[VISTA] explorer ziet lege cd

Pagina: 1
Acties:
  • 1.035 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Sabi
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 08-01-2022
Ik heb Vista nu een tijdje draaien, alleen sinds kort heeft explorer iets vreemds. Elke cd/Dvd die ik erin stop wordt gezien door explorer als een lege cd. Als ik de speler aanklik komt hij met de melding:

Deze lege schijf voorbereiden.
Naam van de schijf:

En dan kan ik dus een naam invoeren voor de format. Het heeft te maken met het live file system van windows vista, want als ik bijvoorbeeld nero op de pc open, dan via nero naar de schijf ga ziet hij de cd/dvd inhoud wel.
Het maakt niet uit of het een gebrande cd, dvd of originele cd of dvd is. Bij alles geeft hij de melding.

Ik heb van de week VMware server getracht te installeren en er weer af gehaald, omdat het niet naar behoren werkt op Vista, dus denk dat het daarmee te maken zou kunnen hebben, maar nu nog een oplossing.

Ik heb overgens bij automatisch afspelen alles op vragen staan.

Iemand een idee?

• Zekas
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 03-03 14:20
Ik heb al lang last van hetzelfde probleem

• Palomar
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Kijk eens in device manager of er geen virtuele drives staan vermeld. Delete desnoods je dvd-drive en restart.

• Sabi
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 08-01-2022
Palomar schreef op maandag 23 juli 2007 @ 15:15:
Kijk eens in device manager of er geen virtuele drives staan vermeld. Delete desnoods je dvd-drive en restart.
Virtuele drivers stonden niet meer in het lijstje. Verwijderen van de drive had ook geen zin.
ik heb nu via restorepoint van Vista mijn pc teruggezet van voor de VMWare install, en het probleem is opgelost, ik had na die tijd toch geen software meer geinstalleerd, dus was niet zo'n punt.

Verwijderd

Ik heb identiek het zelfde probleem.
Alleen kan ik niet terug gaan in tijd omdat mijn pc geen genoeg herstelpunten heeft gemaakt.
Het verste dat ik kon terug gaan was 2 dagen en het probleem dateerde van een viertal dagen terug.
Heeft iemand hier al en oplossing voor dit probleem?
Ben wanhopig.