[Desktop]Nieuwe pc 1400 euro

Pagina: 1
Acties:
  • 41 views sinds 30-01-2008

• xtreme_lunatic
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 00:07
Mijn huidige pc kan al een tijd niet meer mee komen met wat applicaties en games van deze tijd. Daarom wil ik graag een nieuwe pc samenstellen voor 1400 euro als maximaal bedrag. Ben nu ongeveer al een half jaar reviews door aan’t lezen en ik volg ook steeds de BGG.
Doel van pc:
De pc wil ik vooral gebruiken voor photoshop, office en games. Graag ook de mogelijkheid om een video om te zetten naar dvd.

Levensduur:
Met mijn huidige pc heb ik nu ongeveer 5 jaar gedaan. Maar daarom kan ik nu dus ook echt geen nieuwe spellen meer spelen. Ik vind het niet erg om na een paar jaar de instelling wat lager te zetten zodat ik toch nog een normale fps kan halen (60fps). Ik verwacht en wil dat ook dat mijn pc ongeveer 4 jaar mee gaat doordat ik in de loop van de tijd nog wat upgrades kan doen. :)

Systeem van 1400 euro exclusief:
- Monitor,
- Toetsenbord,
- Muis,
- Boxen.
Deze dingen wil ik naderhand gaan aanschaffen. Als scherm wil ik later een 226bw Samsung kopen.

Onderdelen:

Processor
Intel C2D E6600 of E6750
Prijs: 179,15 (van E6750)
Ben nog steeds over aan’t twijfelen maar het word sowieso een van deze twee. Ik wil graag wat overclocken maar niet extreem. In gedachte had ik om sowieso naar 3ghz over te klokken, maar in de toekomst misschien wat verder.

Koeler
Scythe Infinity SCINF-1000
Prijs: 38,21
Een aantal reviews van gelezen en het schijnt dat deze de beste koel/geluids prestaties levert voor de C2D processors.

Moederbord
GigaByte GA-P35C-DS3R
Prijs: 132,98
Deze is met ddr3 ram mogelijkheid toch wat meer voorbereid op toekomst. Ik wil geen SLI draaien. Dit moederbord ondersteunt een FSB van 1333.

Geheugen
Corsair 1GB x 2 (2GB) PC6400 DDR2, CL5
Prijs: 111,50
Over geheugen weet ik vrij weinig, daarom pak ik eigenlijk blindelings het geheugen van het high-end game systeem van afgelopen BGG. Als iemand hier een andere oplossing voor heeft hoor ik dat graag. Zoals ik zei wil ik dus zeker 3ghz halen en wat later misschien wat meer.

Videokaart
8800GTS 640mb (Type nog niet zeker)
Prijs: 364,54 (Asus EN8800GTS, 640mb)
Zoals ik al zei wil ik graag wat nieuwere games spelen, wat nu dus niet gaat. De 8800GTX vind ik persoonlijk wat te duur. Daarom viel mijn ook op de 8800GTS. De 640mb versie lijkt mij een verstandige keuze aangezien ik in de toekomst van plan ben om een Samsung 226bw aan te schaffen. Maar als ik op andere dingen nog wat kan besparen zou ik misschien toch nog voor 8800GTX gaan.

TV-kaart
Hauppage Win-TV-PVR-150MCE
Prijs: 66,32
Mijn vriendin wil graag dat ik wat video’s omzet op dvd. Voor de rest ben ik hier niet zo in geïnteresseerd. Wil dan ook zo’n goedkoop mogelijke tv-kaart die dus de mogelijkheid heeft om een video-recorder op aan te sluiten. In toekomst zal toch alleen meer met digitale televisie gewerkt worden en dit werkt volgens mij niet op een tv-kaart. (In screenshot staat de Hauppauge WinTV PVR 150 MCE, PCI. Maar misschien voldoet de Asus My Cinema-P7131 ookal?)

Harddisks
2 x Samsung SpinPoint T166 HD501LJ, 500GB
Prijs: 2 x 108,65 = 217,30
Deze twee dan in raid 0 opstelling omdat dit de snelheid ten goede komt. Alhoewel ik denk dat ik 1TB niet gauw vol zou hebben, doe ik dit omdat ik met vorige pc een fout had gemaakt om een te kleine harddisk te kopen. Deze was na een half jaar al vol. Maar hier kan toch op bezuinigd worden door misschien 2 x Samsung Spinpoint T166, 320 GB, 7200 RPM, 16 MB, SATA II te nemen.

