Toon posts:

Overclocken, S-Ata schijf weg !? (MSI)

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,
Ik heb een MSI Moederboard en een AMD 64 X2 3800+ Processor. Nou werd er dus gezegt dat die heel makkelijk over te clocken zijn. Dus ik in me bios en 2 Ghz naar 2,32 Ghz gezet. Dus ik me computer weer opstarten, en toen waren er nog maar 2 Harde schijven, allebei IDE, Maar ik had ook nog een S-Ata, stond er niet meer bij, Dus ik ff met Partition Magic Pro geprobeerd terug te halen, dat lukte hij maakte een partitie en formateerden hem :@ (200 gig weg) Maar oke. Ik computer uitgezet en weer aangedaan, weer die schijf weg, op 2 Ghz gezet in de Bios en toen was hij er weer.
Is het mogelijk dat ik overclock zonder dat de S-Ata schijf weg gaat, want ik heb een hele mooie koeler gekocht de Asus Artic Square.
(B.T.W. Ik kan in me bios maar tot 2,32 GhZ en ik wil eigenlijk tot 2,6. Zijn er programma's hiervoor die mijn Mobo ondersteunen ? Heb al geprobeert met Clockgen maar die ondersteund hem niet.)

Specificaties:
Moederboard: MSI K8T Neo2 V2.0 (Chipset: Via K8T800 Pro + 8237R Plus)
Processor: Amd 64 X2 3800+ (manchester) 2Ghz
Geheugen: 2 x 512 MB DDR
Videokaart: VGA, Ati Radeon X1600 Pro 512MB DDR2
HDD's:
  • 1x 10 Gig IDE
  • 1x 40 Gig IDE
  • 1x 200 Gig S-Ata
Alvast bedankt voor de reactie.
P.S. Forum + Google al doorgezocht maar niets gevonden. (en laatste bios update.)

GR Arjen

• BNX
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 31-01 07:05

BNX

Kan zijn dat je de PCI-E bus mee overklokt (100 naar b.v. 115mhz)

Ik heb dit meegemaakt dat de sata-controller hiermee in verbinding staat (zelfde chipset)

Probeer eens de PCI-E bus te locken\verlagen (indien mogelijk)

| i5-12600k @ 5ghz | RTX 3070TI FE | LG 55” OLED | Thrustmaster TS-PC | T-CLM pedals |

• Kawaii
  • Registratie: Oktober 2002
  • Niet online
Frequently Asked Questions TCA al gelezen? Staat heel veel nuttige informatie in mbt overclocken :)

• Thandor
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 09:53

Thandor

SilverStreak

Thandor in "PC hangt bij overclocken"

Lees dat stukje even door :). Ter info: Jouw systemclock is ook 200MHz ;).

Profiel | https://thandor.net - hardware
And the rest of us would be carousing the aisles, stuffing baloney.

Verwijderd

Topicstarter
Ok, ik heb al wat van die stukjes gelezen, en ook in mijn Bios geprobeerd om de PCI-e / AGP te locken, maar iik kan niet vinden waar.

GR Arjen

• Ray
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 24-11-2025

Ray

omdat hij dus even zoek was heb je de sata disk een format gegeven ? tjongje...normaal zet je even de clock terug en hij zou er weer geweest zijn....nu kan je dus 200 GB data gaan recoveren :)

Verwijderd

Topicstarter
Nee, ik kwam er pas later achter dat het met de clockspeed te maken had :P
Maarja, als er virussen opzaten zijn die nu wel weg (A)

BTW Ik heb hem weer op 2,32ghz gezet en PCI op 200mhz gezet (denk ik) en weer vind hij de schijf niet. Daarna alles terug gezet en de AGP op 1,6 Volt gezet i.p.v. 1,5, toen ik opstarte zag ik rechtsonderin wel zoiets van harde schijf gevonden, maar hij staat nog niet in deze computer.
Ik draai trouwens op een legitieme windows Vista.

GR Arjen

edit:
Heeft het zin om het aantal volts te verhogen naar 1.7 of is dat gevaarlijk ?

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 12-07-2007 23:05 ]

• OConnor
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 13-11-2025
locken op 100 Mhz. En niet aan de AGP voltages gaan kloten, dat heeft er vrijwel zeker niets mee te maken. Als je je PCIe bus op 100 Mhz en je PCI bus op 33 Mhz hebt gelockt, moet het probleem over zijn. Zoniet misschien een BIOS-flash in overweging nemen.

Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipisicing elit, sed do eiusmod tempor incididunt ut labore et dolore magna aliqua.

• bassie
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 03-11-2025
OConnor schreef op vrijdag 13 juli 2007 @ 00:19:
locken op 100 Mhz. En niet aan de AGP voltages gaan kloten, dat heeft er vrijwel zeker niets mee te maken. Als je je PCIe bus op 100 Mhz en je PCI bus op 33 Mhz hebt gelockt, moet het probleem over zijn. Zoniet misschien een BIOS-flash in overweging nemen.
Zit er wel pci-e op dat bordje? Sowieso ken ik niet veel borden met pci-e en agp. Ook als ik op inet naar het bordje kijk zie ik geen pci-e dus ik denk niet dat het daar aan kan liggen zoals iedereen hieboven zegt.
Verwijderd schreef op donderdag 12 juli 2007 @ 23:01:
BTW Ik heb hem weer op 2,32ghz gezet en PCI op 200mhz gezet (denk ik) en weer vind hij de schijf
200 is veelste hoog, volgens mij is die waarde niet eens mogelijk. Pci op 33.33MHz, pci-e op 100/101MHz, agp weet ik niet meer was dat niet 66*X?

Verwijderd

bassie_ schreef op vrijdag 13 juli 2007 @ 00:43:
[...]

Zit er wel pci-e op dat bordje? Sowieso ken ik niet veel borden met pci-e en agp. Ook als ik op inet naar het bordje kijk zie ik geen pci-e dus ik denk niet dat het daar aan kan liggen zoals iedereen hieboven zegt.

[...]

200 is veelste hoog, volgens mij is die waarde niet eens mogelijk. Pci op 33.33MHz, pci-e op 100/101MHz, agp weet ik niet meer was dat niet 66*X?
pci: 33.33
agp: 66.66

- HyPz

Verwijderd

Topicstarter
Er zit idd geen PCI-e op.
Maar ik kan nergens de AGP snelheid locken of op 33.33 Mhz zetten ?
In mijn bios heb ik staan:
  • Standard CMOS Features
  • Advanced BIOS Features
  • Advanced Chipset Features
  • Intergrated Peripherals
  • Power Management Setup
  • PnP/PCI Configurations
  • H/W Monitor
  • Cell Menu
Bij Cell menu moet ik Overclocken maar ik heb overal gekeken en er staat nergens iets waar ik mijn AGP anders kan zetten.
Bedankt voor jullie reacties :D TOP!

GR Arjen

edit:
Ik heb gezoch maar ik kan het niet vinden. Wat bedoelen jullie met een bios FLASH ? Is dat gewoon Updaten, want ik heb de hoogste (firmware?) al.

edit:
Ik heb gevonden wat je met een bios flash bedoelt, maar ook gevonden dat het gevaarlijk is om een Andere bios Firmware te flashen dan diegene die wel voor het board geschikt is. Weten jullie welke bios firmware er wel (veilig) op een K8T Neo2 V2.0 kan ? met goede overclock mogelijkheden ?

[ Voor 31% gewijzigd door Verwijderd op 13-07-2007 20:38 ]

Pagina: 1