Toon posts:

Star Office 7 Calc, save-tijd erg lang

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik gebruik tijdens mijn werk (of moet gebruiken) Star Office Calc, voor een octrooiendatabase.
Mijn werk houd in dat ik voor elk octrooi in de lijst een corresponderend pdf-bestand d/l en in calc een hyperlink naar dat bestand maakt. Nu is dit een vrij groot bestand (6500 rijen x 10 kolommen), en het opslaan begint steeds langer te duren naarmate ik meer hyperlinks toevoeg (heb er nu ongeveer 2300 gedaan). Ik heb het getimed en het duurt nu ongeveer 10 minuten. Het bestand is net over de 350 kb, dus ookal moet het over het netwerk, dan zou eht toch alsnog niet lang moeten duren? Als ik het bestand lokaal opsla duurt het trouwens zo goed als evenlang. Weet iemand hier een oplossing voor?
Bij voorbaat dank,
JP

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB/AI

Front verplichte underscores

350kb aan ingepakte gelijksoortige ASCII kan uitgepakt heel veel zijn. Ik denk dat de oplossing toch "gewoon" is te kijken naar iets anders dan een spreadsheettool voor een databasetoepassing.

Al zou je kunnen kijken wat er zo traag gaat; is de CPU bezet of is het iets anders, zoals geheugen+swappen?

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Verwijderd

Topicstarter
??
Wat je bedoelt met CPU bezet kan ik nog begrijpen (is het volgens mij niet want naast calc draait alleen IE)
maar bij geheugen+swappen ben je me helemaal kwijt.
Ook iets anders dan een spreadsheettool lijkt me geen oplossing want om 65000 gegevens om te zetten (of kan je dat automatiseren)?

Maar in ieder geval bedankt voor je snelle reactie!

• Harm
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
Je gebruikt nu een programma dat primair bedoeld is voor berekeningen en gegevensanalyse voor een totaal ander doel, namelijk het gestructureerd opslaan van informatie. Voor dat laatste doel zijn databases ontwikkeld. Die zijn daarin een stuk beter en performancetechnisch, maar ook op het gebied van features en functionaliteit, zou het dus een goed idee zijn om op zoek te gaan naar een passende database inclusief goede frontend. Het omzetten van data van een spreadsheet naar een database zal wel automatisch kunnen.

Of je cpu bezet is kan je onder andere zien door in Windows taakbeheer te openen en te kijken naar het kopje cpu-tijd (of iets dergelijks, ik gebruik geen Windows). Als die richting de 100 procent gaat, heb je een probleem.

Hoeveel intern geheugen zit er in de pc die je gebruikt? Als dat te weinig is, gaat je computer ook tijdelijk data op de harde schijf opslaan (swappen). Echter, het inlezen van die data is een stuk trager dan het inlezen van intern geheugen. Ergo, zorg ervoor dat je pc over voldoende intern geheugen beschikt.

[ Voor 4% gewijzigd door Harm op 14-07-2007 14:01 ]

Verwijderd

Topicstarter
cpu gebruik blijft tijdens het gehele proces tussen de 5 en 15%, met een enkele uitschieter naar de 50...
heeft iemand misschien een suggestie voor een database programma, liefst die gelezen kan worden door StarOffice?