Toon posts:

laptop gezocht

Pagina: 1
Acties:
  • 47 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Ik zoek naar een Laptop voor een viendinnetje van me.

Het is voornamelijk voor school/studie bedoeld, maar ook internet.

Ook wil ze graag een aparte muis en een printer(tje) alles in 1 oplossing of zo.
En een laptop tas.

Het budget voor het hele spul is: 600-900 euro's denk ik, ik weet niet in hoeverre ze de boel kan (gaan) declareren.

Ik zelf zat te denken aan een standaard gerenomeerd en bewezen merk ala:

Toshiba
Acer
...

Geen dure ala: sony of Mac, en geen wat mindere gerenomeerde merken ala dell, packard bell, Fjutsu-siemens

Minimaal 1 GB RAM geheugen, denk 120 GB HD en een Dual core is toch ook wel makkelijk.

En dan een: printer ( heb ik geen verstand van) in een: misschien is scanner,kopieer machine ook wel makkelijk ( van canon ) + een muis en een laptop tas. Misschien wat boxjes? Maar daar laat ik dan een verzamel prijsje voor maken.

Ik weet niet of ze een bepaalde kleur (wit-zwart-zilver) of zo in gedachte heeft.

Wie kan ons wat opweg helpen, met dingen waar ik nog meer aan zou moeten denken?

Zodra ik wat meer weet zal ik het doorgeven.

1. Oke, bij welke merken is dat wel goed geregeld in de regel (de batterij-duur) ? En wat is een lange batterij-duur ?

2. Hoe is de verhouding tegenwoordig:

* 80 GB HD - 1 GB RAM geheugen?

* 120 GB HD - 1 GB geheugen?

3. 1 GB RAM geheugen is toch wel voldoende? Voor leuk te internetten/school/foto-opslag ?

Het kan zijn dat ze er veel foto's op wil gaan slaan (naast haar school) maar GEEN directe bewerkingen ala photoshop of zo.

4. Wat betreft processor tegenwoordig dual core ? Dit is voldoende snel?

5. Kleur maakte niet uit: zilver-zilver/zwart, geen wit of paars of zo zei ze

6. Vista-windows aanhouden? Is meestal toch centraal.

7. Scherm, wilde ze graag gewoon normaal wat groot hebben, maar volgens mij weet ze niet precies of ze het breedbeeld wil hebben. Dat moet ze denk ik zien.

8. Cd-brander - dvd brander was niet noodzakelijk. Das toch allemaal in een: cd-dvd brander

Bedankt alvast namens ons.

• nXXt
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 21-01 14:15

nXXt

Carpe omnia

Uit je TS blijkt niet echt dat je zelf al veel zoekwerk heb verricht, het beste kun je het e.e.a. nog toevoegen. Zie ook de FAQ.

Inhoudelijke reactie: ik heb een vriendin van mij geadviseerd en ben (zo'n anderhalve maand geleden) terecht gekomen op de Toshiba Satellite L30-10T

Hele nette degelijk ogende laptop met voldoende kracht en een m.i. schappelijke prijs (meeste winkels hanteren €699,-)

• bartju
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 23:56
wat mindere gerenomeerde en Dell gaat niet samen >:)

Verwijderd

1. Oke, bij welke merken is dat wel goed geregeld in de regel (de batterij-duur) ? En wat is een lange batterij-duur ?
ZOek eens wat testen op :) Is genoeg over te vinden betreffende de verschillende modellen (en merk is niet hetgeen dat belangrijk is, je bent op zoek naar een model[/quote]
2. Hoe is de verhouding tegenwoordig:

* 80 GB HD - 1 GB RAM geheugen?

