Toon posts:

Problemen

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hey,

Ik heb gisteren een nieuwe processor (P3 866MHZ) en grafische kaart (geforce 2 MX) in mijn moederbord geduwd (asus p3v4x). En nu heb ik een hoop problemen:
- Zo gauw ik mijn soundblaster live aanzet, krijg ik blauwe schermen in windows. Ook als ik nu terug ga naar mijn oude grafische kaart blijven die schermen komen. Er zijn geen conflicten in IRQ's
- Bij het opstarten krijg ik de melding cpu-id not recognized, update not performed. Waarna hij gewoon doorstart. De cpu draait wel gewoon op 866MHz.
Please Help

• Artcore
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Heb je je CMOS gecleared voordat je je nieuwe proc erop deed?

• Bokkie
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Bokkie

What the hell are you?

advies

Nieuwe Hardware == herinstall PC

als je dit al gedaan heb, zou ik het eerliuk gezegd niet zo 123 weten :)

| Respect to the man in the icecream van! |
| i'm not completely useless, I can be used as a bad example! |

• ConZito
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 29-07 22:11
Kijk even naar een BIOS update, probeer je oude vidkaart drivers weg te gooien. Heb je dan nogsteeds troubles gewoon windows nogmaals installen. Persoonlijk zou ik gewoon formatten en dan de windows partitie opnieuw installen.

Verwijderd

Topicstarter
Yo thanks,

maar dat had ik al allemaal geprobeerd:'(

Ben intussen een beetje radeloos...

Verwijderd

laat me raden:

blauwe scherm bevat EMU101K.vxd?

zo ja: even bij soundblaster.com de "driver only"-update downloaden

de sb-live heeft namelijk een lange tijd lang drivers gehad die op een vage manier altijd blauwe schermen gaven met de coppermine (ik heb het op mijn werk met 100 pc's meegemaakt.... echt heel vreemd). Probleem zit 'm in de drivers van Liveware 3.

Succes!

• 8-Track
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 03-04 15:54

8-Track

advies
Nieuwe Hardware == herinstall PC
Lekkere adviezen geef jij... Afbeeldingslocatie: http://cwm.ragesofsanity.com/s/cwm2/eek7.gif

Dus als ik een nieuwe geluidskaart koop en hij werkt niet in één keer moet ik maar m'n PC opnieuw installeren?

Lekker...

• Dezjay
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 19-08 15:16
Op vrijdag 09 februari 2001 14:50 schreef 8-Track het volgende:

[..]

Lekkere adviezen geef jij... [afbeelding]

Dus als ik een nieuwe geluidskaart koop en hij werkt niet in één keer moet ik maar m'n PC opnieuw installeren?

Lekker...
Ja als jij zo'n kutcreative hebt gehad en je koop een echte geluidskaart (terratec) dan kun je dus ff windows opnieuw installeren

• 8-Track
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 03-04 15:54

8-Track

Mjaja, ik had een Turtle Beach Montego en die heb ik vervangen door een SB Live!

Goed lezen op internet, beetje opletten en het draaide als een zonnetje...

Wel klotedrivers hoor, daar niet van, maar om nou je OS maar meteen helemaal opnieuw te installeren is wel wat overdreven.

Verwijderd

Op vrijdag 09 februari 2001 14:52 schreef Dezjay het volgende:

[..]

Ja als jij zo'n kutcreative hebt gehad en je koop een echte geluidskaart (terratec) dan kun je dus ff windows opnieuw installeren
Gelul!!!
Dat jij niet een geluidskaart kan installeren betekend niet dat een sblive kut is........
Bij de meeste mensen werkt dat ding gewoon perfect, de drivers zijn wel een beetje bucht, maar dat houd het interesant.

• wiewatwaar
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 17-08 15:05

wiewatwaar

whatever

Hier is Mobo en proc vervangen. Bij mij liep zelfs W2000 zo vast dat zelfs de BIOS niet meer te vinden was! Opnieuw instaleren en het was over. Helaas even werk

Fotoalbum: https://jp.vroemen.eu

• brid
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 30-07 16:21

brid

Onze excuses voor het ongemak

Bekent probleem.

PIII + SB LIVE.

Een keer een klant gehad met dat probleem en toen de helpdesk van creative gebeld en kreeg een op lossing.

Je moet namelijk ergens in het register iets toevoegen key mmx value 1
Weet niet meer precies waar.

Als je het wilt weten mail met daarin het liefst een fax nummer naar dexterman@freemail.nl

DIY NAS, Hoofd PC
Unchain your pc/laptop, buy a SSD!!!!!

• Bokkie
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Bokkie

What the hell are you?

Op vrijdag 09 februari 2001 14:50 schreef 8-Track het volgende:

[..]

Lekkere adviezen geef jij... [afbeelding]

Lekker...
ik zeg ook advies, het is niet zo dat hij het van mij moet doen, en hij heeft hier zowel een videokaart als een proc vervangen

het is puur mijn opinie, en ja, als ik een nieuw stuk hardware in mij PC ram doe ik een complete reinstall

Ik dan zeker dat er geen vervuiling van oude drivers overblijft (ervaring met Voodoo2 kaart drivers)

nogmaals het was advies, ik hou geen gun tegen ze kop of zo

| Respect to the man in the icecream van! |
| i'm not completely useless, I can be used as a bad example! |

Verwijderd

Topicstarter
Uhhhmmm geen ruzie maken he!!:)

Het probleem met de soundblaster is opgelost, het lag inderdaad aan de drivers. Het CPU-probleem is niet echt een probleem omdat hij alleen de melding geeft maar toch op volle snelheid loopt...
Alleen heb ik nu weer een ander probleem. Mijn Geforce begint moeilijk te doen...of mijn monitor. Namelijk na ongeveer een uur online te zijn begint het hele zootje op mijn beeldscherm te knipperen en te vervormen. Schakel ik de monitor uit en aan dan doet hij he weer even. Ik weet nog niet of het aan monitor of geforce ligt...

Maar in ieder geval thanks voor de hulp!!!
Greetz Maarten

• bartie
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 08-01-2023

bartie

algeblaat

Dan ben jij niet echt goed in oude drivers verwijderen.... laat me raden: je hebt nog nooit in DOS gewerkt..

Dos was de ideale manier om erachter te komen hoe al je bestanden samenwerken, en wat nu belangrijk is en wat niet , en waar alle troep achtergelaten worden.

Ja, ik betreur de dag dat win95 uit kwam nog steeds.

Ik heb laatst in een kast het mobo verwisseld, en die draaide later nog met dezelfde Win ME. kwestie van de juiste drivers eruit gooien van te voren, en nog wat bestanden.
Pagina: 1