Toon posts:

Externe usb harddisk bootable maken

Pagina: 1
Acties:
  • 2.748 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Dag, ik ben aan het vechten om mijn usb externe harddisk bootable te maken.

Wat heb ik gedaan:

1 gesurft met google
2 usb drive met Acronis Disk Director Suite een Fat/Fat16 partitie aan laten maken. Deze werd ongeveer 2mb groot.
3 resterende gedeelte een ntfs partitie gemaakt
4 een diskette geformateerd met opstart systeem maken
4 mkbt -c a: bootsect.bin
5 mkbt -x bootsect.bin Q ( Q is drive Fat/Fat16 )
6 systeem bestanden van de A gekopieerd naar Q
7 Pc uit en weer aan om de bios aan te passen
volgorde van boten is 1 usb harddisk 2 cd/dvd enz.
8 systeem opgestart
9 melding: Invalid system disk
10 ...... ?????

Wie kan me verder helpen? Het is uiteindelijk dat ik de "BartPE" op de usb drive krijg en er mee kan opstarten.

• wagenveld
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online
Dit tooltje van HP heeft me al een keer uit de brand geholpen:
http://h18023.www1.hp.com...er/us/download/26504.html

Maar ik denk niet dat je kan kiezen om een gedeelte bootable te maken, zou je even moeten testen.

Verwijderd

Topicstarter
wagenveld schreef op vrijdag 13 juli 2007 @ 21:48:
Dit tooltje van HP heeft me al een keer uit de brand geholpen:
http://h18023.www1.hp.com...er/us/download/26504.html

Maar ik denk niet dat je kan kiezen om een gedeelte bootable te maken, zou je even moeten testen.
Sorry had ik moeten vertellen dat ik dit geprobeerd had maar ik heb Vista en ik krijg fout meldingen bij het installeren van het HP tooltje.

.... erg he

Verwijderd

Topicstarter
Is er geen format tool die een usb harddisk formateerd en meteen systeem bestanden plaatst?

• Nielson
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 00:03
Verwijderd schreef op vrijdag 13 juli 2007 @ 21:37:Wie kan me verder helpen? Het is uiteindelijk dat ik de "BartPE" op de usb drive krijg en er mee kan opstarten.
Deze al geprobeerd ?

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt! Maar helaas. Ik heb twee usb 2 harddisken en twee vista pc's . Op beide machienes worden beide harddsiks niet gevonden met PeToUSB.exe. Het zijn een Maxtor 300gb en een Freecom 40 gb.

Verwijderd

Probeer USB legacy emulatie eens in/uit te schakelen in je BIOS.

Verder moet je OS wel ondersteunen om USB als boot device te gebruiken, eerst leest het via het BIOS maar daarna moet het op eigen benen staan en dus zelf via USB data inlezen, het kan zijn dat je OS dit weigert.

[ Voor 62% gewijzigd door Verwijderd op 14-07-2007 11:42 ]

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op zaterdag 14 juli 2007 @ 11:41:

Verder moet je OS wel ondersteunen om USB als boot device te gebruiken, eerst leest het via het BIOS maar daarna moet het op eigen benen staan en dus zelf via USB data inlezen, het kan zijn dat je OS dit weigert.
In het Asus A7d notebook komt geen USB legacy emulatie item voor. Er draait Vista Ulitimate (legaal) op en ik mag aannemen dat deze OS usb hd wel kan inlezen. Of begrijp ik het verkeerd?

• wagenveld
  • Niet online
Het OS wat op de USB hdd staat neem ik aan ;)

Wat ik je zou aanraden is een XP machine vinden en daarop de HP tool te installeren, ik heb, toen ik hetzelfde voor mn USB stick wou doen, hetzelfde probleem gehad, en die tool was de enige die werkte in mijn geval.

Verwijderd

Topicstarter
wagenveld schreef op zaterdag 14 juli 2007 @ 13:16:
Het OS wat op de USB hdd staat neem ik aan ;)

Wat ik je zou aanraden is een XP machine vinden en daarop de HP tool te installeren, ik heb, toen ik hetzelfde voor mn USB stick wou doen, hetzelfde probleem gehad, en die tool was de enige die werkte in mijn geval.
"Het OS wat op de USB hdd staat neem ik aan" Nee er staat nog niks op de externe usb harddisk, op het notebook staat Vista.

• wagenveld
  • Niet online
Verwijderd schreef op zaterdag 14 juli 2007 @ 11:41:

Wat hij dus bedoelt, _als_ je een OS op de USB hdd hebt weten te krijgen, dan moet dat OS het wel ondersteunen om van USB te booten. Mi moet dat niet zo'n probleem zijn (zelfs DOS doet het prima).

• thejoker80
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

thejoker80

leuk hè?

Ik was hier ook naar opzoek. Echter wil ik niet het OS op de externe schijf zetten maar alleen de usb-schijf gebruiken als vervanging voor mijn kapotte cd-rom. Ik wil dus windows op mijn lapatop installeren van een externe usb-schijf. Het is me nog niet gelukt van de schijf te booten. Mijn laptop ondersteund het iig wel.
Pagina: 1