Toon posts:

Afbeeldingen verdwijnen bij omzetten Word naar PDF*

Pagina: 1
Acties:
  • 4.624 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Vooraf; ja ik heb de zoekfunctie gebruikt maar mijn specifieke vraag ben ik niet tegengekomen.

Ik wil graag mijn scritie in pfd formaat inleveren dus ik heb primoPDF geinstalleerd en als 'printer' gebruikt om het word document over te zetten. Dat ging prima. Alleen de afbeeldingen komen in de pdf file niet mooi uit de verf en hebben een veel mindere kwaliteit dan die de word file.

Is hier een oplossing voor of is dit inherent aan een pdf file (lijkt me niet)? Moet ik het hele Adobe pakket kopen om hoge kwaliteit pdf te maken of zijn hier andere (goedkope) programma's voor?

Windows XP
Word 2003

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyphax
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 20:13

Cyphax

Moderator LNX
Wat je zou kunnen proberen is even OpenOffice.org installeren of Portable OpenOffice.org downloaden (hoef je niet te installeren) en dan vervolgens je Word-documentje openen daarmee. Kijk je de layout na en als die goed is exporteer je 'm met OO.o naar PDF. Die geeft je wat opties mbt de plaatjes (al dan niet comprimeren).

Saved by the buoyancy of citrus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjaak_Afhaak
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 17:10

Sjaak_Afhaak

Bleh!

Met primoPDF heb ik hier geen last van. Hoe heb jij je geavanceerde instellingen staan van de 'printer'? Je kunt bijvoorbeeld aangeven op hoeveel DPI je afbeeldingen worden geconverteerd.

Hier staat tekst

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

fout

[ Voor 98% gewijzigd door Verwijderd op 13-07-2007 11:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nijn
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 00:01
Het is zeker niet inherent aan PDF. Maar wel aan de manier waarop het omgezet wordt (1) en de manier waarop het weergegeven wordt (2).

Zo zie je vaak bij Foxit reader dat deze wat minder met plaatjes is. (Daar zal wel een deel van de snelheid vandaan komen)

Primo is echter niet de enigste die dit trucje kan, dus ik raad je aan om nog even verder te zoeken.
Google query: pdf print driver

[ Voor 4% gewijzigd door Nijn op 13-07-2007 11:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beugelfles
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 13:43

Beugelfles

I love rusty spoons

PDFcreator voldoet bij mij prima!

Edit: Ik heb net even gekeken en afbeeldingen worden bij PDFcreator ook iets minder :'(

[ Voor 58% gewijzigd door Beugelfles op 13-07-2007 11:32 ]

Specs "It don't mean a thing if it ain't got that swing!"...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wellicht omdat ik de Adobe software heb, ik doe gewoon <ctrl>P en kies dan als printer voor "Adobe PDF".

Werkt bij mij uitstekend

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nakebod
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 20:25

Nakebod

Nope.

Zover ik weet, en getest heb met vele PDF "printers" is dat de kwaliteit van plaatjes een stuk slechter is dan met Adobe Acrobat.
Naar mijn idee heb ik wel de beste kwaliteit gehaald met BullZip pdf printer, icm Ghostscript (Iets wat overigens volgens mij vrijwel ieder gratis/non-Adobe pakket als bron voor PDF gebruikt.)

Blog | PVOutput Zonnig Beuningen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bas-r
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 18:17
Probeer dit eens: http://convert.neevia.com/.
Kies voor 600 dpi. Gaat bij mij altijd goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dragunova
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 03-08-2023

dragunova

Samozaridnyia Vintovka D.

Er bestaat een open source applicatie met de naam "doc2pdf". Dez kan ook onder windows worden gedraaid, en is in staat om je worddocumenten te converteren naar pdf. Je kunt er ook een scriptje voor gebruiken zodat je bijvoorbeeld een heleboel bestanden na elkaar converteert. Google is je vriend.

Anders idd openoffice.org. Dat is nog het makkelijkste. En goedkoopste....

edit:
zbelvaudt: tis niet doc2pd, maar doc2pdf

[ Voor 8% gewijzigd door dragunova op 14-07-2007 16:39 ]

does the pope shit in the woods? is a bear catholic?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
Ik pas de topictitel nog even aan, want zo is het ietwat onduidelijk.
.DOC ---> .PDF > Afbeeldingen verdwijnen bij omzetten Word naar PDF*

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robubaghs
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 12-05-2023
Ik heb dit zelfde probleem ook ervaren, telkens als ik een word bestand opsloeg als pdf was ik afbeeldingen kwijt.

Het was even zoeken maar voor mij was de oplossing echt super simpel in word zelf.

ga naar afdrukken > kies dan voor printer ''adobe PDF'' > ga naar printereigenschappen > standaardinstellingen > en kies daar voor ''afdrukken met hoge kwaliteit''

voor mij werkte dit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

Dank voor de tip @robubaghs en welkom! Kudo's voor het als eerste post anderen helpen ipv. om hulp te vragen :*

Maar ik ga dit topic maar sluiten om te voorkomen dat de discussie verder gaat: het is immers 14 jaar oud en "de hele wereld' is sindsdien veranderd zodat de situatie van toen niet zo vergelijkbaar meer is.

Ondertussen heeft bijv. Word zelf een opslaan als pdf-functie, en Windows zelf ook een pdf-printfunctie. De "print" eigenschappen checken is sowieso een goed idee ja.

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.