Een site, project, is bijna af, ik heb zelf een soort cms systeem gebouwd, maar telkes als ik iets van mysql oproep dan kan ik weer 3 seconden wachten.
Dit heeft gelukkig geen effect op de gebruikers pagina, omdat zij geen toegang krijgen tot de database, maar slechts een javascript array hebben.
Ik heb opgeocht op internet wat het zou kunnen zijn, om heb gevonden via google dat het zou kunnen komen door SHOW TABLES maar daar ben ik niet zeker van.
Is er een methode om te zien waardoor een site (PHP& MySQL) zeer traag is, met andere woorden, waar blijft de parser hangen?
Ik kan moeilijk alle code gaan geven, maar dit scripje zorgt voor alle MySQL verkeer:
Dit heeft gelukkig geen effect op de gebruikers pagina, omdat zij geen toegang krijgen tot de database, maar slechts een javascript array hebben.
Ik heb opgeocht op internet wat het zou kunnen zijn, om heb gevonden via google dat het zou kunnen komen door SHOW TABLES maar daar ben ik niet zeker van.
Is er een methode om te zien waardoor een site (PHP& MySQL) zeer traag is, met andere woorden, waar blijft de parser hangen?
Ik kan moeilijk alle code gaan geven, maar dit scripje zorgt voor alle MySQL verkeer:
PHP:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
| function sql($sql) { $db = sql_connect(); $result = mysql_query( $sql, $db ); mysql_close($db); return $result; } function sql_connect() { $host = $_SERVER["SERVER_ADDR"]; if ( $host == '127.0.0.1') { $db = mysql_connect( $host ,'ODBC','pppp'); } else { $db = mysql_connect( 'xxxxxxx','xxxxxxx','xxxxxx'); } if (!$db)die('Kan server niet vinden: ' . mysql_error()); mysql_select_db("wwwwww", $db); return $db; } |
[ Voor 32% gewijzigd door g4wx3 op 13-07-2007 00:09 ]