[Vista] "Windows Verkenner" niet in orde..

Pagina: 1
Acties:
  • 203 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• mr_niceguy
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 12-02 08:06
Ik heb sinds kort het volgende probleem, bij het benaderen van sommige mappen krijg ik de volgende melding:

Windows verkenner werkt niet meer
Er is een probleem opgetreden waardoor het programma niet goed meer werkt.
het programma wordt gesloten en u krijgt een melding als een oplossing beschikbaar is.
En dan kan ik alleen op de knop drukken met: Programma afsluiten.

Ik krijg deze melding nu bij het benaderen van de map Program files, mn D: partitie en ook bij mijn nieuwe Western Digital Passport externe harde schijf doet hij nu moeilijk, met de zoekfunctie kan ik wel bij de mappen komen.

Ik heb al een schijfcontrole gedaan maar dat heeft helaas niet geholpen en er waren geen problemen gevonden.

Anderen die dit probleem hebben of hebben gehad en weet hoe ik dit op kan lossen?

• mr_niceguy
Ik krijg nu opeens steeds de melding Windows Explorer werkt niet meer Ook weer bij het benaderen van sommige mappen en sommige kopieeropdrachten...

• anandus
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Zijn er ook mappen waar je wel bij kan?

En wat zit er in die mappen? Misschien probeert-ie een preview te maken van (een groep van) bestanden en lukt dat niet (om een of andere reden, corrupte codec bijv) en dat-ie daarom crasht?

"Always remember to quick save" - Sun Tzu

• mr_niceguy
anandus schreef op zaterdag 14 juli 2007 @ 18:45:
Zijn er ook mappen waar je wel bij kan?

En wat zit er in die mappen? Misschien probeert-ie een preview te maken van (een groep van) bestanden en lukt dat niet (om een of andere reden, corrupte codec bijv) en dat-ie daarom crasht?
Op dit moment krijg ik de melding bij het benaderen van de map Program Files op C en als ik mijn D partitie wil benaderen vanuit Deze Computer krijg ik dezelfde melding, ik heb echter het programam ObjectDock en heb daarin snelkoppelingen naar verschillende mappen op de D staan, op deze manier kan ik ze wel benaderen, dat is onder andere een map met muziek, map met films, map met software en een map met documenten.

Via de zoekfunctie kan ik mappen in de program files wel rechtstreeks benaderen, dit geldt ook voor mijn externe HD, benaderen via deze computer lukt niet maar via de zoekfunctie kan ik de verschillende mappen wel benaderen.

ik heb wel onlangs een Vista codec pack geinstalleerd, zal deze eens uninstallen.

• Hero of Time
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 21:03

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Noem dan ook even de hele lijst van software die je hebt geïnstalleerd. Mogelijk dat er iets is dat niet compatible is met Vista en het hele zaakje gesloopt heeft. Welke programma's draaien er?

[ Voor 3% gewijzigd door Hero of Time op 14-07-2007 19:47 ]

Commandline FTW