[OSX10.4.10] Na update airport crashes

Pagina: 1
Acties:

• BCC
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 15:46
Nna de update naar 10.4.10 heb ik Airport problemen met mijn Macbook (intel). En ik ben blijkbaar niet de enige:

http://forums.macrumors.c...12a4b626d1347a8d&t=328087

http://discussions.apple....threadID=1008143&tstart=0

en

http://digg.com/apple/Flaky_Wi_Fi_in_OS_X_10_4_10_Update

Zijn er meer mensen met dit probleem? Wat er bij mij gebeurt:

1) Wifi connect en ik kan vloeiend internetten voor een minuut of 15.
2) Het internet wordt steeds trager
3) Internet valt uit.. Airport begint raar te doen (wel / geen signaal).
4) Ik zet airport uit, aan en reconnect
5) Crash met kernel panic in de Airport driver

Na een reboot werkt alles weer, voor een minuut of 15.
Tijdens dit proces kan mijn huisgenoot zonder problemen internetten. Het ligt dus niet aan de router (dit is een ASUS, mocht dit relevant zijn).

Het probleem schijnt trouwens niet op te treden als je de stekker in het stopcontact hebt :).

Zijn er meer mensen hier met het probleem / een oplossing?

[ Voor 5% gewijzigd door BCC op 13-07-2007 21:30 ]

Na betaling van een licentievergoeding van €1.000 verkrijgen bedrijven het recht om deze post te gebruiken voor het trainen van artificiële intelligentiesystemen.

Verwijderd

Ik heb exact dezelfde problemen met m'n MB C2D. Na een aantal kernel panics was ik zo gefrustreerd dat ik Mac OS X maar opnieuw heb geiinstalleerd :P

Het topic op Macrumors volg ik ook, zover zijn er wel wat mogelijke oplossingen gepost maar heb deze niet getest.

Btw. ik heb ook een Asus router (wl500g deluxe).

• MortalPiso
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 10-02 19:09
Dit probleem had ik ook toen ik mijn iBook opnieuw installeerde en de combo update gedaan had van 10.4.2 naar 10.4.10 . Hoge ping's, uitvallen van WiFi enzovoort.

Wat ik heb gedaan:

1. Sluit alle programma's af.
2. herstel volume bevoegdheden. (schijfhulp programma)
3. Reboot.
4. Download en installeer de 10.4.10 combo update opnieuw.
5. Reboot.
6. Herstart je accesspoint.

Dit werkte voor mij. Let vooral op je ping naar een lokaal apparaat. Toen WiFi het brak deed op de iBook had ik ping tijden van 150-250ms naar de router toe met time-outs.

• Romke
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 06-01 19:34

Romke

Dieselhead

Ik heb ook zoiets de laatste tijd.
Laatst al een kernel panic gehad waarbij de netwerkstack bij betrokken was, 1 waar parallels (bridged met airport) bij betrokken was, en ik kan ook niet meer fatsoenlijk wifi'en bij een vriend van me.
Gelukkig hebben zijn buren een Asus DD-WRT router, onbeveiligd. >:)

If you buy a rubbish car, you say: I have no interest in cars. If you have no interest in cars, you have no interest in driving. And if you have no interest in something, it means you are no good at it, which means you must have your license taken away.

• Biggg
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 11:18
ik heb ook problemen gehad laatst, bij mij crashte mijn mac niet, maar al snel naar rebooten werd het internet traag en even later viel het weg. ik heb toen op mijn router het channel gewijzigd van 5 naar 11 (ik zocht het probleem niet achter mijn mac omdat airport daarvoor altijd perfect werkte), daarna heb ik het probleem niet meer gehad. geen idee of het te maken heeft gehad met die update, maar nu ik erover terugdenk gebeurde het wel vlak na het updaten.

• BCC
Aan de stroom hangen zorgt er bij mij voor dat het niet meer voorkomt :X Ik ga straks de update opnieuw proberen te installeren. Hopelijk komt er snel een echte oplossing....

Na betaling van een licentievergoeding van €1.000 verkrijgen bedrijven het recht om deze post te gebruiken voor het trainen van artificiële intelligentiesystemen.

