1300€ Game Pc

Pagina: 1
Acties:
  • 411 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zontar
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 13-09 14:26
Aangezien deze computer echt op ze laatste adem loopt, loop ik al een aantal maandjes dit deel van het forum te bekijken om te zien wat ik ongeveer wil. En nu eindelijk voor mezelf de knoop doorgehakt om dan van de week een nieuwe computer te gaan kopen, echter heb ik nog een paar vragen

Doeleinden

Ik wil me computer zoals de titel al aangeeft onder andere gaan gebruiken voor het spelen van games, ook op LANs. Bij games moet gedacht worden aan spellen die ik zowiezo wel kan draaien op me oude computer zoals Warcraft III, Diablo2, Wow(matig tot slecht), maar ik ben ook geinteresseerd in nieuwere titels zoals Rainbow Six: Vegas , De nieuwste UT, Quake wars Territory, en ook het aankomende Assasins creed en Hellgate London lijkt me leuk om te gaan spelen. Het zal dus een computer moeten worden die ook goed met deze veel nieuwere spellen moet kunnen omgaan. Ik ben bovendien niet van plan om te gaan overclocken aangezien ik dit nog nooit heb gedaan, en dan liever op dit oude systeem begin met te prutsen en het zo te leren, dan met nieuw spul het te proberen.

Levensduur

Ik ben van plan om weer een goede tijd vooruit te kunnen met dit systeem (1-2jaar), maar ik wil wel rekening houden met toekomstige upgrades waardoor ik de levensduur van dit systeem toch weer aardig kan rekken. Denk hierbij aan betere Dx10 kaart, betere CPU, en Ram.

Budget

Ik moet het doen van +/-1300 euro zoals in de topictitel staat beschreven. Dit is inclusief een nieuw beelscherm. Het Budget kan wel wat schuiven maar niet boven de 1350 euro.

Wat meegenomen wordt uit oude systeem/ wat ik al heb

- Geluidsboxen
- G15 & G5 ( muis en toetsenbord )
- Windows xp

Shops

Het systeem gaat waarschijnlijk gekocht worden bij azerty.nl . Ik heb nog geen ervaring met deze shop maar in de Shopsurvey scoren ze al langere tijd goed, en hebben bovendien goede prijzen.

Het beeldscherm wat ik wil is echter niet bij Azerty.nl verkrijgbaar. Daarom dat ik voor dat misschien uitwijk naar Cool-Prices.nl

Lijstje

Als ik de nieuwe BBG neem en daar een paar recente topics van deze prijsrange ernaast leg kom ik ongeveer op dit:

Kast €116,74
[url="http://http://www.azerty.nl/producten/product_detail/51/10912/mystique-632.html"]Coolermaster Mystique 632[/url]

Niet veel te vertellen over kast, is vaak toch een kwestie van smaak. Vond dit een mooie kast, past redelijk in budget, Is onlangs nog gereviewed op Tweakers.net waar het goede review kreeg, en heeft geen eigen voeding waardoor ik in die keus zelf kan kiezen.

Voeding €90,24
[url="http://http://www.azerty.nl/producten/product_detail/52/4760/neohe.html"]Antec NeoHE 500 Watt[/url]

Deze voeding is al paar keer aanbevolen in diverse topics voor systemen in mijn prijsrange, is bovendien modulair, en zou genoeg moeten zijn om mijn systeem genoeg sap te leveren.

Moederbord €100,72
Gigabyte GA-P35-DS3

De strijd tussen het Asus P5B en de Ds3. Toch voor deze gekozen omdat Gigabyte onder andere adverteert met solid capacitors waardoor het moederbord een langer leven beschoren moet zijn. Wat mij erg aanstaat aangezien ik al paar keer moederbord onredelijk vroeg heb kunnen weggooien wegens (?) kapot. Ik zit echter nog wel te twijfelen of ik niet beter voor de P35C versie moet gaan aangezien deze wel DDR3 (officieel) ondersteund?

Processor €179,52
Intel Core2Duo E6750

Keuze tussen AMD en Intel snel gemaakt. Intel levert met C2D systemen geweldige processoren voor redelijke prijzen. Bij azerty staat echter de E6750 op 14 dagen levertijd en de E6600 op voorraad aanwezig. E6750 is echter 30 euro goedkoper geprijsd en levert meer prestatie. Ik wil echter dit syteem voor de "maiden voyage" meenemen naar een vrienden lan op de 28ste. Leverbaarheid speelt dus ook voor mij een rol. ( ik weet het; wil me vrienden de loef afsteken.. i are evil }) ) Vraag is dus of ik het voor die tijd binnen kan hebben of dat het slimmer is om gewoon dit oude systeem mee te nemen en later veel meer bang for my bucks te krijgen.

