Na uitvoerig de topics over deze kaart te hebben bestudeerd, ben ik tot de conclusie gekomen
dat de oorzaak van mijn problemen waarschijnlijk anders zijn dan de gebruikelijke die beschreven worden. Daarom heb ik dit topic geopend, met mijn excuses als dit ten onrechte is.
Eerst maar even mijn specs:
AMD Athlon 64 x2 5200+ 2.6 GHz, 1000 MHz, 2x 1MB
Gigabyte GA-M55S-S3 DDR2 800
Kingston 2x1 GB, DDR2 PC5300
Seagate Barracuda 7200.10 320 GB, 7200 Rpm, 16 MB, S-ATA II/300
Arctic Silentium T3 Pro met AX-500F PSU 500 Watt
Sapphire x1950 Pro 256 MB
Problemen:
Ik heb de kaart sinds een week en sinds gisteren verschijnen er artifacts bij het spelen van games en het afspelen van films. Bij het weergeven van minder veeleisende taken, zoals gewoon het weergeven van het bureaublad levert geen problemen op.
Het x1950 topic werpt als eerste het mogelijk temperatuursprobleem op van de VRM's.
Met ATI-tools heb ik dit gecontroleerd. Als de kaart Idle is is de temp zo'n 45 graden.
Bij volle belasting gaat dit naar zo'n 70 graden. Normale cijfers dus.
Bovendien beginnen de artifacts al zodra de 3D view van ATI-Tools wordt ingeschakeld en de temperatuur dus nog gewoon 45 graden is.
Het lijkt dus niet aan de temperatuur te liggen. Maar ligt het misschien aan de voeding.
Volgens mij is deze van voldoende kwaliteit en met 500W zou deze geen problemen moeten veroorzaken. Maar misschien zie ik iets over het hoofd.
Als dat niet het geval is, neig ik naar het idee dat de kaart gewoon kapot is.
Zien jullie misschien een andere oorzaak of eventueel een oplossing.
Bij voorbaat dank
dat de oorzaak van mijn problemen waarschijnlijk anders zijn dan de gebruikelijke die beschreven worden. Daarom heb ik dit topic geopend, met mijn excuses als dit ten onrechte is.
Eerst maar even mijn specs:
AMD Athlon 64 x2 5200+ 2.6 GHz, 1000 MHz, 2x 1MB
Gigabyte GA-M55S-S3 DDR2 800
Kingston 2x1 GB, DDR2 PC5300
Seagate Barracuda 7200.10 320 GB, 7200 Rpm, 16 MB, S-ATA II/300
Arctic Silentium T3 Pro met AX-500F PSU 500 Watt
Sapphire x1950 Pro 256 MB
Problemen:
Ik heb de kaart sinds een week en sinds gisteren verschijnen er artifacts bij het spelen van games en het afspelen van films. Bij het weergeven van minder veeleisende taken, zoals gewoon het weergeven van het bureaublad levert geen problemen op.
Het x1950 topic werpt als eerste het mogelijk temperatuursprobleem op van de VRM's.
Met ATI-tools heb ik dit gecontroleerd. Als de kaart Idle is is de temp zo'n 45 graden.
Bij volle belasting gaat dit naar zo'n 70 graden. Normale cijfers dus.
Bovendien beginnen de artifacts al zodra de 3D view van ATI-Tools wordt ingeschakeld en de temperatuur dus nog gewoon 45 graden is.
Het lijkt dus niet aan de temperatuur te liggen. Maar ligt het misschien aan de voeding.
Volgens mij is deze van voldoende kwaliteit en met 500W zou deze geen problemen moeten veroorzaken. Maar misschien zie ik iets over het hoofd.
Als dat niet het geval is, neig ik naar het idee dat de kaart gewoon kapot is.
Zien jullie misschien een andere oorzaak of eventueel een oplossing.
Bij voorbaat dank