Toon posts:

P4 2,6 ghnz 800mhz FSB op 533mhz FSB mainbord

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Help,

Ik heb een mainbord liggen met daarop een Celeron 1,8 ghz processor die een FSB van 400 mhz heeft. Nu weet ik dat mijn mainbord niet verder gaat dan 533 mhz fsb in combinatie met een p4 tot 2,8 ghz. Nu heb ik een P4 2,6ghz gezien die een fsb heeft van 800 mhz, kan ik dit werkend krijgen of gaat de PC helemaal niet booten zodra de proc met de te hoge fsb geinstalleerd is?

Met gaat om een P4 2,6 ghz 800mhz fsb socket 478 en een MS-6541 mainboard dat als oem bij MSI vandaan komt.

Thanks,

Ronald

• Da_maniaC
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 17-05 17:58

Da_maniaC

a.k.a. The Sequenz Pounder

Mijn ervaring is dat een 800FSB processor niet zal booten op een 533FSB board.

Inventory | Instagram: @sequenzpounder | http://www.zdaemon.org | ZDaemon! Client/Server port for DOOM!

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Het systeem zal waarschijnlijk wel draaien, gezien die 2.6GHz een Northwood core heeft en dat als het goed is wel ondersteund wordt, grote kans dat die cpu die je nu hebt ook een Northwood is.
Ik denk echter dat het handiger is als je gewoon een 2.6GHz zoekt met een FSB van 100 (400), die kun je gewoon op je bord prikken en de volledige snelheid ervan gebruiken.

[ Voor 11% gewijzigd door TERW_DAN op 13-07-2007 12:01 ]

Verwijderd

Topicstarter
thanks voor de reply's ik zal es kijken of ik een betere prec kan vinden.

Ronald

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Verwijderd schreef op vrijdag 13 juli 2007 @ 12:34:
thanks voor de reply's ik zal es kijken of ik een betere prec kan vinden.

Ronald
Nieuw zul je ze niet meer vinden waarschijnlijk, maar in V&A staan ze vast wel (ik zal niet spammen, maar er staat er eentje van mij in V&A momenteel ;))

Verwijderd

Topicstarter
Terw_Dan schreef op vrijdag 13 juli 2007 @ 12:43:
[...]

Nieuw zul je ze niet meer vinden waarschijnlijk, maar in V&A staan ze vast wel (ik zal niet spammen, maar er staat er eentje van mij in V&A momenteel ;))
linkje? kan um nie vinden? ;)

Ronald

• Da_maniaC
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 17-05 17:58

Da_maniaC

a.k.a. The Sequenz Pounder

Terw_Dan schreef op vrijdag 13 juli 2007 @ 11:59:
Het systeem zal waarschijnlijk wel draaien, gezien die 2.6GHz een Northwood core heeft en dat als het goed is wel ondersteund wordt, grote kans dat die cpu die je nu hebt ook een Northwood is.
Ik denk echter dat het handiger is als je gewoon een 2.6GHz zoekt met een FSB van 100 (400), die kun je gewoon op je bord prikken en de volledige snelheid ervan gebruiken.
Ook al is het een Northwood core, je krijgt dan nog steeds NO POST.

Inventory | Instagram: @sequenzpounder | http://www.zdaemon.org | ZDaemon! Client/Server port for DOOM!

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Verwijderd schreef op vrijdag 13 juli 2007 @ 13:13:
[...]

linkje? kan um nie vinden? ;)

Ronald
V&A aangeboden: Intel Pentium 4 2.6GHz (S478, 2.6GHz, 512KB, 400MHz FSB, 63W, Boxed)
DJ_The_SP schreef op vrijdag 13 juli 2007 @ 13:53:
[...]

Ook al is het een Northwood core, je krijgt dan nog steeds NO POST.
Dat heb ik nog nooit meegemaakt, weet je zeker dat je geen prescott te pakken had.
Pagina: 1