Toon posts:

[Debian 4.0] Apache 2 error

Pagina: 1
Acties:
  • 109 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Hallo allemaal.

Ik weet niet of dit een bug is maar ik heb alles geinstaleerd met behulp van apt-get. Zo heb ik ook apache2 geinstalleerd.
Tijdens het starten van apache2 krijg ik iedere keer de foutmelding:

Starting web server (apache2)...apache2: Could not reliably determine the server's fully qualified domain name, using 127.0.1.1 for ServerName

Dus ik kijk in mijn /etc/host bestand en verander daar:

127.0.0.1 localhost
127.0.1.1 Mailserver

Naar

127.0.0.1 localhost
127.0.0.1 Mailserver

Maar tijdens het opstarten van apache2 krijg ik weer de foutmelding:

Starting web server (apache2)...apache2: Could not reliably determine the server's fully qualified domain name, using 127.0.0.1 for ServerName

Heb ook gekeken of er in mijn apache2 maar daar heb ik niks kunnen vinden om mijn servername te kunnen veranderen.

Op internet staat ook iets over een force-reload maar daar heb ik niks aan omdat mijn clamav ( virus scanner ) die melding toch weer geeft.

Weet iemand hier een oplossing op.

• blaataaps
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Heb je de ServerName al eens ingesteld in de configuratie van apache2? En wat heeft clamav er precies mee te maken?

Verwijderd

Dit is geen error maar alleen een warning, ik zal morgen even kijken, wat er in mijn server draait, want daar had ik het gefixt ;)

• Zeezicht
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 30-01 13:02
Verwijderd schreef op donderdag 12 juli 2007 @ 19:28:
Hallo allemaal.

Ik weet niet of dit een bug is maar ik heb alles geinstaleerd met behulp van apt-get. Zo heb ik ook apache2 geinstalleerd.
Het wordt aangeraden om bij Etch alles met aptitude te installeren.
127.0.0.1 localhost
127.0.1.1 Mailserver

Naar

127.0.0.1 localhost
127.0.0.1 Mailserver
localhost en Mailserver zjn geen FQDN, slechts hostnames. En heb je geen normaal IP adres? Resolved die niet naar een hostname? Dan zou je die in /etc/hosts kunnen zetten.

Verwijderd

Zeezicht schreef op vrijdag 13 juli 2007 @ 10:31:
[...]

offtopic:
Je weet hoop ik wel dat het alleen een front-end is en uiteindelijk dpkg de deb's installeert. Dus daar ga je het probleem niet mee oplossen, aptitude is wat beter met z'n package-management, maar het blijven nog steeds dezelfde deb's

maar inderdaad:

127.0.1.1 ares.mijndomein.nl ares

Volgens mij had ik toen de volgorde zo omgedraaid, dat eerst de FQDN kwam, dit lostte het op voor mij

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 13-07-2007 11:35 ]

• Zeezicht
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 30-01 13:02
Verwijderd schreef op vrijdag 13 juli 2007 @ 11:30:
[...]

offtopic:
Je weet hoop ik wel dat het alleen een front-end is en uiteindelijk dpkg de deb's installeert. Dus daar ga je het probleem niet mee oplossen, aptitude is wat beter met z'n package-management, maar het blijven nog steeds dezelfde deb's
offtopic:
Dat weet ik, maar vooral die dependencies worden beter gedaan. Ook bij het verwijderen van je packages, neemt ie dan dep's mee. En het was idd alleen een algemene opmerking.

• Confusion
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 01-03-2024

Confusion

Fallen from grace

Zeezicht schreef op vrijdag 13 juli 2007 @ 10:31:
offtopic:
Heb je daar een bron voor? Ik heb dat gemist. dselect ftw!
Verwijderd schreef op donderdag 12 juli 2007 @ 19:28:
Starting web server (apache2)...apache2: Could not reliably determine the server's fully qualified domain name, using 127.0.1.1 for ServerName
[..]
Weet iemand hier een oplossing op.
Nee, ik doe het al tijden met de warning en apache doet het prima ;).

Wie trösten wir uns, die Mörder aller Mörder?

Pagina: 1