[Sound] Laptop geluid hapert met dvd-drive

Pagina: 1
Acties:

• Eraser127
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 22:38
Als ik de geluidskaart gebruik van m'n laptop voor een mp3'tje ofzo en de dvd-drive is bezig dan wordt het geluid brak. Het vertraagd/hapert/vervormd (matrix effect).

Dit gebeurt al bij het installeren van een spel waarbij er geluid klinkt tijdens de installatie, maar ook als de drive bezig is en ik gewoon een mp3 wil afspelen.

Ik heb al geprobert om de drive in DMA-modus te laten werken, maar hij blijft op PIO staan.

het is een "Toshiba Satellite A200-1CN" met een realtek geluidskaart.

My Discogs

• Exorcist
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

Verwijder je sec. IDE controller eens in je app. beheer, reboot, en kijk of je drive nog steeds in PIO modus staat. Zal goed daar aan liggen, in PIO modus eet zo'n app. volop CPU tijd.

• Eraser127
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 22:38
Exorcist schreef op donderdag 12 juli 2007 @ 18:34:
Verwijder je sec. IDE controller eens in je app. beheer, reboot, en kijk of je drive nog steeds in PIO modus staat. Zal goed daar aan liggen, in PIO modus eet zo'n app. volop CPU tijd.
Hhm, lijkt het goed te doen.

Heb de 2e controller verwijderd en opnieuw opgestart, de 2e controller/dvd-drive is gevonden en staat nu in DMA modus.

Waarom doet ie het nu wel dan?

Iig bedankt :>

My Discogs

• Exorcist
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

Eraser127 schreef op donderdag 12 juli 2007 @ 19:12:
[...]

Hhm, lijkt het goed te doen.

Heb de 2e controller verwijderd en opnieuw opgestart, de 2e controller/dvd-drive is gevonden en staat nu in DMA modus.

Waarom doet ie het nu wel dan?

Iig bedankt :>
Hij doet het nu wel omdat je IDE controller een "schop" nodig had, die laten apparaten niet altijd op de goede snelheid werken in eerste instantie. Bij het verwijderen *en dus opnieuw installeren* herkent de controller de juiste snelheid.