• Romke
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 06-01 19:34

Romke

Dieselhead

Anti-XP schreef op zaterdag 14 juli 2007 @ 12:03:
Ik heb ook zoiets de laatste tijd.
Laatst al een kernel panic gehad waarbij de netwerkstack bij betrokken was, 1 waar parallels (bridged met airport) bij betrokken was, en ik kan ook niet meer fatsoenlijk wifi'en bij een vriend van me.
Gelukkig hebben zijn buren een Asus DD-WRT router, onbeveiligd. >:)
Ik heb bij hem dus nu al 2 keer een panic gehad.
Hij heeft een WAP54G met WEP.
Ik een WAP54G met WPA2.

If you buy a rubbish car, you say: I have no interest in cars. If you have no interest in cars, you have no interest in driving. And if you have no interest in something, it means you are no good at it, which means you must have your license taken away.

• BCC
De repair, update, repair truuk lijkt te werken bij mij... hopelijk blijft dat zo.

• Maartenvs
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 04-02 11:29

Maartenvs

For Sale

BCC schreef op zaterdag 14 juli 2007 @ 14:59:
Aan de stroom hangen zorgt er bij mij voor dat het niet meer voorkomt :X Ik ga straks de update opnieuw proberen te installeren. Hopelijk komt er snel een echte oplossing....
Ik heb dus dezelfde ervaring op mijn macbook. Alleen is de update niet los te downloaden (ppc wel intel niet) op de apple site, omdat hij de pagina niet kan vinden. Heeft iemand een link naar de losse file anders?

Verwijderd

http://www.apple.com/supp...x10410updatev11intel.html

Ik las op Macrumors dat Apple werkt aan een fix:
Update: Reports indicate that Apple's engineering team has acknowledged the issue as a bug and is working towards a resolution.

• BCC
BCC schreef op zaterdag 14 juli 2007 @ 17:41:
De repair, update, repair truuk lijkt te werken bij mij... hopelijk blijft dat zo.
Helaas, het blijft onstabiel zonder power. Hij crashed wel minder, maar inet blijft regelmatig uitvallen. Waar blijft de patch?

• BCC
De onofficele fix van MacRumors. Deze lijkt bij veel mensen te werken:
I HAVE FIXED THE PROBLEM!!!!! Here's what I did:

1) Download Pacifist http://www.versiontracker.com/dyn/moreinfo/macosx/12743

2) Download airport extreme update 2007-002
3) Download 10.4.9 combo update

4) Go to /system/library/extensions and copy appleairport.kext and appleairport2.kext to a backup location just to be safe and then delete them from the extensions folder.

5) Also in the extensions folder you'll find IO80211Family.kext and copy it to backup folder and then delete it.

6) Mount airport extreme update dmg and then open Pacifist.

7) In Pacifist click on "Open Package" and select the airport extreme update package.

8) In Pacifist you will now see all the files that are in the package. Find system and expand it's tree by clicking on the triangle. then expand library and then extensions. You will now see the IO80211Family.kext file. Click once on it so it's highlighted and then click "Install".

9) When it's done copying files expand coreservices and then menu extras. Highlight "Airport Menu" and click install.

10) When it's done copying close the window in Pacifist for the airport update package.

11) Now mount the 10.4.9 combo update dmg and click "Open Package" in Pacifist and select the 10.4.9 combo package.

12) Again find the system folder and expand it and then expand the libray and extensions folders.

13) In the extensions folder you'll see a bunch of files. Look for appleairport.kext and highlight it. Click "Install".

14) when it's done copying you should see the appleairport2.kext. Highlight it and click "install".

15) when Pacifist is done copying reboot your Macbook.

16) Once booted try your internet and then jump up and down shouting YIPEEEEE!!! IT'S FIXED!!

I have now had a solid connection for over 30 minutes on battery as I've been typing these instructions when I couldn't stay connected for more then 1-3 minutes before applying this fix.

Who needs Applecare support!!!!...HEHEHEHE!!!!

Hope this helps and enjoy having your internet connection back. I think I'll send Apple a bill for all my labor time fixing their bug. Boy wouldn't they just love that..LOL!!!!

