Ik zit met het volgende probleem.
Ik heb een thuisnetwerk aangelegd, met een pc en een laptop.
De pc is bedraad aangesloten, de laptop draadloos.
Op beide computers werkt internet perfect, maar ze kunnen elkaar niet zien.
Ze zijn echter wel lid van dezelfde werkgroep.
Ik heb al een aantal dingen geprobeerd:
- firewalls uit (op laptop, pc en router)
- andere werkgroepnamen
- updates installeren voor XP (KB922120)
Vanaf de laptop kan ik de pc wel pingen.
Vanaf de pc kan ik de laptop niet pingen.
Vanaf beiden kan ik mijn router wel pingen.
Mijn laptop draait op Windows XP Professional.
Mijn pc draait op Windows Vista Home Premium en Windows XP Professional.
In beide besturingssystemen doet zich hetzelfde probleem voor.
Er hangt een Belkin G+ Router tussen mijn computers en mijn @Home-modem (IPB).
De firewall staat aan, MAC-adresfiltering staat aan en voor de draadloze verbinding heb ik SSID-broadcast uitstaan, een WPA-beveiliging aan en NAT staat ook aan.
Beide computers krijgen van de router een ip-adres toegekend (DHCP-server staat aan).
Dit zijn de IP-configuraties uit Windows XP:
Ik heb een thuisnetwerk aangelegd, met een pc en een laptop.
De pc is bedraad aangesloten, de laptop draadloos.
Op beide computers werkt internet perfect, maar ze kunnen elkaar niet zien.
Ze zijn echter wel lid van dezelfde werkgroep.
Ik heb al een aantal dingen geprobeerd:
- firewalls uit (op laptop, pc en router)
- andere werkgroepnamen
- updates installeren voor XP (KB922120)
Vanaf de laptop kan ik de pc wel pingen.
Vanaf de pc kan ik de laptop niet pingen.
Vanaf beiden kan ik mijn router wel pingen.
Mijn laptop draait op Windows XP Professional.
Mijn pc draait op Windows Vista Home Premium en Windows XP Professional.
In beide besturingssystemen doet zich hetzelfde probleem voor.
Er hangt een Belkin G+ Router tussen mijn computers en mijn @Home-modem (IPB).
De firewall staat aan, MAC-adresfiltering staat aan en voor de draadloze verbinding heb ik SSID-broadcast uitstaan, een WPA-beveiliging aan en NAT staat ook aan.
Beide computers krijgen van de router een ip-adres toegekend (DHCP-server staat aan).
Dit zijn de IP-configuraties uit Windows XP:
| PC: |
| Windows IP-configuratie Host-naam . . . . . . . . . . . .: AP-PC Primair DNS-achtervoegsel. . . . .: Knooppunttype: . . . . . . . . . .: onbekend IP-routering ingeschakeld. . . . .: nee WINS-proxy ingeschakeld . . . . . : nee DNS-achtervoegselzoeklijst. . . . : assen1.dr.home.nl Ethernet-adapter @Home: Verbindingsspec. DNS-achtervoegsel: assen1.dr.home.nl Beschrijving . . . . . . . . . . .: NVIDIA nForce Networking Controller Fysiek adres. . . . . . . . . . . : 00-50-8D-EB-2D-C0 DHCP ingeshakeld. . . . . . . . . : ja Autom. configuratie ingeschakeld. : ja IP-adres. . . . . . . . . . . . . : 192.168.2.2 Subnetmasker. . . . . . . . . . . : 255.255.255.0 Standaardgateway. . . . . . . . . : 192.168.2.1 DHCP-server . . . . . . . . . . . : 192.168.2.1 DNS-servers . . . . . . . . . . . : 192.168.2.1 213.51.129.37 213.51.144.37 Lease verkregen . . . . . . . . . : vrijdag 13 juli 2007 8:21:36 Lease verlopen . . . . . . . . . : dinsdag 19 januari 2038 5:14:07 |
| Laptop: |
| Windows IP-configuratie Host-naam . . . . . . . . . . . .: AP-laptop Primair DNS-achtervoegsel. . . . .: Knooppunttype: . . . . . . . . . .: onbekend IP-routering ingeschakeld. . . . .: nee WINS-proxy ingeschakeld . . . . . : nee DNS-achtervoegselzoeklijst. . . . : assen1.dr.home.nl Ethernet-adapter LAN-verbinding 2: Status van medium . . . . . . . . : ontkoppeld Beschrijving . . . . . . . . . . .: Broadcom 570x Gigabit Integrated Controller #2 Fysiek adres. . . . . . . . . . . : 00-0F-1F-A8-28-45 Ethernet-adapter Draadloze netwerkverbinding: Verbindingsspec. DNS-achtervoegsel: assen1.dr.home.nl Beschrijving . . . . . . . . . . .: Intel(R) PRO/Wireless LAN 2100 3A Mini PCI Adapter Fysiek adres. . . . . . . . . . . : 00-0C-F1-3D-8B-F4 DHCP ingeshakeld.: ja Autom. configuratie ingeschakeld. : ja IP-adres. . . . . . . . . . . . . : 192.168.2.3 Subnetmasker. . . . . . . . . . . : 255.255.255.0 Standaardgateway. . . . . . . . . : 192.168.2.1 DHCP-server . . . . . . . . . . . : 192.168.2.1 DNS-servers . . . . . . . . . . . : 192.168.2.1 213.51.129.37 213.51.144.37 Lease verkregen . . . . . . . . . : vrijdag 13 juli 2007 8:16:58 Lease verlopen . . . . . . . . . : dinsdag 19 januari 2038 5:14:0 |
Proud [DPC]Clan_Delft member
Specs: AMD Athlon 64 X2 4400+ | ASUS mobo | 4x 1024MB PC6400 DDR2
Voor uitgebreide specs zie http://specs.tweak.to/2994