Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

[EIP-Contest] Jury-Project 1: SMS spel

Pagina: 1
Acties:

• sebastius
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 18-11 21:59

sebastius

Laten we lekker link gaan doen

Topicstarter

Jury Project

Ja ook jury-leden willen wel es wat geinigs maken. We mogen danwel niet meedoen maar we kunnen toch wel wat leuks bouwen af en toe.

De insteek is dat alledrie de juryleden (als ze tijd/zin/motivatie hebben in een bepaald project) hun interpretatie geven op het gegeven onderwerp. Het spelconcept is altijd een afgebakend idee, iets dat snel en simpel gemaakt kan worden.

Regels

Jury doet naar keuze mee. Puntensysteem zoals de gebruikelijke regels. Looptijd is wel korter: anderhalve week, 10 dagen dus. In 10 dagen van niks naar een werkend gebeuren. Doel is een werkend geheel te krijgen in zo min mogelijk punten. Worklogje graag in dit topic.

Onderwerp Jury Project 1

Bedenk en bouw een spel dat via SMS op elke mobiele telefoon gespeeld kan worden. Het te spelen spel moet met een minimaal aantal SMSjes te spelen zijn (ivm kosten 'jeugdige' gebruiker).

Beoordeling

Hoe minder punten gebruikt, hoe beter. Stijlpunten voor uitvoering en spelkwaliteit. Winnaar mag het volgende Jury Project starten.

Overige mededelingen

Als andere, niet juryleden, mee willen doen dan mag dat best!

Succes

• kluyze
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online
Ik snap het niet, het moet op elke gsm kunnen en met sms'jes, waar zit dan het elektronica gedeelte? En elke gsm? Er lopen nog steeds mensen rond met een nokia 5110, om daar een spel voor te maken.

• StapelPanda
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 19-11 11:29

StapelPanda

PB0MV

kluyze schreef op donderdag 12 juli 2007 @ 20:43:
Ik snap het niet, het moet op elke gsm kunnen en met sms'jes, waar zit dan het elektronica gedeelte? En elke gsm? Er lopen nog steeds mensen rond met een nokia 5110, om daar een spel voor te maken.
ik denk text based een voorbeeld:
De speler stuurt een smsje met "Start Spel" naar "Het project".
de speler krijgt een sms terug met uitleg. bijvoorbeeld dit:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
    Raad Het Getal
------------------------------
Probeer in zo min mo
genlijk pogingen het 
Getal tussen 0 en 100
te raden.
stuur het bericht alsvolgd:
00001 <je nummer>

de speler stuur het een getal bijvoorbeeld 50 naar de "Het Project", deze stuurt een bericht terug waarin staat of het getal hoger of lager ligt.
uiteindelijk krijg je een sms met het aantal pogingen en een felicitatiebericht.

Dit denk ik althans dat de bedoeling is.

• Megamind
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 10-09 22:45
Dat lijkt me eerder een programmeer opdracht dan een elektronica opdracht...

• kluyze
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online
Mja, als zoals Gieltjev zegt het basisstation/centrale ook ontworpen moet worden dan is het ook nog wel wat electronica. Dan is het gewoon een spel gelijk een ander maar de in/output is gewoon een gsm.

Dat gaat wel een duit kosten bij het testen.

Je weet dat je username 1 letter verwijderd is van 'megamindy'? :p

[ Voor 14% gewijzigd door kluyze op 13-07-2007 00:21 ]

• SA007
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 20-11 21:12

SA007

Moderator Tweaking
Sms basisstation bouw je van een oude mobiele telefoon, de bijbehorende adapter en een datakabel.

Heb ik hier ook, alleen heb de datakabel nog net wel zelf gemaakt :P
En ik had geen accu dus heb met een paar condensators en een paar diodes een vervanging voor de accu gebouwd, krijg nu zijn stroom via usb....
Pagina: 1