Kort geleden heb ik nieuw corsair geheugen aangeschaft. Het ging om 2Gbyte DDR2 Twin2x matched memory pair (CM21024-6400 5-5-5-12). Deze werkte ongeveer 2 dagen zonder problemen.
Tot eergisteren, na 3 uur battlefield 2 te hebben gespeeld liep de pc vast. De instellingen waren 1280 reso en alles max inclusief aa op 4x. Ik bootte de pc en de kwam niet verder tot het laden van het windows scherm. Het was erg laat, dus ik liet het probleem achter voor de volgende dag.
De volgende dag bootte de pc helemaal niet en gaf het moederbord één lange beep en twee kortere erna. Ik kwam erachter dat één van 2 geheugenmodules niet meer goed was, met die ene module erbij boot de pc namelijk niet meer.
Mijn systeem ziet er als volgt uit:
Asus M2N-E (AM2)
AMD 64 X2 3800+ (AM2)
2 Sata HDDs
7600GT
350Watt voeding van Antec
Helaas zit ik met een aantal vragen, ik hoop dat jullie deze kunnen beantwoorden.
1. Is het geheugen stuk en kan deze nog gemaakt worden?
2. Wat kan de oorzaak zijn geweest?
3. Kan ik nog garantie claimen bij corsair, want de bon heb ik niet meer?
4. Kan ik nu ander geheugen van 1gb DDR2 7200 bijzetten zonder een grote prestatieverlies?
Tot eergisteren, na 3 uur battlefield 2 te hebben gespeeld liep de pc vast. De instellingen waren 1280 reso en alles max inclusief aa op 4x. Ik bootte de pc en de kwam niet verder tot het laden van het windows scherm. Het was erg laat, dus ik liet het probleem achter voor de volgende dag.
De volgende dag bootte de pc helemaal niet en gaf het moederbord één lange beep en twee kortere erna. Ik kwam erachter dat één van 2 geheugenmodules niet meer goed was, met die ene module erbij boot de pc namelijk niet meer.
Mijn systeem ziet er als volgt uit:
Asus M2N-E (AM2)
AMD 64 X2 3800+ (AM2)
2 Sata HDDs
7600GT
350Watt voeding van Antec
Helaas zit ik met een aantal vragen, ik hoop dat jullie deze kunnen beantwoorden.
1. Is het geheugen stuk en kan deze nog gemaakt worden?
2. Wat kan de oorzaak zijn geweest?
3. Kan ik nog garantie claimen bij corsair, want de bon heb ik niet meer?
4. Kan ik nu ander geheugen van 1gb DDR2 7200 bijzetten zonder een grote prestatieverlies?