Geheugen €165,39
Kingston 4096 MB ddr2 pc5300 mhz 667hz

Aangezien ik niet wil overklokken lijkt me dit gewoon goed geheugen. alle opmerkingen die ik heb gezien over hogere Pcxxxx waarden zijn om beter of goed te overklokken. Aangezien ik dit niet ga doen met dit systeem lijkt me dit geheugen dan ook perfect voor mij. Bovendien levenslange garantie bij kingston, en dit geheugen schijnt goed te lopen met de e6750:
Als je een 1333MHz CPU neemt, dan heb je op z'n minst PC5300 nodig. Dit komt omdat 1333MHz Quad-Pumped is, dus 333MHz FSB. Dat staat gelijk aan 667MHz geheugen en dat is PC5300. Daarom loopt een E6750 loopt dus 333 x 8 en dat is gelijk aan 2,66GHz.

Op standaard-snelheden is PC6400 dus onnodig, maar als je wilt overclocken dan heb je op z'n minst PC6400 geheugen nodig. Voor standaard-snelheden kan je dus het beste gaan voor PC5300 geheugen.
Videokaart €266,93
ECS Geforce 8800 GTS 320 MB

Een goede kaart voor een goede prijs. Ati heeft op het moment weinig te zeggen met de 2900XT. Bovendien Dx10, wat voor de early Dx10 games genoeg moet zijn. Ik heb bij Azerty de meest goedkope versie gekozen aangezien mij is verteld dat de verschillen tussen fabrikanten weinig uitmaakt, op het software pakket erbij en logootje na.

Harde schijf €67,18
Seagate Baracuda 7200.10 320GB

Wordt ook weer veel aanbevolen in diverse topics, alhoewel ik vandaag net zag dat samsung spinpoints meer bang for the buck leveren qua prijs/gb? Aan 320 GB heb ik echter genoeg, dus denk dat ik het zo hou.

Dvd lezers/branders 2x € 28,61
NEC AD7173, SATA, Zilver .

2 Dvd Branders. Kon geen Dvd lezers vinden die in het zilver waren én Sata connectoren hadden. Zilveren kleur vanwege de kast die ook zilver is, wat dan gewoon beter past. NEC AD7173 omdat deze worden aanbevolen in de BBG van Juli.

Beeldscherm €229,95
Samsung Syncmaster 940BF

Dit is een groot twijfelgeval. Azerty heeft deze klaarblijkelijk niet meer omdat ik ze niet meer terug kon vinden in het assortiment van hun shop. Ik heb echter me zinnen al een lange tijd op dit scherm gezet, al eens een keer besteld bij een webshop, wat toen gruwelijk verkeerd ging en na ontelbare telefoontjes eindelijk me geld terug. Daarom wil ik deze eigenlijk bij Cool-prices.nl bestellen. maar zit nu te dubben of dat wel slim is, ook mbt afleverkosten. Advies of dit slim of niet is , of advies over een vergelijkbaar goed scherm dat wel te koop is bij azerty zou erg geappriceerd worden. De BBG van deze maand geeft btw alleen maar widescreens aan :? wordt dat de nieuwe trend?

totaal prijs: €1273,89

Vragen samengevat
  • Standaard vraag: zie ik iets over het hoofd dat niet compatibel met elkaar is / niet gaat passen etc?
  • Voor P35 of P35C moederbord versie gaan? P35C ondersteunt wel DDR3 volgens azerty en P35 niet.
  • E6750 of E6600 kiezen ivm met levertijd? 6750 is goedkoper en beter maar heeft langere levertijd van 14 dagen waardoor ik met aanstaande LAN in problemen (kan) komen.
  • Beeldscherm: bij andere webshop kopen of ander model bij azerty kopen?
Dingen achteraf

Nog niet eerder gezegd, maar ik ga waarschijnlijk zelf de computer in elkaar steken. Lijkt me leuk om te doen en heb wel vaker me computer gedeeltelijk uit elkaar gehaald voor nieuwe videokaarten, Ram geheugen, harde schijven, nieuwe kast etc. Als dingen echt niet lukken kan ik altijd nog naar een oom van me gaan, dat is een echte computer techneut ;) .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheJVH
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 14-09 12:41
Waarom wil je 4GB geheugen?? Ik denk dat 2GB voorlopig genoeg is, en je moet onthouden dat je de volle 4GB niet kan gebruiken op een 32Bit OS systeem. Dan wel 3,5, maar toch. Steek dat geld in je zak, en koop het later als je het écht nodig hebt, en 64Bit goed is met drivers e.d.

