Dvd demux geeft joekel van bestand

Pagina: 1
Acties:

• Snowwie
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 04-04 17:06
Ik heb hier dvd-bestanden die ik wil aanpassen om een Nederlandse ondertiteling te kunnen toevoegen.

Meestal ga ik altijd eerst de dvd uit elkaar halen met pcgdemux, waarbij ik een aparte video -en audiobestand krijg. Een m2v en ac3 bestand dus.

Nu heb ik hier een stel dvd bestanden die zich niet laten demuxen. Althans, ze laten zich wel demuxen maar er komen gigantische grote bestanden uit. :?
Halverwege het demuxen ben ik er maar mee gestopt om dat het bestand groter dan 80 GB begon te worden. Normaal is een demuxte dvd maar 4 of 5 GB.

Ik heb al met Google wat gezocht maar kon niets vergelijkbaars vinden. Op welke andere manieren kan ik de dvd-bestanden ontleden? Iemand een idee waarom de output bestanden zo verschrikkelijk groot worden?

Mijn YouTube Channel

Verwijderd

Dan wordt de demux dus ongecomprimeerd opgeslagen of als MPEG1 op 8000kbps. Hoe dan ook geen gezicht.

Kijk hoe het staat met de codec plug-in sop je machine. het beste is even de freeware DivX 3.11 binnen te halen met het K-Lite codec pack (deze werkt hier onder Vista ronduit prima, ook media player classic).

Het kan zijn dat je applicatie de juiste H264 container codec niet kan vinden. Probeer het eens met de MPEG2 settings, maar ik ken geen freeware MPEG2 encoder.

Ik denk dus dat er iets mis is met de configuratioe van je codecs en of je die tekort komt.
Voordat je haastig antwoord, weet je wel zeker dat je alle codecs hebt? Je zal niet de eerste zijn en ook niet de laatste.

PS: Het heette toch 'dubbing' wat je doet?

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 13-07-2007 17:37 ]

Verwijderd

PS:

Zelf werk ik met DivX en ik heb een paar IMAX DVD's liggen die op HDTV zijn opgenomen en het zo weergeven op 1080i. Deze dual layer DVD's heb ik weten te crunchen naar 1,5 gig voor een IMAX film van 43 minuten en het ziet er nog steeds goed uit alleen kost het mijn systeem zo'n 7 uur per film.

Van 80 gigabyte klopt dus niets. dat is zeker niet goed.

• Rafe
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 27-06-2025
Demuxen trekt alleen de video, audio en subtitlesporen in één bestand uit elkaar naar losse bestanden die alleen die bepaalde soort data bevatten, er wordt niets veranderd aan de inhoud van deze sporen. Op DVDs is voor het afspelen deze data steeds in kleine brokjes achter elkaar zijn gezet zodat er continue kan worden uitgelezen in plaats van dat er steeds gezocht moet worden op de schijf naar een apart bestand. Kortom, codecs hebben hier weinig mee te maken, het gaat om de onderliggende container waar zijn demuxer zich om een of andere reden in verslikt.

Pas bij decoden en encoden gaan codecs om de hoek krijgen, een demuxer hoeft alleen maar te weten of een byte uit de continue stroom bij de video, audio of subtitles hoort en die naar dat bestand te kopiëren. Wat die byte (of een collectie daarvan) betekend is een niveau hoger en dat hoeft de demuxer niet te snappen :).

edit:
Wat jij met die Imax films hebt gedaan is opnieuw encoden, dat is een stap die na het demuxen eventueel kan volgen. Eerst demuxen om de oorspronkelijke sporen te krijgen, die bewerken (re-encoden, audio/subtitlesporen toevoegen of verwijderen, etc) en vervolgens weer muxen om een afspeelbare schijf te maken.

[ Voor 15% gewijzigd door Rafe op 13-07-2007 17:57 ]

• Blisterin_Bull
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 09:33

Blisterin_Bull

⭐⭐⭐⭐⭐

Nou, het klinkt alsof hij die grote bestanden krijgt door te demuxen met PGC Demux. Dan doet hij op zich niets fout...
Probeer de dvd eens te demuxen met DVD Decrypter in "Stream Processing" mode. Kies voor elke stream "demux" en kijk of je dan nog steeds geborkte files krijgt.

Systeem specs

• Snowwie
Het werkt bij andere dvd bestanden wel goed, dus ik heb het idee dat het aan deze specifieke bestanden ligt.

Maar hoe werkt dat precies met Dvd-decrypter? Ik zie talloze opties bij 'options' staan, waaronder ook 'stream processing', maar hoe gaat dat verder?

Mijn YouTube Channel

• Snowwie
Het probleem is inmiddels verholpen, welliswaar niet met Pcgdemux, maar met VobEdit. Zonder problemen kon ik de dvd-bestanden demuxen. Helaas is VobEdit wel een beetje onduidelijk met betrekking tot de voortgang van het demux proces.

Mijn YouTube Channel

• Blisterin_Bull
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 09:33

Blisterin_Bull

⭐⭐⭐⭐⭐

Beetje late reply maar;
In DVD Decrypter start je dus IFO-mode, waarna als het goed is Decrypter gelijk de "main movie" PGC selecteert. Dan klik op de tab "enable stream processing" en selecteer je één voor één elke stream en kies je Demux.

Systeem specs

Pagina: 1