X-NoSpam-Score

Pagina: 1
Acties:

• Sanomi
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 03-01 11:36
Ik heb een Cyrus Imap server draaien onder linux, met Spamassassin.
Nou komen er de laatse tijd heel veel spam mails dwars doorheen. Al mijn mails krijgen een flag X-NoSpam-Score mee, waarvan de meeste legitieme mails onder de 2 scoren en de spam mails erboven.
Nou kan ik op google helemaal niks over deze flag (X-NoSpam-Score) vinden. Sterker nog: vul dit op google in en hij geeft geen resultaten terug.
Weet iemand wat deze flag betekend en waar hij vandaan komt?
En iemand nog suggesties waarom er zoveel spam mails doorkomen? De mails die erdoorheen komen zijn overduidelijk spam, diegene die wel gefilterd worden ook maar die krijgen van SpamAssassin wel de juiste vlag mee (X-Spam-Score).

• Rainmaker
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 14-07-2024

Rainmaker

RHCDS

Is dit niet iets wat je in je client in moet stellen?

Volgens mij kun je spamassassin zo configureren dat ie er iets mee doet ("SPAM" in het onderwerp zetten o.i.d.) of dat ie alleen die vlag meegeeft. Dan zal je client via een regel moeten zorgen dat dat ding in een aparte map / verwijderde items komt.

We are pentium of borg. Division is futile. You will be approximated.

• ibmos2warp
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 20-11-2023

ibmos2warp

Eval is Evil

Sanomi schreef op vrijdag 13 juli 2007 @ 01:16:
Sterker nog: vul dit op google in en hij geeft geen resultaten terug.
offtopic:
Hmmm... Das raar dat jij niks vind want ik vind 817 resultaten. En waarschijnlijk heb je hier wel wat aan. En anders zou je effe de handleiding van [url=http://spamassassin.apache.org/]SpamAssassin[url] doorlezen, want ik denk dat het daar aan ligt, al kan het wat ik zeg volkome verkeerd zijn :).

Ik weet alles van niks
Vind Excel ongelovelijk irritant.

• Pim.
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 16-08-2025

Pim.

Aut viam inveniam, aut faciam

Je kan spamassassin handmatig spam laten leren door het commando:
sa-learn --spam --progress --mbox /home/pim/mail/spam-mail

te geven of door in de local.conf de auto learn aan te zetten (of de spamassassin.prefs.conf) welke je maar gebruikt

"The trouble with quotes from the Internet is that you can never know if they are genuine." - Elvis Presley | Niet met me eens ? DM ME