Corsair DDR2 6400 overleden?

Pagina: 1
Acties:

• mari_d
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 30-03 13:02
Kort geleden heb ik nieuw corsair geheugen aangeschaft. Het ging om 2Gbyte DDR2 Twin2x matched memory pair (CM21024-6400 5-5-5-12). Deze werkte ongeveer 2 dagen zonder problemen.
Tot eergisteren, na 3 uur battlefield 2 te hebben gespeeld liep de pc vast. De instellingen waren 1280 reso en alles max inclusief aa op 4x. Ik bootte de pc en de kwam niet verder tot het laden van het windows scherm. Het was erg laat, dus ik liet het probleem achter voor de volgende dag.
De volgende dag bootte de pc helemaal niet en gaf het moederbord één lange beep en twee kortere erna. Ik kwam erachter dat één van 2 geheugenmodules niet meer goed was, met die ene module erbij boot de pc namelijk niet meer.

Mijn systeem ziet er als volgt uit:

Asus M2N-E (AM2)
AMD 64 X2 3800+ (AM2)
2 Sata HDDs
7600GT
350Watt voeding van Antec

Helaas zit ik met een aantal vragen, ik hoop dat jullie deze kunnen beantwoorden.

1. Is het geheugen stuk en kan deze nog gemaakt worden?
2. Wat kan de oorzaak zijn geweest?
3. Kan ik nog garantie claimen bij corsair, want de bon heb ik niet meer?
4. Kan ik nu ander geheugen van 1gb DDR2 7200 bijzetten zonder een grote prestatieverlies?

• CDAAbeltje
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 11-05 14:11

CDAAbeltje

Cool Down !

1.) Ik vind je voeding van 350 Watt een beetje aan de krappe kant. Probeer daar eens een andere in te zetten.
2.) ff opzoeken op google en je vind Deze site !
Bekijk hierbij even van welk merk je bios is en aan de hand van dat welke error het bij jou kan zijn !
Daarbij kun je ook in je boekje van je mobo opzoeken van de "Beep Codes" inhouden !!!
3.) Al geprobeerd je bios te resetten ? CMOS batterij ervanaf gehad.....?
4.) Is je systeem overgeclockt ? Zoja probeer het eens naar standaard terug te zetten !
5.) Voor zo ver ik weet heb je bij Corsair een goeie garantie, ik weet zo niet hoelang of hoe goed, maar controleer het voor de zekerheid ff op hun site.
6.) Denk dat je tussen PC-6400 & PC-7200 wel verschil gaat merken, maar misschien gaat die 7200 zich zelf wel terug klocken om mee te komen met die 6400, Just Give It A Try ;)

p.s. Heb ik vroeger met me P3 ook gedaan mem van 100 en van 133 Mhz bij elkaar in >:) :P

Succes :)

[ Voor 10% gewijzigd door CDAAbeltje op 13-07-2007 00:25 ]

• mari_d
Zal het echt werken die bios-reset? Met die ene geheugenmodule boot de pc sowieso niet.
Ben van plan ddr2 7200 van ozc te kopen. Maar dan draait het toch niet meer op dual channel modus, daarvoor moeten de twee geheugenmodules identiek geheugenmodules zijn?

[ Voor 5% gewijzigd door mari_d op 13-07-2007 20:33 ]

• silmaril8
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online
Zijn voeding te weinig? Wat een onzin! 350Watt is meer dan voldoende voor dat systeem. Dat systeem zal hoogstens 250Watt trekken.

• Vaporized
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 14-02-2025
[qoute]

1. Is het geheugen stuk en kan deze nog gemaakt worden?
2. Wat kan de oorzaak zijn geweest?
3. Kan ik nog garantie claimen bij corsair, want de bon heb ik niet meer?
4. Kan ik nu ander geheugen van 1gb DDR2 7200 bijzetten zonder een grote prestatieverlies?

[/quote]

1. Geheugen wat kapot is kan vaak niet worden gemaakt.. wat voor voltage heb je op je geheugen staan ?

2. de oorzaak kan varieren, mem modules gaan vaak niet *plots* kapot, te weinig stroom e.d. kan een oorzaak zijn..

3. Bij corsair mem heb je life-time garantie, even een mailtje voor een RMA aanvraag en je weet snel meer.. wel knap trouwens dat je de bon niet meer hebt..

4. 1 reep 1gb PC7200 is helemaal niet slim, als je een 1gb PC6400 reep van corsair haalt dan kun je nog gewoon weer Dual Channel draaien zonder problemen mits je je timings niet te strak stelt..

Verder kan ik je met je vragen niet helpen, wel hoop ik voor je dat een goede A-merk voeding hebt want een 350W heb ik altijd aan de krappe kant gevonden... ( ik zeg niet dat het niet kan hoor )

Lian Li PC70 - i7 860 @ 3.8Ghz- P7P55D-E - Xonar D2X 7.1 - 1600Mhz C7D Dominators - Mugen2 - Sapphire HD6950 2Gb - Intel Postville 80Gb & Samsungs 500Gb Raid 0 - Samsung 24'' 2443BW - Logitech Z5500 5.1

• mari_d
De bios-reset heeft helaas niet geholpen, maar ik heb ik wel goed nieuws.

Ik heb een paar testen uitgevoerd: De voltages handmatig ingesteld via bios met de goede geheugenstick die het nog perfect doet. Bij 1,95volt werkte de boot met alletwee (dus samen met die ene module die ik als defect noemde)! Windows Vista Ultimate leek perfect te werken. Heb de pc aangelaten, maar de volgende dag kreeg ik een blauw scherm.

Ik vind het echt een hele rare zaak, dat dat geheugen (die ik als defect beschreef) het opeens wel deed met een voltage van 1,95. En het tweelingbroertje bij elke voltage van 1,8 t/m 1,95 (enige instelbare in mijn bios) het altijd doet!

Het geheugen doet nu ook niet meer op 1,95v.

[ Voor 3% gewijzigd door mari_d op 14-07-2007 14:36 ]

• CDAAbeltje

CDAAbeltje

Cool Down !

Hmz raar ! Probeer het eens op een ander mobo dan als dat een mogelijkheid is !

• mari_d
Ik heb het uitgeprobeerd op mijn nieuw systeem (recent zelf samengesteld). Ook op een asus p5k moederbord bootte de pc niet. Ik vind het echt een vreemd verhaal, omdat het geheugen wel even heeft gedaan op handmatige 1.95 voltage op mijn vorige systeem (am2).
Misschien zijn er kenners die het wel begrijpen?

• CDAAbeltje

CDAAbeltje

Cool Down !

Ik heb nog ff wat voor je opgezocht op de corsair website.

Als je klikt op deze link

Dan zie je bij: Default Speed and Timings Advertised staan dat je geadviseerde geheugen voltage's staan voor 2,1 Volt.

Ik ben hier uitgegaan van Corsair TWIN2X1024-6400C4 geheugen modules, dat leek mij het meest voor de hand liggend. Correct me if i'm wrong, maar ook al zijn het niet precies de zelfde repen, maar involtages zal het elkaar niet veel scheelen.

Probeer dus langzamerhand je geheugen voltage's is met stapjes omhoog te zetten, ik weet niet tot hoe ver je kan komen, maar doe het met mate.
Als je nou op een gegeven moment geen resultaat ziet moet je niet verder gaan.

Ik hoop dat ik je je hier mee heb kunnen helpen.

Succes :)
Pagina: 1