[mp3speler] niet meer te benaderen na kopieeren

Pagina: 1
Acties:

• marccom
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 18:19
Heb hier een mp3 speler liggen waar ik wat nieuwe muziek op wilde zetten. Tijdens het kopieren ging de speler uit. Batterij was waarschijnlijk leeg. Nu doet de speler niks meer als ik deze aansluit op mn pc. Op de speler staat nu 1 nr wat hij afspeelt maar wat helemaal verragt is (hapert). De speler zelf doet het dus nog. Als ik hem in de pc prik zie ik een extra apparaat staan in deze computer. Ook kan ik deze gewoon openen maar kopieeren gaat niet. Formatteren idem niet.

In schijfbeheer komt het ding niet voor. Ik kan wel de eigenschappen bekijken en vind daar dat het om een heuse "ICSI MP3 PLAYER FLASH USB Device" gaat. Aangezien er geen boekje/cd oid bij het ding is heb ik geen idee wat voor merk/type het verder is. Met de nr's die er op staan kom ik 0 verder.

Als ik de "volume" tab bij de eigenschappen bekijk laat deze het volgende zien:

- type: onbekend
- status: onleesbaar
- capaciteit: 0 mb (ding is 128mb staat er op)

Waar het dus op lijkt is dat de partitie/schijfindeling gesloopt is. Daar ik geen nuttige tools kon vinden om hem te flashen/formatteren heb ik geen idee meer wat ik hier mee aan moet. Ook Ubuntu snapt het ding niet, krijg hem niet gemount, meldingen over bad blocks in het logboek op sda1 en fdisk ziet hem niet. Momenteel spamt ie het logboek van XP met melding 51 - disk error: Er is een fout ontdekt op apparaat \Device\Harddisk3\D tijdens een wisselbestandsbewerking. Het ligt iig niet aan drivers want op mn laptop (XP) doet ie eveneens niets. Ding heeft ook al een aantal nachtjes stroomloos doorgebracht. Ook geen oplossing. Iemand nog een tip :?

Whoop!

• marccom
Schup :)

Whoop!

• Larsie
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 14-02 15:06
Even herpartitioneren en formateren daarna, hoe je dat exact moet doen kan ik je zo niet vertellen want ik gebruik geen windows.

Dit topic had beter thuis gehoord in een windows categorie, dat het een mp3speler is doet er weinig toe. Krijg je misschien meer reacties ;)

Edit, ahh je hebt ook ubuntu gebruikt Ik moet eens beter lezen B)

Je moet hem niet mounten onder ubuntu, het is nu wel duidelijk dat er iets tot betrekking van je partitie tabel is misgegaan. Probeer het anders eens via Gparted of je een partitie kan maken. Zodra dat gelukt is kun je hem gewoon formateren onder ubuntu of windows. :)

[ Voor 39% gewijzigd door Larsie op 16-07-2007 13:14 ]

• marccom
Gparted doet hetzelfde als fdisk lijkt me...

Mgoed, we gaan het vanavond eens proberen.

Whoop!

• Erkel
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 13-02 21:17
HP Disk format tool:) heb ik ook mn ipod mee gered. Werkt super!
http://h18000.www1.hp.com...ns/us/download/20306.html

C2D E6600 - 2048MB Kingston - Sapphire HD2900XT - 200Gb Samsung - Asus P5B-E

• LiquidSmoke
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 11-02 23:56
Zit er in het menu van het apparaat toevallig geen optie om de disc te formatteren? is meestal wel zo namelijk...

