Toon posts:

Soundblaster kaart werkt niet op Vista

Pagina: 1
Acties:
  • 103 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb vandaag Vista Business geinstalleerd en deze wil mijn geluidskaart niet installeren.
Eerst had ik wat dof geluid maar nu helemaal nix meer.
Ik heb al gezocht op de website van Soundblaster waar verschillende drivers voor Vista staan, alleen ik weet niet welke ik moet kiezen.
Waar kan ik ergens zien welke versie ik precies heb?
Op de meegeleverde CD staat Sound Blaster Audigy Live! maar verder kan ik niks vinden, ook niet op de kaart zelf en op de manual...
Weten jullie hoe ik erachter kan komen of heeft iemand miss hetzelfde gehad?

• TheZeroorez
  • Registratie: September 2005
  • Niet online
Windows update geeft je als het goed is gewoon drivers hoor.

Verder moet je voor de drivers die je kaart 'nuttig' gebruiken (EAX enzo) betalen, dus die zul je op een andere manier moete verkrijgen.

Verwijderd

bij apparaatbeheer? of anders bij everest wel

• anandus
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Is het de soundblaster Audigy? Dan zal dit artikel je wel niet bevallen (voor als je alle functies wil gebruiken).

Ik weet niet of er verder drivers voor zijn. Misschien kan iemand anders je helpen :)

[ Voor 7% gewijzigd door anandus op 12-07-2007 20:24 ]

"Always remember to quick save" - Sun Tzu

• Rhannie
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 01-03 12:09

Rhannie

[DPC] Team Black Bulls

Die kan je voor 10 dollar kopen bij Creative.

nieuws: Creative vraagt $9,99 voor Vista Audigy-drivers

[ Athlon XP 3000+ (Barton) @ 2635MHz | Abit NF7-S2 | Zalman CNPS7000-Cu | 2 x MDT 512MB DDR400 | Sapphire Radeon 9800SE @ 432MHz core/378MHz mem met alle pipelines unlocked + Zalman VF700-AlCu | WD800JB | WD2500JB | Antec SLK3000B | Zalman ZM400B-APS ]

Verwijderd

Topicstarter
Ow ja dat was ik er vergeten bij te vertellen... als ik een update/driver wil installeren via de website krijg ik tijdens de installatie een melding dat er totaal geen geluidskaart gevonden wordt :S
Het ligt niet aan de kaart, die zit er goed in en deed het met XP gewoon goed...
Miss maar ff een ander kaartje halen dan? :(

Edit: Ik heb net nog eens goed gekeken en het enige wat ik kan vinden op de kaart is:

Sound blaster labs model nr: S80100

Maar verder kan ik het model nr nergens vinden op internet, miss iemand hetzelfde modelnr op de kaart?

[ Voor 26% gewijzigd door Verwijderd op 13-07-2007 08:22 ]

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb nu de stuurprogrammas verwijdert en opnieuw opgestart. Windows heeft nu zelf via Update gezocht naar een stuurprogramma en er is nu geluid.
Alleen het geluid is erg dof en stoort heel erg... Weet echt niemand wat ik moet doen?!!

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
Ik verplaats je topic even naar Windows Clients want dit lijkt me meer in Windows te zitten dan in andere applicaties :P

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

Verwijderd

Topicstarter
Nou het blijkt dus dat de oudere kaarten van SB niet herkend worden in Vista en zal je dus (net als ik) een nieuwe kaart moeten aanschaffen. Ach ja tis niet anders... het nieuwe SB kaartje is maar 25 euro dus dat is weer een meevaller ;)

• aex351
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 07:23

aex351

I am the one

Alleen de nieuwe X-FI kaarten worden out of the box ondersteund op Vista door Creative.
anandus schreef op donderdag 12 juli 2007 @ 20:24:
Is het de soundblaster Audigy? Dan zal dit artikel je wel niet bevallen (voor als je alle functies wil gebruiken).
Ik denk persoonlijk dat hij dat artikel eerder als goed nieuws zal opvatten. non X-FI kaarten zijn niet bedoeld om op XP te draaien. In de specificates is duidelijk weergeven welke besturingssystemen "wel" worden ondersteund.

[ Voor 14% gewijzigd door aex351 op 14-07-2007 02:00 ]

< dit stukje webruimte is te huur >

Pagina: 1