Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

IIS6 standaard directories beveiligen

Pagina: 1
Acties:

• Blue-eagle
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Ik ben bezig met een migratie van iets meer dan 100 websites naar een andere server, dit keer hebben we ook op de server een working copy uit SVN (ik ben een beginner op dit gebied, maar leer snel). De structuur is als volgt:

e:\sites\sitenaam_ext\www\
e:\sites\sitenaam_ext\database\

In iedere directory staat ook een .svn directory welke hidden is, maar bestanden hierin kunnen nog gewoon geopend worden.

Nu wil ik een paar dingen kunnen instellen in 1 keer:

1. De .svn mappen moeten onbereikbaar zijn voor de iusr.
2. De e:\sites\sitenaam_ext\database\ map moet voor de iusr write en delete rechten hebben.

Nu kan ik natuurlijk zodra alle sites zijn overgezet handmatig een search doen op deze mappen en zo massaal de rechten instellen, maar dan moet dat hierna ook weer gebeuren voor alle nieuwe sites die er bij komen.

Is het mogelijk om ergens (IIS of het filesystem?) in te stellen dat juist mappen die aan een bepaald patroon voldoen standaard rechten krijgen?

Windows Server 2003 kan wel rechten instellen op een map, of alleen submappen, of alleen folders, maar niet "subfolders met de naam $1" ;(

Handmatig instellen blijft een optie, maar liever niet ;)

• RobIII
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
Bij mijn weten kan IIS 6 niet wat jij wil; je zou kunnen proberen een VBS-je te maken ofzo die het voor je doet. IIS is middels wat COM calls prima te automatiseren wat dat betreft.

There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.

Je eigen tweaker.me redirect

Over mij

• Niemand_Anders
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 09-07-2024

Niemand_Anders

Dat was ik niet..

Waarom doe je op de server geen svn export ipv van svn co? Bij een checkout worden geen .svn directories aangemaakt. En als je ze niet hebt, hoef je ze ook niet te beveiligen.

Wat betreft de beveiliging van je database map. Daarvoor zul je 1 website handmatig volledig moeten instellen. Vervolgens kun je in IIS manager via het context menu 'all tasks --> save configuration to file' de instellingen opslaan in een bestand. Dit bestand kun je dan als template voor je andere websites gebruiken.

Op een productie server horen nooit development bestanden te staan en al helemaal geen version control onderdelen.

Mocht je regelmatig productie websites vanuit subversion willen releasen dan denk ik dat je eens naar nant moet gaan kijken. nant is een eigenlijk een .net development om automatisch builds te maken, maar vandaag de dag zijn er zoveel (contributted) tasks beschrikbaar waaronder veel voorkomen iis handelingen zoals het automatisch aanmaken van een iis website (incl. application pool), aanmaken van users en daarvoor rechten zetten etc.

If it isn't broken, fix it until it is..

• kenneth
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

kenneth

achter de duinen

Niemand_Anders schreef op zaterdag 14 juli 2007 @ 13:37:
Waarom doe je op de server geen svn export ipv van svn co? Bij een checkout worden geen .svn directories aangemaakt. En als je ze niet hebt, hoef je ze ook niet te beveiligen.
Omdat je dan eerst alles moet wissen, bij export worden verwijderde bestanden niet verwijderd in de doelmap.

Look, runners deal in discomfort. After you get past a certain point, that’s all there really is. There is no finesse here.