Toon posts:

Wel of geen Dualview voor een webdesigner?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Als webdesigner ben ik altijd geintresseerd geweest in de ontwikkeling van TFT schermen. Echter vraag ik mij af waar ik verstandig aan ga doen bij de overstap van CRT naar TFT. Ik heb het gehad met de enorme ruimte van 2 CRT (dualview) monitoren en wil vandaag of morgen overstappen naar de platte variant.

Ik heb hier en daar reacties gekregen van andere mensen die af en toe eens een site maken. Een gedeelte van hiervan werkte op een dualview van 19" TFT monitoren.

In het onderstaande topic ( 20" TFT en groter topic ):
\[20" TFT en groter] De Ultieme TFT - Deel 20

Staat weergeven dat MVA, PVA en IPS schermen beter in aanmerking komen voor webdesign omdat dit een getrouwe kleurenweergave vereist. De TN schermen vallen dus af.

Mijn concrete vraag aan jullie:
Doe ik verstandig aan een dualview van 2 x 19" of 20"? Zo ja wat voor soort paneel is dit (IPS etc.)
Of werken jullie als webdesigners met een enkel scherm van bijvoorbeeld 22"?

P.S. Ik draai programma's als photoshop cs3, text editor, ftp programma, browser, messenger en winamp tegelijk.

• blmp
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online

blmp

Life is Strange

Denk dat je met veel multitasking zowieso beter 2x 20inch kan nemen, vanwege de hogere resolutie (kan meer op scherm).

Het paneel hangt natuurlijk af van welk scherm je kiest. Er zijn 20inch tft's met (S)-IPS (beste kleurweergave) panelen maar je hebt ze ook met TN of *VA panelen. En of je voor wide of non-wide gaat.

Ik zelf zou best gaan voor 2x 24inch. Spreek uit ervaring :+ . Heb nou 1x 24inch (dell 2407wfp) en een Iiyama E430 17" tft. En merk op momenten (als ik veel tegelijk doe; zoals Photoshop/itunes/internet/msn/pdf-je/word etc.), dat ik toch wel ruimte tekort kom. Dit kan jij misschien anders zien, maar 2x 20 inch lijkt me toch nog wat klein op momenten.

Het hangt ook af of je echt ermee bezig bent, als je het maar zo nu en dan doet, lijkt me 2x 24inch wel wat overdreven.

Patient gamer

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Altijd 2 monitoren (of meer). Ik werk zelf als webdesigner/webapplicatieontwikkelaar en moet zeggen dat ik niet met 1 monitor zou kunnen werken. m'n website op het ene scherm, de code op de andere en het werkt ideaal. Dit met 2x 19".
Zelf werk ik thuis met 2x 20" en moet zeggen dat ik daar niet meer zonder kan, het is gewoon erg handig een scheiding te kunnen maken en je kunt fullscreen apps draaien, terwijl je toch ngo ruimte hebt om verder te werken.

Verwijderd

Ik vind het ook echt super om met 2 schermen te werken.
Ik zit nu helaas op mn werk op 1 widescreen 22 inch. hierdoor heb ik echt veel minder ruimte en kan niet 2 applicaties makkelijk maximaliseren enzo.
Zelf ben ik niet echt een webdesigner, maar doe wel eens wat ermee.
Dan vind ik het ook echt super om het naast elkaar te kunnen houden.
2x 19/20 inch is echt een aanrader.

Verwijderd

heb zelf ook dualscreen (ook tijdje triple gehad) met een 22 en 17" monitor. echt een aanrader als je websites gaad designen zoals ze hierboven al zeggen.

ivm met de kleuren zou je idd best geen TN paneel nemen. 22"ers etc zijn er ook met MVA panelen etc maar voor zover ik weet zijn deze behoorlijk duurder spijtig genoeg.