Laptop als PVR

Pagina: 1
Acties:

• renio
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 30-04-2024
Ik ben m'n videorecorder zo beu als kouwe pap en die zou ik dus (voor het sporadische opnemen van tv-programma) willen vervangen door een oplossing via m'n laptop.
Laptop heeft geen TV kaart aan boord, dus ben ik op zoek naar een degelijke externe TV kaart via USB 2.0.
Er bestaan inderdaad al heel wat topics hierover maar 1 ding is me nog niet duidelijk...

Hoe zit 't met de coax kabel? Ik wil namelijk dat het bakje (die externe tv kaart) gewoon doorlust (net zoals een old skool videorecorder dat doet) zodat ik op m'n gewone tv nog kan blijven kijken ook als m'n laptop niet aangesloten aan die tv kaart... maar ik heb de indruk dat dit niet mogelijk zal zijn aangezien zo'n tv kaart een coax in heeft en geen coax uit. Ook wil ik dat (net zoals bij een retro videorecorder) het mogelijk is om iets op te nemen met de laptop en ondertussen op m'n tv naar een andere uitzending te kijken (dus daarom dat doorlussen).

Hoe zit dat? Kan dat wel allemaal?
Kortom: kan een computer-based-PVR-oplossing echt wel even transparant als een videorecorder fungeren?

• berry.dekruijff
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 20-01 10:35
dat kan altijd dmv een coaxsplitter. zijn gewoon te krijgen bij de Gamma.

Je gaat vanaf de wanddoos naar de coaxsplitter en van daar naar je tv en je laptop

Afbeeldingslocatie: http://www.vivanco-direct.com/acatalog/SITVMV12.jpg

[ Voor 51% gewijzigd door berry.dekruijff op 13-07-2007 15:04 ]

• renio
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 30-04-2024
.. omg ... zo simpel dat ik er zelf niet aan dacht 8)7

tnx!

*edit*

Mensen met - recente - laptop / pvr ervaring mogen hun verhaal hier ook wel eens komen doen! Ben er nog niet uit wat voor bakje ik zou aanschaffen.
Moet op WinXP of Vista kunnen draaien en is dus bedoelt om af en toe wat op te nemen (als ik voel dat ik in slaap zou vallen dat ik op record kan duwen om dat laaste uurtje van de film nog op te nemen bij wijze van spreken)... niet om uuuuren zitten op te nemen (vrije harde schijf ruimte op laptopje is ongeveer 20 Gb).

*edit2*

en nog iets: het moet van zodanige kwaliteit zijn dat als ik het opgenomen spul afspeel via S-Video naar scart op m'n 42 inch plasma er minstens even goed uitziet als een videorecorder opname (of ben ik nu aan het dromen...?)

[ Voor 96% gewijzigd door renio op 13-07-2007 15:12 ]

• Fire69
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 22:31
Gewoon een willekeurige Hauppauge usb-bakje doet alles wat je wil.
Samen met MediaPortal / GBPVR / ... als software.

Kwaliteit is over het algemeen beter dan een videorecorder.