Toon posts:

[WMP11] Wil geen casematelevisiestations afspelen...

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hoi iedereen, ik heb hier op G.O.T. een user aangemaakt om deze vraag te kunnen posten omdat ik er zelf niet meer uit kom.

Het probleem is het volgende:
Ik gebruik een windows XP home editie (originele versie van microsoft, dus geen gekraak) en heb hierop Windows media player versie 11 actief. Wanneer ik videostreams van het gewone internet afspeel, zoals van youtube en uitzendinggemist.nl dan is er geen enkel probleem en wordt alles zoals het hoort afgespeeld.

Het gaat pas mis wanneer ik naar het digitale tv portal van mijn eigen internetprovider ga, en via die website tv-streams wil kijken. Dan wil windows media player geen verbinding maken, en geeft WMP na een tijd 'wachten op verbinding' de volgende fout: "Kan het bestand niet afspelen omdat er een fout is opgetreden. Mogelijk is dit bestand niet beschikbaar. Controleer of u met het netwerk bent verbonden en of uw proxy-instellingen juist zijn geconfigureerd.

Dit is het adres van de website waar het om gaat:
http://www.tvportal.nl/casema/breedbandtelevisie.jsp

Ik heb een casema breedband kabelinternet lan-verbinding die direct van het modem naar deze pc gaat. ik zit niet achter een router, en ik heb geen proxy. We hebben ook nog VLC media player en DiVX player geinstalleerd en daarmee de URL van de streams geprobeerd te openen en ook deze players gaven fouten.

We hebben Casema-helpdesk ook gebeld, en het probleem voorgelegd, maar die vertelden ons dat er een netwerkprobleem was en verder werden we er niet wijzer van.

Ik hoop dat jullie hier op Tweakers ideeen of andere opties hebben voor dit probleem, die ik over het hoofd heb gezien.

Bij voorbaat dank,

KoosKoets888

Verwijderd

Topicstarter
Iemand die een idee heeft waar dit aan ligt?

Verwijderd

Topicstarter
Emmmmmmm.. is er hier iemand thuis ??

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB/AI

Front verplichte underscores

Als je direct op het modem zit zou enig netwerkprobleem het probleem van je ISP moeten zijn :P

Je moet inloggen dus ik kan niet kijken. Welke codecs worden er gebruikt; en welk protocol? (Kijk in de broncode van de webpagina voor een hint over de protocollen en gebruikte poorten). <-- misschien toch een firewall die iets (uitgaand of inkomend) tegenhoudt? Router / NAT zou niet mogen uitmaken.

Of iets met het inlogmechanisme; kloppen je datum- en tijd?

offtopic:
Je hebt geen user aangemaakt, jij bent de user - die een account heeft aangemaakt :P

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

• havergort
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 03-12-2021
hoi,
ik kan je niet helpen want ik heb hetzelfde probleem.

Zijn er mensen die nog wel via casema internet tv kunnen kijken?

Overigens heeft het bij mij wel een tijdje gewerkt maat nu al maanden niet meer!