muis / bluetooth dongle in 1?

Pagina: 1
Acties:
  • 143 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Maverick
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 22:50
Bestaat zoiets? Dus niet een draadloze muis die op bluetooth werkt, maar gewoon een muis met een draad. Maar dat IN de muis een bluetoothh ontvanger/zener (weet ik wat het is) zit.
Ik wil namelijk bluetooth op mijn laptop, maar ik vind het nogal onhandig om iedere keer dan zo'n usb sticky erin te moeten vrotten (die dingen zijn ook nogal fragiel) en een muis doe je er toch al telkens in als je hem gebruikt.

(zoeken op bluetooth en mouse geeft de verwachtte resultaten, draadloze muizen)

PSN: DutchTrickle PVoutput

• Eddos
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 10-02 13:02
Voor zover ik weet niet.
Is een pcmcia kaartje geen optie?

• weebl
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 10-02 13:15

weebl

YARR!

Hier is de markt te klein voor. Mensen die per se BT willen zonder dongle bouwen zelf een BT-kaartje in (of bestellen dit bij hun laptop oid.) En de andere mensen interreseren zo'n dongle helemaal niks. Ben bang dat je alleen staat wbt. dit probleem ;)

• Raven
  • Registratie: November 2004
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

neem een willekeurige usbmuis, bouw d'r zelf een bluetooth dongle in.
je bent tweaker of je bent het niet ;)

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

• Maverick
bartgrefte schreef op donderdag 12 juli 2007 @ 22:52:
neem een willekeurige usbmuis, bouw d'r zelf een bluetooth dongle in.
je bent tweaker of je bent het niet ;)
Hm, das nog nieteens zo'n slecht idee. Vraag me af of dat kan. Als ik 2 usb aansluitingen gewoon parralel aan elkaar koppel werkt dat dan gewoon? Dat is wel te doen lijkt me, heb toch een fullsize muis. (die kleine krengen zijn echt irritant.)

pcmcia is ook nog een optie evt. Maar die steken ook altijd een stukkie uit is het niet.

• Nijn
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 09-02 20:35
Maverick schreef op donderdag 12 juli 2007 @ 23:04:
[...]

Hm, das nog nieteens zo'n slecht idee. Vraag me af of dat kan. Als ik 2 usb aansluitingen gewoon parralel aan elkaar koppel werkt dat dan gewoon?
Nope. Zul je d'r ook een hub naast moeten proppen ;)

• Maverick
hm, zo groot is m'n muis nu ook weer niet :+

Verwijderd

Zoek een bedrade muis welke tevens functioneert als USB-hub. Ik denk dat ze wel bestaan.

• Nijn
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 09-02 20:35
Persoonlijk betwijfel ik dat. 1 draad aan een muis is al erg genoeg, laat staan tig. Muismatten met USB hubs zijn er wel, maar dan loop je weer met een muismat.

Overigens, als je een echte tweaker bent ;) Die chips voor hubjes zijn verdomde klein te krijgen. Chips voor bluetooth ook ;)

[ Voor 28% gewijzigd door Nijn op 12-07-2007 23:24 ]

• Maverick
Nijn schreef op donderdag 12 juli 2007 @ 23:24:
Overigens, als je een echte tweaker bent ;) Die chips voor hubjes zijn verdomde klein te krijgen. Chips voor bluetooth ook ;)
vertel me waar ik ze kan vinden en ik bestel ze direct :)

• TheJVH
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 01:13
Al neem je gewoon zo'n USB ding, verleng je dat kreng uit je muis (dus je hebt nu 2 draden aan je muis hangen), maak je die draadjes aan elkaar (tyripjes of een sleev oid), en evt nog een hubje aan het eind maken, of als je het niet erg vind heb je 2 USB poorten nodig.

Simple as that.

• Maverick
Killzone schreef op donderdag 12 juli 2007 @ 23:32:
Al neem je gewoon zo'n USB ding, verleng je dat kreng uit je muis (dus je hebt nu 2 draden aan je muis hangen), maak je die draadjes aan elkaar (tyripjes of een sleev oid), en evt nog een hubje aan het eind maken, of als je het niet erg vind heb je 2 USB poorten nodig.

Simple as that.
En hoe is dat netter dan gewoon een bluetooth usb dongle? (even voor de duidelijkheid, ik heb gewoon meerdere usb poorten op m'n laptop, wil gewoon niet zo'n uitstekend sticky eraan hebben)

Verwijderd

Maverick schreef op donderdag 12 juli 2007 @ 23:34:
[...]

En hoe is dat netter dan gewoon een bluetooth usb dongle? (even voor de duidelijkheid, ik heb gewoon meerdere usb poorten op m'n laptop, wil gewoon niet zo'n uitstekend sticky eraan hebben)
Heb je toevallig niet een interne usb-poort?

• SA007
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 22:46

SA007

Moderator Tweaking
Ik zou zeggen (en dat doe ik dus ook), haal zo'n mega kleine usb hub
Afbeeldingslocatie: http://www.mantronic.com/Pics/Usbfirewire/Mobile%20usb%20hub%202port.jpg

Sloop 'm open, kabel eraf, connectors eraf, bluetooth module aan 1 poort solderen, muis aan de andere.

• TheJVH
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 01:13
Maverick schreef op donderdag 12 juli 2007 @ 23:34:
[...]

Ik denk dat je het niet helemaal begrijpt.
Afbeeldingslocatie: http://i83.photobucket.com/albums/j311/finwe1/USBBLUE.jpg
Je doet die dongle in je muis (dat rode vierkantje). Die gaat via een USB verlengkabeltje naar buiten (rood lijntje). Van de muis zelf (zwart ovaal) neem je het kabeltje (zwart lijntje), en die bind je vast aan het kabeltje (rode kabeltje) van de dongle. Dit kan je heel simpel doen met tyripjes, maar dit kan natuurlijk met vanalles. Aan het eind heb je dan 2 USB poorten, die je elk in de laptop doet (dus die nemen 2 USB poorten in beslag).

Snap je hem?

• Fire69
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 22:31
Ik heb hier nog een pcmcia bluetooth-kaartje, dat ding steekt toch maar enkele mm's uit hoor. Kan je bij transport gerust in je laptop laten zitten.

• Fonta
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 08-02 12:20
Fire69 schreef op vrijdag 13 juli 2007 @ 11:16:
Ik heb hier nog een pcmcia bluetooth-kaartje, dat ding steekt toch maar enkele mm's uit hoor. Kan je bij transport gerust in je laptop laten zitten.
Is denk ik de meest zinvolle oplossing
Pagina: 1