Lan internet delen via wifi?

Pagina: 1
Acties:
  • 166 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Awkwarding
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 13-11-2023
Ik kwam er met de search niet uit. Ik heb het volgende probleem, een vriend van mij beschikt over internet die hij via een netwerkkabel op zijn laptop moet aansluiten (geen wifi router aanwezig) Nou hebben ze dus twee laptops die beide wifi hebben. Kun je de ene laptop via lan aansluiten op het internet en vervolgens dit internet delen via wifi met de andere laptop?

Opel Manta POWER!!! Toyota Celica RA28!!!

DealExtreme infopagina! -> deal-extreme.blogspot.com Uitleg en handige info!
Voor al je gadgets/accessoires/onderdelen die je maar kunt bedenken!

• FreddyFish
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 23:20
Kan die niet beter gewoon zijn huidige router vervangen door een draadloos exemplaar? Hoeft echt niet veel te kosten (zo'n 60 euro voor Linksys WRT54G(L) oid?) en dan heb je een degelijk apparaat.

Hoeft laptop 1 ook niet aan te staan om laptop 2 te kunnen laten internetten :)

Edit: En als dat echt niet de bedoeling is, kun je volgens mij gewoon de Windows XP 'Network Setup Wizard' gebruiken om je eigen computer zo in te stellen dat 'ie een internetverbinding deelt met andere computers, al dan niet wireless. Dan kies je voor de bovenste optie op laptop 1: 'This computer connects directly to the internet. The other computers on my network connect to the internet through this computer.'

Zoals lier dus ook al zegt, via Windows' ICS. Een hele grondige uitleg voor Windows XP vind je hier :)

[ Voor 57% gewijzigd door FreddyFish op 13-07-2007 14:59 ]

• Awkwarding
nee want het is maar voor 2 weken, daarna gaat hij weg daar. Dan zou het zonde van het geld zijn

• pinockio
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-01 15:40
Je zou draadloos een peer-to-peer verbinding kunnen instellen en dan vervolgens de LAN-verbinding delen. De draadloze verbinding krijgt dan het ip-adres 192.168.0.1.

Disclaimer: P. aanvaardt geen aansprakelijkheid op grond van dit bericht.

• Awkwarding
Is dat simpel te doen in XP of gaat dat erg lastig? Ik las namelijk wel dat internet delen in xp erg lastig schijnt te zijn. Klopt dit? Want hier heb ik nog geen ervaring in :)

Verwijderd

Volgens mij zou het moeten gaan (net zoals het mogelijk is om internet te delen via 2 netwerkkaarten met een optie zoals "internet delen via deze netwerkaansluiting"). Dus ik zou zeggen: kijk eens bij de instellingen van de wireless netwerkkaart bij de laptop met internet (laptop 1), stel het ip adres daarvan in op vb 192.168.0.1 Stel op de andere latop (laptop 2) de wireless kaart in op 192.168.0.2 en geef aan als default gateway 192.168.0.1 Op laptop 1 zoeken bij wifi naar een instelling zoals internet dleen via deze netwerkaansluiting, dit inschakeleng indien dit er is en probeer te pingen ed

edit: zoals ik al had gezegd: ga naar de netwerk eigenschappen van de wifi kaart, kies tabblad "Geavanceerd", selecteer "andere netwerkgebruikers mogen via de internetverbinding van deze computer verbinding maken" en stel de IP adressen van laptop 1 en laptop 2 in zoals hierboven

[ Voor 19% gewijzigd door Verwijderd op 13-07-2007 15:03 ]

• lier
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 21:55

lier

MikroTik nerd

ad-hoc verbinding icm ICS

That should do the trick (en is echt super simpel...)

[ Voor 40% gewijzigd door lier op 13-07-2007 14:58 ]

Eerst het probleem, dan de oplossing

Pagina: 1