@Caveman, misschien moet je m'n post nog eens lezen:
Er is een verschil tussen oude programma's en oude programma's. Om het korte verhaal iets langer te maken: de programma's maken gebruik van een of andere soort linker waardoor Mo'Slo, DosBox, DosEmu en VMWare allemaal niet werken, met en/of zonder vertraginsmiddelen. Ik gaf niet voor niets in cursief aan dat het niet kan. Een collega en ik hebben er genoeg tijd, moeite en onderzoek in gestoken om met grote zekerheid te kunnen concluderen dat het bij deze programma's gewoon niet werkt.
Mijn collega en ik zijn een aantal dagen bezig geweest met DosBox. Hebben allerlei verschillende configuraties geprobeerd maar het werkt niet.
Het is een speciaal ontwikkeld programma, zonder specifieke naam, dus ik kan niet posten welke het is, ook ga ik het niet posten. Wel kan ik zeggen dat het met Clipper gemaakt is (welke versie, who knows?) en dat het om foutmelding R6003 gaat. Nu
voordat iedereen begint te stuiteren, replies te postten over R6003, Google hits, etc: ik
weet dat het een veel voorkomend probleem is, en ik weet dat het vaak (dus
niet altijd) te verhelpen valt. Echter, in dit geval dus niet (lees m'n posts nog eens door; we hebben niet 30 minuten zitten klooien, we zijn er weken mee bezig geweest). Het programma is gelinkt met een linker (en EXE-packer) genaamd Blinker. Ik vermoed, maar weet dus niet zeker, dat dit programma op de een of andere manier in de weg zit met het verhelpen van het probleem.
maar met dosbox kun je het dus gewoon op iedere pc draaien zonder ingewikkelde verbindingen.
'kun je het' -> 'zou je het kunnen'. Werkt dus niet.