Toch zou ik kijken naar de 2900XT. Het hangt er meestal om wie er wint van de 2, maar de ATi wint het vaker. Het nadeel van de 2900XT is dat hij meer geluid maakt. (en ik heb liever NVidia kaarten, maar toch)

Ik zou de 6750 kopen, en met je oude bak naar de LAN gaan. Pech dan een keertje, maar voor later is het beter.

Beeldscherm: Ik denk dat je even naar de 206BW kan nemen. Kost iets meer, maar hij schijnt erg goed te zijn.

HD: Neem een Samsung Spinpoint T166. Die schijnen stiller en koeler te zijn. Als je 2 schijven zou nemen, zou je ze in RAID 0 kunnen zetten omdat dit heel snel is, maar dit is niet het geval.

Mobo: P35C-DS3R > Ondersteund DDR3 (voor evt in de toekomst, wie weet). Deze neem ik ook bij m'n PC over 2 weken. Is mij ook aangeraden.

EDIT: Ik zie dat de DS3R speciaal voor RAID is, neem dus gewoon de P35-DS3. :)

[ Voor 4% gewijzigd door TheJVH op 12-07-2007 19:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zontar
Killzone schreef op donderdag 12 juli 2007 @ 19:04:
Waarom wil je 4GB geheugen?? Ik denk dat 2GB voorlopig genoeg is, en je moet onthouden dat je de volle 4GB niet kan gebruiken op een 32Bit OS systeem. Dan wel 3,5, maar toch. Steek dat geld in je zak, en koop het later als je het écht nodig hebt, en 64Bit goed is met drivers e.d.

Toch zou ik kijken naar de 2900XT. Het hangt er meestal om wie er wint van de 2, maar de ATi wint het vaker. Het nadeel van de 2900XT is dat hij meer geluid maakt. (en ik heb liever NVidia kaarten, maar toch)

Ik zou de 6750 kopen, en met je oude bak naar de LAN gaan. Pech dan een keertje, maar voor later is het beter.

Beeldscherm: Ik denk dat je even naar de 206BW kan nemen. Kost iets meer, maar hij schijnt erg goed te zijn.

HD: Neem een Samsung Spinpoint T166. Die schijnen stiller en koeler te zijn. Als je 2 schijven zou nemen, zou je ze in RAID 0 kunnen zetten omdat dit heel snel is, maar dit is niet het geval.

Mobo: P35C-DS3R > Ondersteund DDR3 (voor evt in de toekomst, wie weet). Deze neem ik ook bij m'n PC over 2 weken. Is mij ook aangeraden.

Zoveel geheugen omdat ik al 5-6 jaar op een reepje van 512 mb zit, en dat me zwaar veel irritatie heeft opgeleverd ( denk: doodgaan in lucht in WoW ) aangezien het relatief goedkoper is. Ook omdat er laatst op tweakers.net in het nieuws stond dat geheugen weer na lange tijd duurder begon te worden, en omdat ik al 5-6 jaar op reepje van 512 zit... of had ik dat al gezegd? :P
Bovendien kan ik makkelijk aan een 64 bit versie van windows komen.

Moederbord heb je me overtuigd, aangezien ik al eerder aangaf ook al wat rekening met toekomst wil houden. ga dus over op de P35C versie.

Als een spinpoint t166 goedkoper kan ik overwegen om daar op over te stappen ofc, anders hou ik het zo. Hoef op zich niet zoveel schijfruimte.

En bedankt voor de 206BW tip, maar wederom een BW versie... misschien moet ik gewoon niet zeiken en gewoon wennen aan widescreen ;)

Edit: Hoe bedoel je is speciaal voor Raid? betekent dat je Harde schijven in raid MOET zetten? :|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Tuurlijk hoef je de HDD die persé in raid te zetten! De R betekent alleen maar dat er een ICH9R southbridge aanwezig is, dat wel zeggen dat het geschikt is voor Raid en iets meer features heeft dan de non R versie. Dus met R is altijd beter dan zonder, een soort luxere uitvoering dus.

Dus voor die paar euro zou ik zeker voor de P35C DS3R gaan.

Aangezien je niet gaat overclocken is de E6750 (hogere stock speed) toch wel de moeite van het wachten waard.