DVD-brander
NEC AD-7173S 18x
Prijs: 28,10
Lekker goedkoop en praktisch.

Diskette-station
EM 3,5 diskettestation, Zwart
Prijs: 9,16
Blijf ik nog steeds handig vinden.

Kast en voeding
Antec 900 met Corsair CMPSU-520HXEU (520W)
Prijs kast: 100,06
Prijs voeding: 94,22
Als ik eerlijk ben vind ik die ledjes en dat transparante deurtje niet zo mooi. Maar de kast koelt heel goed dus dat maakt het wel goed. Voeding schijnt ook lekker stil te zijn. Maar bij Azerty is dit samen toch ongeveer 200 euro. Dit vind ik vrij duur. Wat daarom een goed alternatief kan zijn is de Antec Sonata III. Deze kast vind ik zeer mooi uitzien en heeft ook al een voeding van 500 watt. Maar de koeling schijnt weer tegen te vallen. En als ik geld uitspaar kan ik dus misschien een 8800GTX kopen, maar of deze dan weer in deze kast past? :? Twijfel gevalletje.

Overig
Raid 0 controller en lan-kaart zitten al onboard. Hier wil ik dus gebruik van maken.
Service kosten: 48,99.

Prijzen van Azerty

Totale kosten: 1390,53

Hier screenshot van mijn systeem bij Azerty:
Afbeeldingslocatie: http://crew.sa-mp.nl/xl/assemble.jpg

Kortom:
Kiezen voor E6600 of E6750?
Kiezen voor VGA kaart 8800GTS of misschien met wat uitsparing 8800GTX?
Als harddisk toch liever voor 2 x 500gb of 2 x 320gb gaan?
Wat is een goedkope TV-kaart met video-recorder ingang?
Als kast gaan voor Antec 900 met Corsair 520w voeding of Antec Sonata III?

Alvast bedankt voor het lezen van deze post en jullie replies! :)

Press any button... "Where is the 'any button'?!"

• dewil1990
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 27-01 10:46
Als je die raampjes en ledjes niet zo mooi vind aan deze kast zou je voor een antec p180 of p182 case kunnen gaan ook erg goede koeling en ook heerlijk stil naar het schijnt.

• xtreme_lunatic
Dat zou ook kunnen. Maar die kasten zijn wel nog duurder. Ik vind deze kast al duur. Misschien is er wel een mogelijkheid om de ledjes eruit te halen en het duurtje zwart te spuiten. Maar een spuitbus kost ook weer geld en voor een paar tientjes meer heb je weer die p82. Moeilijk! 8)7

Verwijderd

de gx-z1 van antec in zwart is een mooie case mischien houd je daarvan?

• OfferedPoet
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 10-01 16:50
Verwijderd schreef op zaterdag 14 juli 2007 @ 00:01:
de gx-z1 van antec in zwart is een mooie case mischien houd je daarvan?
Van Antec? Je bedoelt Gigabyte :)

Als je naar de 3Ghz wilt, lukt dat makkelijk met de e6750 :>

• xtreme_lunatic
Nou als dat zeker weten kan, dan ga ik dus voor de E6750. :)

Maar van die kast kan ik geen reviews vinden, vreemd genoeg. Weet een van jullie iig of deze ledjes heeft? Anders maakt het niet zoveel uit tussen deze en de Antec 900. Wil geen ledjes dus omdat ik het niet mooi vind en omdat de computer op mijn slaapkamer staat. Misschien kan ik niet slapen met al die in het oog springende ledjes. :9 Iemand enig idee of de ledjes niet gewoon uit te zetten zijn? :?

Edit 1:
Als ik toch voor die Antec 900 zou gaan, zou ik dan ook nog twee extra fans erbij zetten? Standaard heeft deze kast 1 x 200 mm, 3 x 120 mm fans. Er kunnen nog 2 van 120 bij. :)

[ Voor 16% gewijzigd door xtreme_lunatic op 14-07-2007 17:03 ]

• Laurent
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Helaas, maar volgens CSL Beleid is dit niet meer op z'n plek :)
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.