• marccom
Erkel schreef op maandag 16 juli 2007 @ 14:51:
HP Disk format tool:) heb ik ook mn ipod mee gered. Werkt super!
http://h18000.www1.hp.com...ns/us/download/20306.html
Wisselend resultaat. Met batterij er in geeft het ding de melding "there is no media in the specified device" en als ik hem in de pc stop zonder batterij herkend het tooltje hem als portable mp3 player en kan ik hem formatteren. Als deze begint met het schrijven van de partitie zegt deze halverwege "device media is write protected". Hold knopje maakt niets uit.
LiquidSmoke schreef op maandag 16 juli 2007 @ 20:13:
Zit er in het menu van het apparaat toevallig geen optie om de disc te formatteren? is meestal wel zo namelijk...
Het ding is niet super uitgebreid. Dr zitten wat knopjes op voor volume en repeat enzo maar echt een menu heeft ie niet. Ook niks onder de batterij gevonden voor reset oid.

Whoop!

Verwijderd

marccom schreef op maandag 16 juli 2007 @ 21:19:

Het ding is niet super uitgebreid. Dr zitten wat knopjes op voor volume en repeat enzo maar echt een menu heeft ie niet. Ook niks onder de batterij gevonden voor reset oid.
Blijft erg vage omschrijving.. kan je er geen foto van maken? Misschien dat iemand de speler herkent?

• Remmertjuh
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 31-10-2021

Remmertjuh

CSS: [Got] Remmertjuh

heb je een hold knop, als die op hold staan doen sommige spelertjes niks meer ;)

XBL: Warheadheadshot

• marccom
Verwijderd schreef op maandag 16 juli 2007 @ 21:23:
[...]

Blijft erg vage omschrijving.. kan je er geen foto van maken? Misschien dat iemand de speler herkent?
Afbeeldingslocatie: http://www.mcdos.nl/productimages/producten/10000514_big.jpg

Hier lijkt ie heel veel op, ding hier is donkerder en wat ronder maar de knopjes zijn hetzelfde. AFAIK komt ie bij de mediamarkt vandaan en is die anderhalf jaar oud.
Remmertjuh schreef op maandag 16 juli 2007 @ 21:26:
heb je een hold knop, als die op hold staan doen sommige spelertjes niks meer ;)
Zit er op maar maakt 0 verschil eigenlijk. Zowel in XP als in Ubuntu.

Ben iets verder. Eerst crashte mn pc half als ik m er in stak (ligt niet aan mn X2 denk ;)) en kon geen subopties kiezen in de explorer. Heb hem nu zo'n 30x formatteren geprobeerd via schijfbeheer (waar ie random verschijnt en weer verdwijnt) en nu herkent Windows hem weer als een 124 mb "volume". Kan er niks op schrijven maar er is meer leven nu :)

Tooltje van HP is blijkbaar een gangbaar stukje software, op meerdere sites ben ik m nu tegengekomen. Ook van Sandisk wat dingetjes gedownload maar die doen vrij weinig. XP zegt dat ie een stukje onherkenbare hardware heeft gevonden als ik dat opstart.

Whoop!

• marccom
Gisteravond nog even aan het spelen geweest met het ding. Blijkbaar is deze gevoelig voor de bitrate van mp3's. Zolang ik 128bit mp3's er op zet gaat het goed tot zo'n 115 mb en daarna verdwijnt de extra drive uit deze computer en geeft deze een foutmelding in het eventlog (bad block, drive unknown). Als ik hem daarna weer inplug begint het verhaal weer opnieuw. Moet hem meerdere keren in en uit de pc halen, formatteren via schijfbeheer en deze computer.

Blijft maar vreemd allemaal...

Whoop!

• Borgoth
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 30-04-2023

Borgoth

De botte lul.

wat ik niet snap. Als je je mp3 op een USB poort aansluit krijgt hij daar toch ook stroom van? Ik heb ook zo'n soort mp3 gehad, maar als ik daar de baterij loshaalde terwijl hij in de pc zat gebeurde er niks.

Make something idiot proof, and someone will make a better idiot.
Verstand op nul en nadenken!

• marccom
Ook zonder de batterij er in doet het ding het. Weet alleen niet of het ding "piek" spanning vraagt dus maar met de batterij er in laten zitten.

Whoop!

Pagina: 1