Toon posts:

BNC beeldscherm prijs

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik hoop dat dit hier thuis hoort, maar hier gaan we dan:

Gister heeft mijn werkgever een beeldscherm met BNC aansluitingen aan een klant verkocht voor 500 euro!

Aangezien het een oude CRT monitor was, verbaasde ik me hier nogal over. Mijn chef zei dat deze monitor zo duur was omdat ze niet meer geproduceerd worden en er speciale (wat na nader onderzoek BNC aansluitingen LEKEN te zijn: ) aansluitmogelijkheden op zaten.

Nu vroeg ik mij af of dit een normale prijs is voor zo'n beeldscherm? Pure nieuwgierigheid. :p

Hier een foto van de achterkant van het scherm: http://img507.imageshack.us/img507/4904/dsc00001px6.jpg

• Tukk
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 17-07 13:17

Tukk

De α-man met het ẞ-brein

Heb jezelf al op ebay/google gekeken voordat je de vraag hier neer plempte?

na 5s googlen: http://www.nextag.com/bnc-monitor/search-html

[ Voor 29% gewijzigd door Tukk op 12-07-2007 21:35 ]

Q: How many geeks does it take to ruin a joke? A: You mean nerd, not geek. And not joke, but riddle. Proceed.

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Die werkgever van jou weet het dan aardig te verkopen, afhankelijk van hoe oud zo'n monitor is ligt de prijs ergens tussen de €1 en €50 (waarbij ik even uitga van een 21" ding).

BNC is leuk, maar echt niet super bijzonder. Vrijwel alle iiyama vision master pros werden ermee geleverd (althans, de grote schermen van ze).

[ Voor 29% gewijzigd door TERW_DAN op 12-07-2007 21:36 ]

• DwarV
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 02-06 07:31

DwarV

Rekent aan het leven

500 euro voor een CRT vind ik nogal wat. Maar het hangt natuurlijk van het merkje. het type en de grootte af natuurlijk. Die heb je niet vermeld.

• Kawaii
  • Registratie: Oktober 2002
  • Niet online
BNC aansluitingen kan je nog wel vinden op recente Samsung schermen, en die schermen gaan (of gingen, ik kocht mijn 2 jaar geleden) voor minder dan 200 euro over de toonbank.

• Guardian Angel
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

Guardian Angel

Bejaard en langharig tuig

Veel CRT-monitoren hebben/hadden deze aansluiting, ik heb zelf een zooi IIyama's gehad en heb zowaar de kabels er nog van liggen.

De laatste 17" heb ik verkocht voor € 30 en een 21" voor € 35. Beide waren een jaar of 4 oud.

ARME AOW’er

Verwijderd

op school bij ons hebben ze vet veel van die crt schermen met die aansluitingen

Verwijderd

Ik zag er laatst een stuk of wat van op een rommelmarkt !

Verwijderd

Topicstarter
Tukk, ik had al zelf gezocht, maar ik vroeg mij af of ik op de juiste term (BNC) zocht.

• naftebakje
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 16-07 15:07
Een gewone Dsub15 aansluiting zoals de gewone analoge aansluiting op PCschermen, is eigenlijk bijzonder slecht, vooral de RGB signalen moeten eigenlijk netjes via een mooie tranmissielijn (overal 75Ohm) doorgestuurd worden om zaken als reflectie's te voorkomen, in die connector zit je totaal niet meer met die 75Ohm.
Bij de goeie tot enorm goeie schermen zal een analoge aansluiting coaxiaal verlopen, via BNC aansluitingen dus, die wel netjes 75Ohms impedantie houden ook in de connector.

Op mijn werk zitten we wel met extreme gevallen, die schermen zijn naar de wensen van de klant gemaakt, modulair opgebouwd, kunnen tegen flink meer dan een stootje (constante trilling, -20 tot +55° omgevingstemperatuur) en geven daarbij gegarandeerd perfect beeld, bij de meest rare timings. Daar spreek je dan van een scherm dat vergelijkbaar is qua prijs met een flinke auto.

Als dat scherm gecalibreerde kleuren heeft (==> zet er 100 naast elkaar op dezelfde bron aangesloten, dan hebben ze allemaal dezelfde kleur en helderheid), is dat geen bijzonder hoge prijs, en zo'n scherm kan er net uitzien als enig ander scherm.

Als de boer zijn koeien kust, zijn ze jarig wees gerust. Varkens op een landingsbaan, leiden nooit een lang bestaan. Als de boer zich met stront wast, zijn zijn hersens aangetast. Als het hooi is in de schuur, zit het wijf bij den gebuur.

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 11:41

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Geef idd eens specs, die foto toont inderdaad 5 BNC connectoren. Wat ik kan zien van de verdere vormgeving lijkt op Eizo of misschien een nieuwere IBM CRT, maar zoals naftebakje aangeeft, er is een wereld van verschil tussen een afgetrapte oude Iiyama (voor de soort schermen waar tegenwoordig BNC voor vereist is, is Iiyama beduidend low-end), top-range Sonys en Eizos, en idd spectaculaire custom gevallen.

Oslik blyat! Oslik!

Pagina: 1