Windows 95 Installeren vanaf netwerk

Pagina: 1
Acties:

• oddish2211
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 04-03 09:46
ik heb hier een hele oude laptop staan met alleen een floppy-drive , geen usb poorten, de HD kan ik er niet uit krijgen.
hierop wou ik windows 95 installeren , dus had ik met een bootdiskette van bootdisk.com de HD geformatteerd.
nu kreeg ik van een vriend via e-mail een setje IMA bestanden, dat waren dus images van z'n Win 95 floppies, helaas waren deze images ~1.80 MB groot terwijl er op een floppy maar 1.44 MB past.
dus is het mogelijk om via het netwerk de bestanden te verzenden of weet iemand iets beters?

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

[google=win98 network install]
Zelfde techniek gebruiken moet ook mogelijk zijn met '95 in principe.

Wat heb je zelf al uitgezocht met betrekking tot andere installatiemogelijkheden?

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

• Luppie
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 01-03 23:21

Luppie

www.msxinfo.net

wat je ook kan doen is de HD er uit halen en m.b.v. een adapter deze in je PC hangen. Nu de Win'95 CD er naartoe kopieren.

De PC opstarten met een bootflop en vanaf de HD de installatie starten.

Heb je iets aan mijn antwoord ? Een thumbs-up wordt zeker op prijs gesteld.

• Archie_T
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 07:07
BartPE bootdisk aanpassen zodat je netwerkkaart drivers geladen kunnen worden, vervolgens even een crosswire naar een andere PC en kopieeren maar!

• blorf
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 25-12-2025
Cobra_Lup schreef op donderdag 12 juli 2007 @ 21:33:
wat je ook kan doen is de HD er uit halen en m.b.v. een adapter deze in je PC hangen. Nu de Win'95 CD er naartoe kopieren.

De PC opstarten met een bootflop en vanaf de HD de installatie starten.
Die krijgt hij er dus niet uit. Oude laptops zijn niet zo sleutelbaar.

Je zou 2 computers via de COM poorten kunnen linken met een NULL-modem kabel.
Met de MS-DOS programma's intersvr.exe en interlink.exe kun je de stationsletters van de doel-computer bereikbaar maken op de andere pc.
Zo'n kabel kost denk ik 7,50 of zoiets en misschien is het ook wel mogelijk om de kabels van 2 oude seriele muizen aan elkaar te knopen. ff Googlen dus.

You are in a maze of little twisting passages, all different.

• francisp
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 04-03 16:25
Ik herinner me nog dat de diskettes van windows 95 op een speciale manier geformatteerd waren zodat er meer dan 1.44 Mb op kon. Toch eens proberen de .IMA's op een diskette te zetten ?

• Bzam
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 23-10-2023
ook wel DMF format genoemt. Zelf maken met bv winimage

• Hyp Hyper
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 13-08-2025
Shuttle cd-rom drive via parallel-poort gebruiken. :P

(ja, ik weet dat bijna niemand meer zo'n ding heeft liggen)

Geen nerdgedoe over mijn system specs. ;)

Pagina: 1