goeie batchnummer dus ik wist van te voren ongeveer wat ie deed op standaard voltage ( ik had eerst een asrock dual sata2 en nu dan de asrock nf6g ) vandaar dat ik geen duur overclock bord heb gekocht omdat ik wist dat ie met weinig voltage de 2,9 - 3.0 ghz haalde.

Wat betreft je videokaart waarom niet het is gewoon een volwaarde pci-eX16 slot dus dat moet geen probleem zijn. Ik weet niet alleen niet of je voeding het wel aankan?

Verwijderd

Topicstarter
O ok bedankt.
Dus ik kan er van te voren niet echt achter komen of mijn Processor veel volt gebruikt. En wat betreft die videokaart, mijn broer had een GDDR2 PCI-E en die kon zijn moederboard niet aan !? Maarja ik probeer het wel gewoon, bedankt iig.

GR Arjen
Pagina: 1