Samsung 206 BW is idd een mooie monitor, moet je zeker is naar kijken!

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 12-07-2007 19:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

http://gathering.tweakers...us/img441/3738/122vy0.jpg dit lijkt me wel een goede samenstelling (komt alleen niet goed uit met jou geheugen keus deze is namelijk 2gb) maar wel 300 euro goedkoper als je max budget (er zit nog geen monitor bij deze kun je dus van je 300 euro kopen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sanook
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 22:39

sanook

_/-\o_

Verwijderd schreef op donderdag 12 juli 2007 @ 20:00:
http://gathering.tweakers...us/img441/3738/122vy0.jpg dit lijkt me wel een goede samenstelling (komt alleen niet goed uit met jou geheugen keus deze is namelijk 2gb) maar wel 300 euro goedkoper als je max budget (er zit nog geen monitor bij deze kun je dus van je 300 euro kopen)
Wat zit jij nou te crossposten/topic kapen met je eigen systeem ? Je kunt toch lezen waarom de TS voor bepaalde onderdelen kiest, en jij levert geen enkele motivatie voor jouw afwijkende keuze's dus hier heeft niemand iets aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zontar
ik kom er net achter dat een antec neoHE 500 watt maar 2 sata connectoren heeft. betekent dit dat ik dan een dvd brander minder moet nemen, of eentje moet zoeken met IDE aansluitingen? of weet iemand een goede voeding met meerdere SATA connectoren ( 2 voor DVDbranders, 1 voor samsung spinpoint t166 ) Of kan je gewoon meerdere apparaten aan 1 connector sluiten?

*

* Vermogen
* 500 Watt

* ATX power
* 24 pin

* Form factor
* ATX

* Aantal ventilatoren
* 1 x

* Stroomaansluiting Floppy
* 2 x

* Stroomaansluiting IDE
* 4 x

* Stroomaansluiting Serial-ATA
* 2 x

[ Voor 27% gewijzigd door Zontar op 13-07-2007 17:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M2M
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 00:00

M2M

medicijnman

Zontar schreef op vrijdag 13 juli 2007 @ 17:05:
ik kom er net achter dat een antec neoHE 500 watt maar 2 sata connectoren heeft. betekent dit dat ik dan een dvd brander minder moet nemen, of eentje moet zoeken met IDE aansluitingen? of weet iemand een goede voeding met meerdere SATA connectoren ( 2 voor DVDbranders, 1 voor samsung spinpoint t166 ) Of kan je gewoon meerdere apparaten aan 1 connector sluiten?

*

* Vermogen
* 500 Watt

* ATX power
* 24 pin

* Form factor
* ATX

* Aantal ventilatoren
* 1 x

* 2 x

* Stroomaansluiting IDE
* 4 x

* 2 x
je kunt je connector ook gewoon uitbreiden naar meerdere stukjes. Daarnaast hebben veel harde schijven en satadvddrives tegenwoordig zowel een sata stroom aansluiting, als een ide stroom aansluiting (gewone molex).

het is vrijdagmiddag en ik ben lui, dus die data zul je toch zelf ff op moeten zoeken. Een verleng, koppel, uitbreid oid stukje is ook gemakkelijk te vinden.

don't worry be happy, maar er zijn ook voedingen te vinden die goedkoper zijn, ook modulair zijn en meer vermogen kunnen leveren, en van een A-merk zijn. Verdiep je daar maar eens in.

wat betreft videokaart... tja, ati = nvidia bij diegene die jij uitgekozen hebt. dan wint de ene dan wint de ander. maakt eigenlijk geen drol uit, draait iig allemaal lekker.

als je echt niet wilt gaan overklokken, mooi gaan voor die 6750, wil je toch eventjes in je bios je fsb wat omhoog schroeven, kun je met het geheugen wat je nu hebt, en die E6600 heel simpel naar 3 ghz drukken, zonder in te boeten aan warmte of levensduur (processors zijn outdated voordat ze kapot gaan)

en daarnaast zou ik ook nog eventjes kijken naar een 3rd party cpu koelblok. Die dingen kosten geen drol en zijn vaak stukken beter dan de standaard intel.... dinges.

Groet, Maarten.

-_-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

geen andere onderdelen nemen, gewoon de corsair 520watt nemen (modulair, stil, koel) deze heeft meer dan genoeg aansluitingen..

