Toon posts:

Welke Creative is nu eigenlijk voor MIJ de beste keus?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ok, ik ben iig van plan om een Creative geluidskaart te halen...
(XtremeGamer/ExtremeMusic lijken me wel wat)

- Ik wil graag mooi geluid hebben tijdens het gamen, want dat brengt immers ook de nodige sfeer met zich mee.
Daarnaast moet hij ook mp3 en geluid tijdens filmpjes enzo goed af kunnen spelen.

Zijn bovengenoemde kaarten goed, of zijn er betere alternatieven op de markt?
Kortom, welke kaart kan ik het beste kiezen?

• baquelappe
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 21-09-2025
Afgezien van je vrij vaag omschreven verwachtingen kan ik je vertellen dat het verschil tussen de geluidskaarten minimaal tot niets is. Zeker niet gezien de speakers die er normaliter aan hangen.

Kijk dus eerst voor deftige speakers/versterker, desnoods aan onboard geluid. De stap van onboard naar losse geluidskaart is niets vergeleken met de stap van prul speakers naar degelijke speakers.

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb redelijke speakers volgens mij (Logitech X-140; 2 speakers aangezien ik geen ruimte heb voor een surround set)

Mijn ASUS P5b mobo heeft erg slechts onboardgeluid, vandaar mijn keus voor een losse kaart.

• Guardian Angel
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

Guardian Angel

Bejaard en langharig tuig

Ik vind het geluid prima maar dat komt omdat ik de PC aangesloten heb op een externe hifi-installatie met een zooi deftige luidsprekers. Een goede geluidskaart + goede speakers kosten ook aardig wat en ik heb nog nooit een set gehoord die een redelijke hifi-set kon evenaren.

ARME AOW’er

• Exorcist
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

Verwijderd schreef op vrijdag 13 juli 2007 @ 22:01:
Ik heb redelijke speakers volgens mij (Logitech X-140; 2 speakers aangezien ik geen ruimte heb voor een surround set)

Mijn ASUS P5b mobo heeft erg slechts onboardgeluid, vandaar mijn keus voor een losse kaart.
Leuke speakers, maar hierop zul je echt geen verschil horen tussen bijv. een Audigy 4 of een X-Fi, imho. Wat betreft onboard geluid kan ik het me voorstellen, dat wil nog weleens verschillen.

• baquelappe
Dus je ziet het, meest verstandige is gewoon een mooie versterker en 2 chique speakers. Dat is al een wereld van verschil vergeleken met de plastieke Logitech's.

Een andere geluidskaart gaat daar echt geen beter geluid uit laten klinken.

Verwijderd

Topicstarter
Ok, dus het zou het beste zijn om een versterker aan te schaffen... naast de Creative XtremeMusic.
(verder zijn mijn Logitech X-140 speakers voldoende mag ik hopen?)

• Guardian Angel
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

Guardian Angel

Bejaard en langharig tuig

Zelf vind ik, en ik ben een redelijke auiofiel, de onboard geluidskaart voldoende. Ook omdat je de digitale uitgang kunt gebruiken naar de externe versterker (mits deze van een ingang is voorzien, de mijne bij de PC heeft dat helaas niet)

Het hangt er ook vanaf waar de PC staat. In mijn huiskamer is mijn laptop aangesloten op de audioinstallatie en die is van een behoorlijk niveau met 5 KEF-speakers (o.a. Q11).

In de ruimte waar de PC staat, staat ook een aardige versterker en wat Infinity boxen die niet al te duur waren. Daar heb ik minder behoefte aan een goed geluid.

Ieder zijn smaak dus en moeilijk een passende oplossing te geven.

ARME AOW’er

• Tha Ra
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 13-02 20:53
Verwijderd schreef op zaterdag 14 juli 2007 @ 14:36:
Ok, dus het zou het beste zijn om een versterker aan te schaffen... naast de Creative XtremeMusic.
(verder zijn mijn Logitech X-140 speakers voldoende mag ik hopen?)
Nee, dat is je in je andere topic toch hopelijk wel duidelijk geworden? Dat je de speakers van je X-140 NIET op een losse versterker kan aansluiten? Als jij met je X-140 tevreden bent, gebruik je die, en anders koop je een goede versterker + boxen (die met een goede geluidskaart beter tot hun recht komen mits, analoog aangesloten. En voor écht goed geluid kan je beter iets duurders dan creative aanschaffen, kaarten van Auzen geven bijvoorbeeld beter geluid dan Creative en ze zijn ook geschikt om te gamen. Ze zijn alleen wel duurder.)

• baquelappe
Als ik je post history zo eens bekijk zou ik maar stoppen met dit soort threads, ruim de helpt is dicht gegooit omdat je EN domme vragen stelt EN niet zelf informatie opzoekt.

Koop dus een versterker plus speakers, of hou je Logitech setje. Heel simpel.

• Larsie
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 14-02 15:06
baquelappe schreef op zondag 15 juli 2007 @ 17:23:
Als ik je post history zo eens bekijk zou ik maar stoppen met dit soort threads, ruim de helpt is dicht gegooit omdat je EN domme vragen stelt EN niet zelf informatie opzoekt.

Koop dus een versterker plus speakers, of hou je Logitech setje. Heel simpel.
Hij stelt inderdaad meer vragen (en ook zonder vooraf even op de materie in te gaan) dan dat hij echt wat bij draagt. Maar, kom op, iedereen moet ergens beginnen ;)

Ik zou het bij je Logitech setje houden, ik denk dat je waarschijnlijk ook een verkeerd beeld hebt van wat voor versterker en speakers je nodig hebt om een beetje acceptabel geluid te krijgen. Laat staan dat je het geld er voor over hebt.

Mocht je toch eens langzaam naar beter geluid zoeken raad ik je aan eerst te beginnen met koptelefoons, koptelefoon versterkers en mp3spelers. Dat is een stuk minder kostbaar, en toch krijg je wel de kick van het steeds betere geluid zien te zoeken. Houd er dus rekening mee dat geluid een dure hobby is :P

En zoals al eerder beschreven in dit topic, een goede geluidskaart kopen is echt zonde van je geld. In deze situatie merk je er zo goed als niks van.
Pagina: 1