THIS IS WHAT WORKED FOR ME! FOLLOW THIS GUIDE AT YOUR OWN RISK!! I TAKE NO RESPONSIBILITY IF SOMETHING GOES WRONG SUCH AS YOU DELETED THE WRONG FILES OR YOUR SYSTEM HAS OTHER ISSUES THAT MAY AFFECT THE OUTCOME!!!

I was having a lot of kernel panics, and non-loading webpages when running off battery.
I was about to do an Archive/Install (to go back to 10.4.9), when I saw that post.
I also filed a detailed bug-report with Apple (registered a free ADC account to do so).
So far, so good!
En hier een korte oplossing:

http://taisteal.atomiclem...eless-and-how-i-fixed-it/

• BCC
Beide oplossingen helpen niet bij mij :X. Nog steeds alleen WIFI als ik de stroom ingeplugt heb. Ik begin dit wel een slecht punt van Apple te vinden.

• Prutsky
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 09-02 10:45
Ik zou zeggen dat sinds een paar dagen mijn iMac (intel) ook last heeft van airport problemen. Nu is het alweer even geleden dat ik 10.4.10 heb geinstalleerd en sinds kort dus problemen:
WPA2 persoonlijk wachtwoord ingevoerd en ik word niet toegelaten op mijn router. Soms heb ik ineens vanzelf verbinding maar erg traag. Mijn iBook lijkt er minder of geen last van te hebben.

• besmart
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 05-10-2015

besmart

fanta share the fun

Hier met mijn eerste generatie MacBook Pro ook problemen. Ook eerste 15 min. full-speed Wifi (over de 4mb/s) maar daarna niet meer dan 400/500 kb/s.

En onder Windows XP geen problemen.

Ga vanavond ook die repair / update / repair proberen.

BeSmart! Everything goes well | photographs by Canon EOS 5D - Canon L 24-70 USM - Canon 70-300 USM IS

• BCC
BCC schreef op woensdag 18 juli 2007 @ 22:08:
Beide oplossingen helpen niet bij mij :X. Nog steeds alleen WIFI als ik de stroom ingeplugt heb. Ik begin dit wel een slecht punt van Apple te vinden.
Oplossing twee lijkt bij nader inzien toch wel te werken op de router van mijn vriendin. Vanavond maar weer even op mijn eigen router testen. The weirdness continues...

• besmart
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 05-10-2015

besmart

fanta share the fun

Nog steeds hetzelfde probleem :(
Ik weet ook niet zeker of het sinds 10.4.8.9/10 aanwezig is. Het viel me pas op nadat ik een nieuwe Internet verbinding heb gekregen. Chello trok niet meer dan 400 kb/s maar met de huidige kan ik 1.3 mb/s halen. En dat haal ik de eerste 15/30 min. wel, maar daarna niet meer.

Wordt één dezer dagen testen onder windows. Als dat ook problemen geeft wordt het een bezoekje brengen aan de winkel ;) En anders zelf de kaart vervangen ofzo.

BeSmart! Everything goes well | photographs by Canon EOS 5D - Canon L 24-70 USM - Canon 70-300 USM IS

• desmodus
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 17-07-2023
Bij mij ook regelmatig ellende met mijn airport.Soms zijn er totaal geen access points te zien, terwijl er nu zeker 5 in mijn lijst staan. Als ik nu main airport uit en aan zou zetten is de lijst leeg. Soms komen pas na een herstart de accesspoints terug (of na meedere malen uit en aanzetten). Signaalsterkte verschilt ook van 2 tot 4 steepjes in de menubar. Dit terwijl er een Airport Extreme niet meer dan 3 meter (zonder muren) verderop staat.

• appels
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 20-01 20:56
Ik heb met zowel de macbook pro als de macbook hier problemen sinds de laatste update. Dat het draadloos internet opzich wegvalt af en toe vind ik niet echt een heel groot probleem maar dat de muziek via wireless op de airport express vaak hapert en soms volledig wegvalt vind ik echt kl*te!!! Ik ga wel gewoon afwachten tot apple de fix uitbrengt voor dit probleem.

• BCC
Zelf TUAW heeft het er nu al over:

http://www.tuaw.com/2007/...widespread-wifi-problems/

• BCC
Er is een software update. Na de software update kan ik wel weer connecten naar open networks, maar niet naar WEP :X Ook niet meer als ik aan de stroom hang.

Pagina: 1