Toon posts:

slingerend volume

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Sinds een jaar ongeveer komt er veel minder volume uit mn boxen. het gaat om een Altec lansing 4.1 setje, dus inclusief versterker. af en toe heb ik ook dat het lijkt alsof er een of andere stiekemerd aan mn volume knop zit te slingeren, maar iedere keer als ik kijk is er niemand daar... zou dit 'slingeren van het geluid' een softwareprobleem kunnen zijn? of denken jullie dat mn versterker gewoon zn beste tijd heb gehad? zo ja? weet iemand wat er aan de hand is en wat ik er aan zou kunnen doen?

gr Dussel

Verwijderd

met een koptelefoon heb je hetzelfde effect?
zo ja, dan ligt het aan de bron,
zo nee, dan ligt het aan je versterker/boxen.

heb je de boxen al eens op een andere versterker geprobeerd?
heb je de versterker al eens op een andere geluidsbron gehad?

Verwijderd

Topicstarter
heb ik idd al gedaan dus ik ga er niet van uit dat het een softwareprobleem is, dus weet iemand wat er kapot zou kunnen zijn in mn versterker of volumeregelaar van mn boxset?

alvast bedankt

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 12-07-2007 19:06 ]

• Onbekend
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 22:05

Onbekend

...

Een mogelijkheid is dat je een draadbreuk hebt. Het is dan afhankelijk van hoe het snoer ligt.
Als je boxen al wat ouder zijn, kan de potmeter waarmee je je volume instelt vuil zijn.
Een mogelijkheid is dan om de potmeter flink (snel) van min naar max te draaien en terug. Hierdoor schuur je het vuil een beetje weg.

Speel ook Balls Connect en Repeat

• hugoy
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 13-02 09:58
ik heb ook een beetje zo'n probleem maar ik heb dan vooral dat mijn geluid soms ineens een stuk harder gaat zonder dat ik aan de volumeknop zit, ik heb een Creative 5.1 setje van 3 jaar oud, de draad waaraan de volumeregelaar zit, zit een beetje bekneld, zou dit het probleem kunnen zijn?

Verwijderd

Topicstarter
draadbreuk is ook een goeie inderdaad, maar verwacht je dan dat ie in de versterker zit of in een kableltje naar mn laptop?

Verwijderd

Topicstarter
wss als de draad voor de helft door is geeft ie nog wel geluid, maar omdat de weerstand toeneemt met een gereduceerde diameter van de draad zal ie minder volume geven, en als je er aan juttert kan de draad weer tegen mekaar aan komen en krijg je weer meer volume.
Pagina: 1