Toon posts:

WD My Book World Edition 500GB installatie

Pagina: 1
Acties:
  • 199 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Vandaag heb ik mijn WD My Book World Edition 500 Gb binnen gekregen. Na veel geklooi heb ik hem nu nog steeds niet aan de praat. Het is mij inmiddels al bekend dat deze middels DHCP in het netwerk opgenomen dient te worden, via USB is niet mogelijk.

Echter een heel aantal zaken zijn mij nu nog steeds niet duidelijk. Excuses als ik als een rookie overkomen, dit ben ik ook ;)

Ik maak zelf gebruik van een Speedtouch 570 voor mijn wireless internet verbinding. Ik heb verder nog geen netwerk liggen dus zie hier de eerste vraag: is er een netwerk voor nodig waar deze HD in opgenomen dient te worden of kan het ook zonder? Op dit moment heb ik namelijk geen enkel idee waar ik de HD ergens moet zoeken. Hij zit nu via ethernet aangesloten op de Speedtouch. Deze heeft maar één enkele ethernet verbinding. Via de wireless staat deze in verbinding met mun laptop. Gewoon de installatie afgaan van de CD heeft geen zin omdat hij dan vrijwel oneindig aan het initializen blijft.

Bij mij dus de vraag: wat moet ik doen wil ik toegang krijgen tot de HD? Help :'( .

Alvast bedankt voor de moeite....

Greetz

• Dukey
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 19-02 20:53

Dukey

Ik heb dit getypt hier -->

Volgens mij moet je eerst eens goed het boekje lezen en bedenken wat je op dit moment aan doen bent. Ik ken jouw WD en modem niet maar er gelden een aantal standaard regels. Die WD moet je namelijk zien als een computertje. Zodra je hem aansluit op een netwerk moet je zowiezo al de goede kabel te pakken hebben. Kan namelijk zijn dat je cross kabel moet gebruiken, als de netwerkpoorten ledjes hebben voor activiteit dan kun je al vrij snel zien of je de goede kabel hebt. Je hebt het over een speedtouch modem met 1 aansluiting, als je daar een rechtstreekse kabel tussen plaats dan moet de speedtouch modem DHCP hebben aanstaan en een IP uitgeven aan de WD. Zodra de WD een IP heeft moet je hem kunnen bereiken met dat IP, wellicht op een andere poort maar dat zal netjes vermeld staan in de manual. Hoe je achter dit IP komt? Kun je niet inloggen op dat ding om een overzicht te krijgen van de clienten?

Daarnaast kan het zijn dat de modem het wifi netwerk scheid van het vaste netwerk. Dus dan kan je op je kop staan, maar een verbinding zul je nooit krijgen. Dit zijn opties die je vindt in de modem zelf als ze aanwezig zijn.

[ Voor 25% gewijzigd door Dukey op 13-07-2007 08:58 ]

Ook wel de allergrootste _ _ _ _ _ (vul in met blokletters)

Verwijderd

Topicstarter
[b][message=28392150,noline]Je hebt het over een speedtouch modem met 1 aansluiting, als je daar een rechtstreekse kabel tussen plaats dan moet de speedtouch modem DHCP hebben aanstaan en een IP uitgeven aan de WD. Zodra de WD een IP heeft moet je hem kunnen bereiken met dat IP, wellicht op een andere poort maar dat zal netjes vermeld staan in de manual. Hoe je achter dit IP komt? Kun je niet inloggen op dat ding om een overzicht te krijgen van de clienten?
Naar de mogelijkheid om in te loggen op de WD MB World Edition was ik ook al naar aan het zoeken. Probleem is echter dat de documentatie op dit gebied nogal te wensen over laat. Heb mail gestuurd naar WD. Zal hier de reply posten.

• Dukey
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 19-02 20:53

Dukey

Ik heb dit getypt hier -->

Bedoelde meer inloggen op de speedtouch modem, aangezien hij weet welke IP hij heeft uitgedeeld aan welke client. Vervolgens moet je ook weten hoe je moet inloggen op de WD ja.

Ook wel de allergrootste _ _ _ _ _ (vul in met blokletters)

Verwijderd

Topicstarter
Ik kan wel in mijn speedtouch komen. Krijg echter niet de goeie gevonden... of je moet niet op de HD kunnen hetgeen me sterk lijkt.