Geluidskaart + Mengpaneel

Pagina: 1
Acties:
  • 104 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• XippIX
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
Ik heb hier een Behringer vmx 100 mixpaneel. Nu zou ik deze graag op mijn computer aan willen sluiten zodat ik met bpm studio een beetje kan mixen voor de fun.

Nu heb ik 2 tulip kabels die ik aansluit op mijn computer.

Situatie is als volgt:

- Mixpaneel

Computer
- Geluidskaart Creative SB Live! Sound Card PCI (is van creative)
- SiS 7012 Audio Device PCI (on board)

Op deze manier zou het moeten werken denk ik? Dit omdat ik 2 kanalen heb (linker en rechter dek).
Alleen nu heb ik wel op het paneel links geluid (dus van de linker player op het scherm), alleen niet van de rechter.

Ik vermoed dat dit echter te maken heeft met de onboard geluidskaart, alleen hoe kan ik die inschakelen? Heb ik de bios al gekeken en daar stond de geluidskaart op Enabled. Het lijkt mij dus dat hij is ingeschakeld? Dus moet het een driver probleem zijn?

Na wat googlen kwam ik erachter dat SiS 7012 Audio Device een C-Media AC97 Audio Device is? Helemaal zeker weten doe ik niet. Maar ik heb deze driver gedownload en geïnstalleerd, maar krijg de volgende melding:

Dit apparaat start niet. (Code 10)

Met als gevolg dat alleen het linker kanaal werkt. Heeft iemand een idee hoe ik dit kan oplossen met mijn geluidskaart?

• Chiron
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 14-02 18:41

Chiron

Moderator Discord / TFV & AWM
Wat jij wil is 2 mini-jackplug naar tulp kabels, eentje sluit je aan op je front-speaker uitgang, en eentje op je rear-speaker uitgang op je geluidskaart. Vervolgens stel je in je dj programma in dat ie het geluid van deck 1 naar de frontoutput gooit, en het geluid van deck 2 naar de rear out.

2 verschillende geluidskaarten wil je niet, want dat geeft een hogere belasting van je PCI bus, synchronisatiefouten, en andere ellende. Mogelijkerwijs ondersteunt je dj programma het gebruik van 2 geluidskaarten tegelijk niet eens. Daar komt ook nog bij dat die SiS waarschijnlijk geen ASIO ondersteunt, dus zit je ook nog eens met enorme latency's te prutsen.
Gewoon die Creative gebruiken, heb je ook daar geen asio google dan eens op "kx drivers". Dat zijn 3rd party drivers die wel asio ondersteuning bieden voor je SB Live.

Succes!

"Light thinks it travels faster than anything. It doesn't. For wherever light travels it finds darkness has got there first and is waiting for it."