Toon posts:

Bad sectors, van kwaad tot erger?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een Toshiba 310CDT laptopje gekocht met een 2,1 GB harddisk. Ik wil hier 98SE op laten draaien, maar nu ik de hd formateer blijft ie aankomen met bad clusters. :(

Kan gebeuren, maar zegt dit nu al iets over de te verwachten levensduur van de HD?
M.a.w. gaat 't van kwaad tot erger worden?
Zo ja, dan gaat ie natuurlijk terug....:)

Jullie ervaringen graag!

• Metzie
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 03-05 00:01

Metzie

Nyaano !

nee, moet niet erg zijn. aleen is de harddisk nu onverkoopbaar.harddisks met bad clusters kunnen het nog 10tallen jaren uithoudenn. ;)

http://www.totalprogress.nl Computer reparatie en webdesign
I just hate it when the computer does what I tell it to do and not what I mean for it to do.

Verwijderd

Topicstarter
Mooi!
Formateren duurt dan alleen wel superlang in het vervolg....

Bedankt!

• mvds
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 20:41

mvds

Totally awesome!

Het kan wel erger worden trouwens. Ik heb ook een HD en die begon schoon. Het aantal BS begint nu toch wel toe te nemen hoor. Maar ja, als schijfje om zooi op te zetten voldoet ie nog prima. Alleen wel een kwestie van belangrijke gegevens regelmatig back-uppen.

• _JGC_
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 01:36
Schijfjes met bad-sectors vertrouw ik niet meer. Die gaan weg. Had ooit een quantum bigfoot, zaten aan het eind een paar grote bad spots. Nou ja, dan maar 3.9GB ipv de 4.3GB. ZO gezegd, zo gedaan. Half jaartje later: overal bad-spots :(

Als je bad-sectors hebt door een kapotte kop, komen er meer. Als je bad-sectors hebt door een slecht stukje schijf, komen er niet meer.