Toon posts:

[C++] Hello world sluit direct af.

Pagina: 1
Acties:
  • 215 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben nieuw met c++ en zoals overal traditioneel gebeurt (bijna overal dan) ben ik gestart met een 'hello world' applicatie.

Mijn probleem is:
Als ik de code uitvoer direct uit c++ builder, dus zonder eerst een uitvoerbaar bestand te maken, start het programma gewoon. Maar na een halve seconde sluit het programma meteen weer af. Ik heb dus geen flauw idee wat ik fout doe.

Mijn code:
C++: Hello world
1
2
3
4
5
6
7
8
9
#include <iostream>
using namespace std;

int main();
int main()
{
    cout << "Hello world.\n";
    return 0;
}

*Ik geef mensen die het willen melden volkomen gelijk dat ik een noob ben ik c++ maar gelieve me niet alleen te flamen _/-\o_ . Voor de rest lezen jullie dus net dat ik nieuw ben in c++, dus leg alsjeblieft je antwoord ook uit.

Alvast bedankt. :)

• Gerco
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 20:19

Gerco

Professional Newbie

Je programma wacht niet op een toetsdruk om af te sluiten, maar print alleen hello world en sluit dan af. Als c++ builder een dos box opent voor je programma zal deze waarschijnlijk weer sluiten nog voor dat je gezien hebt dat alles gewoon werkte. Run je programma eens vanuit een dosbox, dan zul je zelf zien dat er niets mis mee is :)

Kijk maar:
gdrmbp:~ gerco$ cat > helloworld.cpp
<paste code>
gdrmbp:~ gerco$ g++ -o helloworld helloworld.cpp 
gdrmbp:~ gerco$ ./helloworld 
Hello world.
gdrmbp:~ gerco$ 

- "Als ik zou willen dat je het begreep, legde ik het wel beter uit!" | All number systems are base 10!

• MiStErMaNiAc
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 27-04-2020
even een pauze inlasten met bijvoorbeeld

code:
1
sleep(20);

www.retroforum.nl

• NMe
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 20-11 11:59

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Even getch(); (of zelfs system("pause");) onderaan je main-functie zetten voor de return, probleem opgelost. ;)

Dat staat overigens ook wel in de meeste boeken over de taal behandeld, dus hier had je ook wel zonder topic op GoT uit kunnen komen. ;) Dit topic doe ik dan ook dicht.

'E's fighting in there!' he stuttered, grabbing the captain's arm.
'All by himself?' said the captain.
'No, with everyone!' shouted Nobby, hopping from one foot to the other.

Dit topic is gesloten.