Ha mensen,
Ik ben op zoek naar een MB met de volgende features:
- PCIe4x (meest belangrijke)
- Socket 775, moet Core 2 Duo aankunnen
- Video onboard
- min. 4 geheugenbanken
- 'gewoon' RAM, niet alleen ECC.
- Liefst ook PCI-X
Reden: ben een ESX combi aan het bouwen met iSCSI. Dat PCIe4x slot is voor een netwerkkaart met TOE. Tevens komt hier een Adaptec/Dell 2610 SATA RAID controller op.
ik heb al het een en ander gezocht op Google en hier, maar zolang MB fabrikanten niet van die mooie comparison charts hebben als Intel kom ik slecht verder.
Wat heb ik gedaan:
- Zoals gezegd Googlen, helaas termen zijn te generiek om resultaat te hebben
- MB fabrikanten sites bezocht. Zoals gezegd, alleen de Intel websites biedt hierin duidelijkheid
- Meeste borden waar ik op uit kwam, zijn van SuperMicro. Deze vind ik echter veel te duur.
Weet er iemand een? Prijs zo laag mogelijk en fabrikaat onbelangrijk
NB: titel fout. Intel LAN niet van belang
Ik ben op zoek naar een MB met de volgende features:
- PCIe4x (meest belangrijke)
- Socket 775, moet Core 2 Duo aankunnen
- Video onboard
- min. 4 geheugenbanken
- 'gewoon' RAM, niet alleen ECC.
- Liefst ook PCI-X
Reden: ben een ESX combi aan het bouwen met iSCSI. Dat PCIe4x slot is voor een netwerkkaart met TOE. Tevens komt hier een Adaptec/Dell 2610 SATA RAID controller op.
ik heb al het een en ander gezocht op Google en hier, maar zolang MB fabrikanten niet van die mooie comparison charts hebben als Intel kom ik slecht verder.
Wat heb ik gedaan:
- Zoals gezegd Googlen, helaas termen zijn te generiek om resultaat te hebben
- MB fabrikanten sites bezocht. Zoals gezegd, alleen de Intel websites biedt hierin duidelijkheid
- Meeste borden waar ik op uit kwam, zijn van SuperMicro. Deze vind ik echter veel te duur.
Weet er iemand een? Prijs zo laag mogelijk en fabrikaat onbelangrijk
NB: titel fout. Intel LAN niet van belang