* 120 GB HD - 1 GB geheugen?
Ehh? RAM geheugen heb je sowieso nodig, staat los van de grootte van je HD
3. 1 GB RAM geheugen is toch wel voldoende? Voor leuk te internetten/school/foto-opslag ?
Meer dan voldoende
4. Wat betreft processor tegenwoordig dual core ? Dit is voldoende snel?
Kies uit Athlon 64+ x2 of C2D toekomstproof
6. Vista-windows aanhouden? Is meestal toch centraal.
Ik ben voor XP, maar Vista zit op meeste laptops dus ik zou idd gewoon ervan uit gaan dat je een Vista laptop krijgt
7. Scherm, wilde ze graag gewoon normaal wat groot hebben, maar volgens mij weet ze niet precies of ze het breedbeeld wil hebben. Dat moet ze denk ik zien.
15 inch of 17 inch? Gaat ze er veel mee lopen? Etc, hoe belangrijk is de resolutie?
8. Cd-brander - dvd brander was niet noodzakelijk. Das toch allemaal in een: cd-dvd brander
Voor zover ik weet is de lezer tegelijkertijd een brander bij de meeste laptops, dus daar hoef je geen rekening mee te houden...

Ik zou zeggen ga eens op zoek, loop met de vriendin een paar winkels in. Waarom vraagt ze jou terwijl je (no-offence) helemaal niks van laptops af weet? Beetje zonde van haar geld en jouw tijd

PS. meeste Tweakers zijn hier om te leren, misschien even goed lezen naar de redenen waarom je topics zijn gesloten?
BalusC in "Moederbord en voedingvraagje"
BalusC in "Goedkopere RAM's/ processor gezocht."
Turkish in "Ik ben er (vrijwel) aan uit (systeem)!"
Thandor in "toetsenbord vraagjes"
Thandor in "Barebone/ mini PC/ Thin Client system ge..."
Ik ga het nog één keer zeggen: zoek zelf het een en ander op. Met tweakers.net, GoT en google kom je ontzettend ver. Zodra je dan een complete samenstelling hebt die aan je wensen voldoet, kun je eventueel hier nog eens vragen of alles samenwerkt, maar tot die tijd moet je het helemaal zelf doen!

Hier kan ik niet veel aan toevoegen . Verzamel informatie op de sites van de fabrikanten. Neem eventueel contact men de fabrikanten (of winkels) op en verdiep je in reviews van de hardware. Daarmee kom je een heel eind.

[ Voor 22% gewijzigd door Verwijderd op 13-07-2007 16:44 ]

Verwijderd

daar is wel iets leuks voor te krijgen.. zeker nu... school is (bijna) ten einde en zeker in de universiteits-steden zijn genoeg computerboeren die juist nu leuke aanbiedingen hebben wat betreft laptops.

Gewoon lekker gaan shoppen morgen ( en t wordt nog mooi weer ook... Hint: Terras!!!) ;)

• KatirZan
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 04-12-2025

KatirZan

Wandelende orgaanzak

.....

Okay, tip :

Neem de pricewatch, zoek daar naar een laptop onder de 100 euro, neem enkele bekende merken er tussenuit, vergelijk deze online --> hierna ga je naar een winkel in de buurt die enkele van deze laptops heeft staan, dan vraag je wat een betere oplossing zou zijn, vraag je meteen wat al je extra's er bij kosten en je bent klaar...

zomaar lukraak een topic openen op GoT, zonder echt zelf een beetje wat uitgezocht te hebben (wat heel simpel is via pricewatch.tweakers.net) is gewoon not-done hier....

Wabbawabbawabbawabba

• Thandor
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 08:02

Thandor

SilverStreak

Dit zijn allemaal zoekvragen die eenvoudig te beantwoorden zijn. In het verleden ben je hier, zoals Denniswerf aangeeft, al meerdere malen op gewezen. Ook heb je in het eerste kwartaal van dit jaar een mail ontvangen van BalusC, je doet er verstandig aan om deze nogmaals door te nemen.

Bekijk eens het huidige aanbod van notebooks. Bekijk welke hardware recent is en hoe deze presteren (benchmarks / reviews lezen!) en zoek vervolgens naar reviews van de notebooks die jouw interessant lijken. Indien je niet het specifieke model kunt vinden kun je soms ook informatie halen uit reviews van ongeveer dezelfde serie. Een beetje eigen inzet is wel gewenst op GoT :).

Profiel | https://thandor.net - hardware
And the rest of us would be carousing the aisles, stuffing baloney.

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.