Bron: SilentPC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ritchie
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 11-09 07:46
Zontar schreef op vrijdag 13 juli 2007 @ 17:05:

*

* Vermogen
* 500 Watt

* ATX power
* 24 pin

* Form factor
* ATX

* Aantal ventilatoren
* 1 x

* 2 x

* Stroomaansluiting IDE
* 4 x

* 2 x
Wees gerust, ik heb die voeding hier ook. Er zitten 2x2 sata aansluitingen op.

- NAC Breda -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik weet niet of je het op gaat halen maar als je dat doet zou je ook het beeldscherm bij sallanautomatisering kunnen kopen, daar hebben ze deze zoiezo en het zit heeeeel dicht bij azerty

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zontar
Bedankt mensen voor de tips. heb net me systeem uiteindelijk besteld. dit is het uiteindelijk geworden:
  • Samsung 206BW
  • Cooler Master Mystique 632, Zilver
  • Intel Core 2 Duo,Boxed, E6750, Socket 775
  • GigaByte GA-P35C-DS3R,Retail
  • Kingston KVR667D2N5K2/4G, 4096 MB, DDR2, PC5300, 667 MHz, 2 x
  • ECS Geforce 8800 GTS, 320 MB, DDR3, PCI Express x16
  • Samsung Spinpoint T166, 320 GB, 7200 RPM, 16 MB, SATA II
  • NEC AD-7173S, Serial ATA150, Zwart, OEM x2
  • Corsair CMPSU-520HXEU, 520 Watt, Retail
ik wil graag iedereen bedanken voor de tips en informatie die hier is gepost, en nu maar hopen dat azerty tijdig en goed aflevert. ( dan kunnen ze ofc mooie shopsurvey verwachten ). Closing note to maarten: ja ik kan een andere koeler er opzetten maar wil eerst kijken hoe deze het doet.

edit:
ik weet niet of je het op gaat halen maar als je dat doet zou je ook het beeldscherm bij sallanautomatisering kunnen kopen, daar hebben ze deze zoiezo en het zit heeeeel dicht bij azerty
Wou vorige zomervakantie bij salland automatisering een 940BF kopen. kijk de uitleg maar onder "beeldscherm" ... nooit en nooit meer zal ik bij die shop kopen. Dat was echt zo gruwelijk slecht ( pakketje naar verkeerde klant toesturen, niks eraan doen, telefoon info nummer van godsgruwelijk duur waar ik tig aantal telefoontjes naar toe heb getelefoneerd, na 4 weken nog niks doen, weigeren om vervangend pakket te sturen, geen geld willen teruggeven, uiteindelijk met rechtsbijstand en consumentenwet moeten dreigen voordat het geld teruggestort werd. En zelfs daar wisten ze nog het bloed onder me nagels weg te trekken door pas anderhalf week na beloofde datum terug te storten. Mijn shop survey is toendertijd verwijderd wegens te grof volgens mij }:| )

Salland zal vast wel goed zijn, maar ik had wel heel veel pech achter elkaar bij hun, dus nooit meer salland. Niettemin bedankt voor de tip, altijd aardig als mensen proberen mee te denken d:)b

[ Voor 41% gewijzigd door Zontar op 13-07-2007 19:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

nog steeds niet gesloten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hexagram
  • Niet online
Je moet hem ook niet een schopje geven he :P PC is besteld, nu gewoon het topic langzaam laten faden :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R-O-Y
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 03-06 21:16

R-O-Y

Ik maak mijn zinnen nooit

Killzone schreef op donderdag 12 juli 2007 @ 19:04:

Waarom raad je minder geheugen aan? Het kost tegenwoordig minder dan ik voor 2GB betaald hebt. Verder zijn er al genoeg dingen waarbij meer dan 2GB wel handig is. Wachten op drivers voor 64bit? Misschien zit je nog onder een steen ;) maar ik heb hier al geruime tijd xp64bit draaien en ik heb nog geen enkel stuk hardware gehad dat hier niet mee werkte. Alleen m'n Xfi kaart deed moeilijk. 64bit driver van de site afgeplukt en het werkte ook :)

Bijkomend voordeel is dat ik nu m'n volledige 4GB kan gebruiken :*) Een 32bit systeem ziet vaak maar 2,93GB. Dan moet je zelf maar kijken of je het de moeite vind om voor net geen gigabyte erbij meer geld uit wilt geven.

Youtube Download ubersnel.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Turkish
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 30-08 13:59

Turkish

zhé germans

ontzettend nuttige kick :z

maar goed toch maar dicht, ivm nieuwe policy

'When you're not paying for the product, you are the product!'

Pagina: 1