Gezocht: MB s775 met PCIe4x + Intel LAN

Pagina: 1
Acties:

• PiOn
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 16:59
Ha mensen,

Ik ben op zoek naar een MB met de volgende features:
- PCIe4x (meest belangrijke)
- Socket 775, moet Core 2 Duo aankunnen
- Video onboard
- min. 4 geheugenbanken
- 'gewoon' RAM, niet alleen ECC.
- Liefst ook PCI-X

Reden: ben een ESX combi aan het bouwen met iSCSI. Dat PCIe4x slot is voor een netwerkkaart met TOE. Tevens komt hier een Adaptec/Dell 2610 SATA RAID controller op.

ik heb al het een en ander gezocht op Google en hier, maar zolang MB fabrikanten niet van die mooie comparison charts hebben als Intel kom ik slecht verder.

Wat heb ik gedaan:
- Zoals gezegd Googlen, helaas termen zijn te generiek om resultaat te hebben
- MB fabrikanten sites bezocht. Zoals gezegd, alleen de Intel websites biedt hierin duidelijkheid
- Meeste borden waar ik op uit kwam, zijn van SuperMicro. Deze vind ik echter veel te duur.

Weet er iemand een? Prijs zo laag mogelijk en fabrikaat onbelangrijk

NB: titel fout. Intel LAN niet van belang

• R-O-Y
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 03-06-2025

R-O-Y

Ik maak mijn zinnen nooit

http://azerty.nl/producten/product_detail/89/31858/p5k.html

Dit is een bord met een 2e x16 slot die 4 lanes tot z'n beschikking heeft. Alleen onboard video + pci-x ontbreekt. Dat is ook bijna niet te vinden op desktopbordjes. Wil je het in een serverbehuizing steken dat de videokaart onboard moet zitten? Anders is een 2400Pro ook een mooie oplossing. Dan zit je alleen nog met een pci-x slot. Maar dat ga je niet vinden op een goedkoop bord.

Youtube Download ubersnel.nl

Verwijderd

Weet wel een mobo, is alleen AMD S939.
M'n eigen ESX server.
Athlon64 X2
MSI K8NGM2-FID
2x 1GB + 2x 512MB
Adaptec/HP 2610 SATA RAID controller
HP PCIe 4x TOE NIC
(in het PCIe slot waar een losse videokaart in kan.
Deze wordt niet gebruikt vanwege onboard video)
HP PCIe 1x NIC

Is geen S775. :X

[ Voor 63% gewijzigd door Verwijderd op 13-07-2007 01:37 ]

Verwijderd

Het Asus P5WDG2 WS Professional heeft zowel pci-e als PCI-X (64-Bit) zie de pricewatch:
pricewatch: Asus P5WDG2 WS Professional, 975X (ATX, PCI-e, PCI-x, Sound, LAN, SATA II, RAID, 1394a)
of uiteraard de asus website:
http://nl.asus.com/produc...=0&model=1289&modelmenu=1

Dit heeft echter geen onboard videokaart, ik weet wel een moederboord wat dit wel heeft dit zal echter een stuk duurder zijn tyan kennende als een los videokaartje erbij kopen, zie hier:
http://www.tyan.com/product_board_detail.aspx?pid=349

• M2M
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 24-05 09:10

M2M

medicijnman

wel lastige eisen allemaal...

misschien is dit iets

of dit

verder is het wel erg lastig allemaal...

misschien klopt het ook niet helemaal, maar de eisen zijn... uitzonderlijk

[ Voor 7% gewijzigd door M2M op 13-07-2007 10:35 ]

-_-

• PD2JK
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 11:01

PD2JK

ouwe meuk is leuk

Tyan Toledo i3010W

Lijkt aan je wensen te voldoen. (kan zelfs unbuffered modules aan) De prijs zal wel erg tegenvallen. En hij staat niet in de PW. :/

Onder het knopje 'where to buy' kun je wel resellers opzoeken. Even informeren prijs, etc... :)

[ Voor 18% gewijzigd door PD2JK op 13-07-2007 10:46 ]

Toen waren beige computers heel gewoon.

• PiOn
Ha mensen,

bedankt voor de info. Dat Asus bord lijkt me op dit moment het beste. Zeker via eBay zijn deze relatief goedkoop te verkrijgen (75-150). Jammer van die Marvell LAN, anders had het ook een mooi ESX bordje geweest. Dat Tyan bord is wel mooier, maar beetje te duur. In die prijscategorie ga ik liever voor een Xeon bord. Misschien....ooit.... :)

• Dani86
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 24-05 20:05

Dani86

AeroGeek

http://www.cool-prices.nl...SATA%20II,%20RAID,%20VGA)

Misschien is deze wat voor je. ik heb een tijdje terug een Pentium D systeem gebouwd met dit bordje, en hij is prima stabiel etc. En goedkoop :)

Nadelen zijn: SATA 150mb/s,( wel RAID. ) en geen dual channel memory support. En ja heeft 2 geheugenbanken.

[ Voor 3% gewijzigd door Dani86 op 18-07-2007 19:04 ]

Ryzen 5 7500F - 32GB RAM @ 6000 MHz - RX7700XT - WD SN770 1TB nvme

• punica
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online

punica

Longtime Member

Ik heb hier nog wel een Dell server barebone staan, Pci-e*4, intel Lan Sata, s775, BTX. Een Dell SC430......wordt niet gebruikt, omdat mijn pcie *16... Kun je overnemen voor €65,- Is wel ddr2-ecc, kan evt geleverd worden met 1,5 Gb ddr2-533...

[ Voor 15% gewijzigd door punica op 19-07-2007 00:14 ]

• DukeBox
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
En gewoon intel bordjes ? Zijn prima bordjes en rond de 120€ heb je iets dat aan al jouw wensen voldoet.

• PiOn
DukeBox schreef op donderdag 19 juli 2007 @ 00:20:
En gewoon intel bordjes ? Zijn prima bordjes en rond de 120€ heb je iets dat aan al jouw wensen voldoet.
Zoals gezegd, de Intel site biedt als een van de weinige een mooie vergelijk optie op de site. En daaruit blijkt dat geen van de borden aan mijn 'eisen' voldoet.

Ik heb er echter een gevonden die aan mijn wensen voldoet, Asus P5NT, niet al te duur. 3x PCI-E x16. Dus de PCI-E x4 is voorzien, naast het gebruik van een PCI-E videokaart. Is beetje beter dan de P5WDG2, aangezien deze ook de nieuwere Core2Duo's ondersteunt (heeft FSB van 1333). Helaas geen onboard video. Dan maar goedkoop kaartje a 40 euro er in.
Pagina: 1