2 schijven in Raid geeft Blue Screen bij windows installeren

Pagina: 1
Acties:
  • 472 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• speeder1988
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 21-05 04:50
Volgende pc in bezit:

Proc: Intel C2D e6700 @ 3520 mhz
Mobo: MSI I975X Platinum PE (nieuwste BIOS v7.7 via MSI Live Update )
Graka: 2 x Asus 2900XT 512MB PCI-E
HD: 2 x 320GB SATA-II Seagate Barracuda 7200.10, 1 x 500GB SATA-II Maxtor
Mem: 2GB OCZ Platinum PC6400 @ 827mhz
Optical: NEC 18x DVD-RW SATA

Bij de onboard raidcontroller (JMicron) aangegeven dat hij beide 320GB in raid 0 moet zetten. Deze 2 schijven heb ik ingedeeld in partitie van 200GB en 400GB. Nu is het dus zo wanneer ik de Windows CD erin doe krijg ik na het laden van de bestanden (Windows wordt gestart) direct een BSOD. Dit krijg ik bij Windows XP Pro 32bit, 64 bit. Nu heb ik al lopen googlen en kan ik niks vinden over deze fout met SATA schijven. Ook geen oplossingen hiervoor kunnen vinden.

EDIT: Ik heb dus de nieuwste SATA drivers op een floppy gezet en die ingeladen.

De BSOD geeft de STOP code:

0x0000007B (0xF78D2524, 0xC0000034, 0x00000000, 0x00000000)

Wat heb ik al geprobeerd:

Alleen de 2 harde schijven aangesloten.
Andere memory module.
Andere Windows Cd's (unattended en gewone).

Heeft iemand hier ervaring mee. Ik heb nu gewoon Windows XP Pro 32 bit geinstalleerd maar zou toch graag de schijven in raid willen hebben.

PS:

Ik had dat probleem ook met de oudere BIOS v7.3.

Vista lukt nu wel met Raid 0. Zie hier

[ Voor 10% gewijzigd door speeder1988 op 10-01-2008 01:11 ]

• FreddyFish
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 09:32
Ehm, doe je wel de goede SATA-drivers inladen? Die drivers zijn benodigd voor Windows om je schijven te kunnen herkennen. Die drivers kun je vinden op de website van de moederbordfabrikant, MSI dus.

• speeder1988
Ehm, doe je wel de goede SATA-drivers inladen? Die drivers zijn benodigd voor Windows om je schijven te kunnen herkennen. Die drivers kun je vinden op de website van de moederbordfabrikant, MSI dus.
Vergeten erbij te zetten. Kijk in de startpost.

Verwijderd

Je kan dus wel op de 500GB SATAII schijf installeren? Misschien je memory en cpu op default snelheden zetten om dat uit te sluiten.

• Kain_niaK
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 08-01-2025

Kain_niaK

Mijn hobby is niet werken

Ja, ik heb ongeveer hetzelfde probleem gehad met mijn RAID 0 configuratie met 2 raptors. Wat ik ook probeerde en welke drivers ik ook op de floppy zette, als ik de setup van windows laade kreeg ik de foutmelding dat er een bestand (van de raid drivers) niet kon worden ingeladen. Toen heb ik de drivers geslipstreamt. Maar daarna kreeg ik tijdens het installeren de ene BSOD na de andere. Wat blijkt nu... als je windows installeer terwijl er een floppy in je driver zit kan je BSODs krijgen. Dus slipstream de drivers en probeer te installeren zonder een floppy in je disk drive http://icrontic.com/articles/slipstreaming_windows_easy
Nlite downloaden en daarmee je cd slipstreamen. Dat zou het probleem moeten kunnen oplossen.

[ Voor 11% gewijzigd door Kain_niaK op 14-07-2007 02:51 ]

en daar heb ik mijn beroep van gemaakt

• Guardian Angel
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

Guardian Angel

Bejaard en langharig tuig

Ik denk dat je de HD's op de ICH7DH chipset hebt aangesloten ipv op de JMicron en dat het daardoor mis gaat.

De JM schijnt volgens enkele topics niet echt denderend te zijn terwijl de ICH7DH het wel prima doet.

Juiste drivers eens laden en het BIOS goed instellen zou een oplossing moeten zijn.

ARME AOW’er

• speeder1988
Kain_niaK schreef op zaterdag 14 juli 2007 @ 02:50:
Ja, ik heb ongeveer hetzelfde probleem gehad met mijn RAID 0 configuratie met 2 raptors. Wat ik ook probeerde en welke drivers ik ook op de floppy zette, als ik de setup van windows laade kreeg ik de foutmelding dat er een bestand (van de raid drivers) niet kon worden ingeladen. Toen heb ik de drivers geslipstreamt. Maar daarna kreeg ik tijdens het installeren de ene BSOD na de andere. Wat blijkt nu... als je windows installeer terwijl er een floppy in je driver zit kan je BSODs krijgen. Dus slipstream de drivers en probeer te installeren zonder een floppy in je disk drive http://icrontic.com/articles/slipstreaming_windows_easy
Nlite downloaden en daarmee je cd slipstreamen. Dat zou het probleem moeten kunnen oplossen.
Ik ga dat eerst eens proberen. Ik zat eerst al te denken om die inderdaad bij mijn unattended te zetten alleen altijd vergeten. Ik ga dit is proberen.
Ik denk dat je de HD's op de ICH7DH chipset hebt aangesloten ipv op de JMicron en dat het daardoor mis gaat.

De JM schijnt volgens enkele topics niet echt denderend te zijn terwijl de ICH7DH het wel prima doet.

Juiste drivers eens laden en het BIOS goed instellen zou een oplossing moeten zijn.
Als het bovenstaande niet werkt ga ik dit eens proberen.

Jullie horen het nog.

• speeder1988
Toch na een hele tijd maar weer eens verder met deze vraag. Ik probeerde dus inderdaad met XP 2 schijven in Raid 0 te laten draaien en dat ging via Jmicron niet. Ook niet via ICH7DH. Nu stonden de instellingen precies hetzelfde en met Vista installeren heb ik er totaal geen problemen mee.

Weet iemand hoe het komt dat XP wel een Blue Screen geeft? Ik heb een gewone XP en geslipstreamde SP2 met Sata Drivers gebruikt.

Error code staat in First Post. Bios is nu versie 7.7.

[ Voor 0% gewijzigd door speeder1988 op 10-01-2008 01:10 . Reden: Spellingsfouten ]

• speeder1988
Schopje
Pagina: 1